Restauracja Olimp w Alma Tower w Krakowie. W ramach sieci działają 24 lokale, w tym 11 franczyzowych.
Niedziela
17.08.2014
Pracownicy krakowskich korporacji wybrali jedzenie na wagę. Korzysta z tego franczyzodawca restauracji Olimp.
 

W przeciągu dwóch tygodni Grupa Gastromall, właściciel sieci restauracji z jedzeniem na wagę Olimp, uruchomiła dwa nowe lokale. Oba działają w Krakowie. Pierwszy z nich powstał w nowo otwartym centrum biurowym Orange Office Park w Krakowie na powierzchni 500 m2. Lokal jest podzielony na kilka stref: kawiarnianą, wypoczynkową oraz część ze stolikami w oszklonym atrium. Druga z restauracji znajduje się w biurowcu Alma Tower, głównej siedzibie spółek Alma oraz Grupy Onet.

Do tej pory franczyzodawca Olimp stawiał na lokale w centrach handlowych. W tym roku otworzył już 5 restauracji w następujących obiektach: CH Janki pod Warszawą, Wola Park w Warszawie, Atrium Lublin, Amber Kalisz, Ferio Konin. Teraz jednak coraz częściej wybiera biurowce, których pracownicy muszą gdzieś udać się na lunch. - Jeszcze w tym roku zainaugurują działalność restauracje Olimp w Enterprise Park oraz w Software Park Avia, kolejnych centrach biurowych Krakowa - mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów Grupy Gastromall.

Franczyzodawca posiada gotowe lokalizacje w centrach handlowych w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie, Sosnowcu i Poznaniu.Firma doradz partnerom biznesowym w zakresie dotacji unijnych i chwali się, że wszystkie dotychczasowe wnioski otrzymały dotacje. Inwestycja w restaurację Olimp w kwocie ok. 200 tys. zł zwraca się po dwóch latach. Grupa Gastromall przekazuje projekt aranżacji lokalu, biznes plan, zestawienie niezbędnego w sprzętu gastronomicznego, projekt ulotek i ubioru dla personelu. Obowiązkowe szkolenie przechodzi personel nowo otwartego lokalu oraz jego menedżer.

- Realizujemy obecnie 4 projekty dofinansowane w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Krakowski Klaster Gastronomiczny to inicjatywa małopolskich przedsiębiorców z branży gastronomicznej, w której Grupa Gastromall jest liderem Klastra. Jego cel to przede wszystkim innowacje w zakresie tworzenia nowych produktów dla branży Horeca oraz cele edukacyjne - szkolenia, warsztaty kulinarne, certyfikacja produktów. Dzięki projektowi franczyzobiorcy uzyskają dostęp do produkowanych w centrali sosów, marynat, przypraw, staną się cześcią sieci dystrybucyjnej, którą obecnie tworzymy. W planach jest utworzenie specjalnej komórki doradczo-konsultacyjnej ułatwiajacej franczyzobiorcom przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej w konkursach nowej perspektywy finansowej 2014-2020 - dodaje Izabela Domaradzka.
(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz