Polska lemoniada za granicą

Dzięki współpracy z trzema towarzystwami leasingowymi inwestycja w rower FreshBike może być niższa niż standardowe 31,5 tys. zł.
Poniedziałek
05.01.2015
FreshBike planuje w najbliższym sezonie wyjechać na ulice Hiszpanii, Chorwacji i Holandii.
 

Pierwszy rower z lemoniadą Fresh Bike wyjechał na ulice w 2013 roku. Sezon 2014 sieć zamykała liczbą 21 rowerów. Pojazd napędzany jest przez sprzedawcę i spełnia wszystkie wymogi Kodeksu ruchu drogowego. Natomiast urządzenia elektroniczne zasilane są energią słoneczną. Franczyzobiorcy działają w większych miastach oraz miejscowościach turystycznych, takich jak Sopot, Hel, Łeba. W 2015 roku Fresh Bike planuje wjechać do Szczecina, Częstochowy, Zakopanego, Poznania, Wrocławia i Łodzi, gdzie poszukuje partnerów.

- Otwieramy się także na rynki zagraniczne. Przygotowujemy się do wejścia do Hiszpanii i Chorwacji. Na pewno pojawimy się w Amsterdamie i Paryżu. Nasz biznes skierowany jest do przedsiębiorczych osób, które planują rozwój floty i niekoniecznie ograniczają się do jednego roweru. Najatrakcyjniejsze miejsca do prowadzenia sprzedaży to centra miast, place z ławkami, parki i bulwary. Rower zajmuje tylko 3 m2 – wyjaśnia Artur Kukliński, współwłaściciel Fresh Bike.

Szkolenia pracowników, tzw. freskmenów odbywają się online. Franczyzodawca przewiduje również szkolenia indywidualne dla swoich franczyzobiorców w momencie przekazania rowerów. Dotyczą sposobu mycia urządzeń gastronomicznych, podstawowego przeglądu technicznego, przygotowania lemoniady na podstawie określonej receptury oraz technik aktywnej sprzedaży. Franczyzobiorca - inwestor może dzięki specjalnemu systemowi sprawdzić jak w danej chwili wygląda sprzedaż oraz aktualne miejsce postoju roweru. Wyłączność terytorialna wyklucza autokonkurencję miedzy poszczególnymi jednostkami Fresh Bike.

- Nasz biznes jest sezonowy, ale intensywny dlatego wiosną i latem chcemy wycisnąć cytryny na maksa – żartuje Artur Kukliński. – Poza sezonem zachęcamy franczyzobiorców, aby udzielali się w lokalnych eventach oraz działali w galeriach handlowych, które także są atrakcyjnymi lokalizacjami.

Inwestycja w rower Fresh Bike wynosi 31,5 tys. zł i zawiera 8 tys. zł opłaty wstępnej pobieranej za każdy rower. Opłata licencyjna wynosi natomiast 65 groszy od sprzedanego kubka lemoniady. Zwrot z inwestycji następuje po 3-5 miesiącach prowadzenia działalności. Dzięki współpracy z trzema towarzystwami leasingowymi inwestycja w biznes może być niższa. Franczyzodawca zapewnia serwis roweru, uniformy pracowników oraz akcesoria. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ