Aby zostać franczyzobiorcą Husse należy zainwestować od 20 do 100 tys. zł. Ostateczna kwota zależy od terenu działania partnera i obejmuje m.in. opłatę licencyjną oraz pierwsze zatowarowanie.
Piątek
16.01.2015
Właściciel sklepu zoologicznego nie może równolegle być dostawcą produktów Husse. Trzeba wybrać.
 

Husse, producent i dystrybutor suchych i mokrych karm, smakołyków, kosmetyków oraz drobnych akcesoriów dla psów i kotów, posiada już w Polsce 45 franczyzobiorców. Sprzedaż opiera się na bezpośrednim dotarciu do klienta. Przykładem takich działań jest obecność franczyzobiorców w centrach handlowych. Na specjalnych wyspach Husse, w ramach akcji hasłem „Miesiąc zdrowego żywienia”, udzielało porad potencjalnym klientom na temat opieki i zdrowego żywienia psów oraz kotów.

- W ciągu ostatnich 5 lat rynek karm premium dla psów w Polsce wzrósł o ponad 60 proc. Ze względu na wzrost zamożności i świadomości przewidywany jest również wzrost udziału produktów z tego segmentu i dostosowanie rynku do trendów światowych – prognozuje Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. - Udział segmentu premium w Polsce to tylko 14 proc. całości sprzedaży, na świecie - aż 42 proc. Konkurencja między producentami karmy typu premium jest bardzo duża. Poza liderami rynku - markami globalnych korporacji, takich jak Royal Canin czy Purina Pro Plan, funkcjonuje ok. 100 marek.

Franczyzobiorca Husse podpisując umowę otrzymuje wyłączne prawo do prowadzenia marketingu i sprzedaży produktów marki na określonym terenie. Zazwyczaj jest to obszar zamieszkany przez ok. 200 tys. osób. Może to być zarówno fragment dużego miasta, jak i obszar zawierający kilka mniejszych miasteczek. Atrakcyjność terenu, zdaniem franczyzodawcy, ma drugorzędne znaczenie. Przykładowo w grupie najlepszych bądź najszybciej rozwijających się franczyzobiorców są przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż  na terenie Wałbrzycha, Bielsko-Białej, Bydgoszczy, a także na terenach aglomeracji śląskiej.

Wśród najczęściej wymienianych przez przyszłych partnerów obaw pojawia się braku doświadczenia w branży zoologicznej oraz w bezpośrednich kontaktach z klientami.
- Naszą odpowiedzią jest doskonalony w Polsce od ponad sześciu lat program szkoleniowy dla nowych franczyzobiorców. W ramach opłaty licencyjnej przekazujemy komplet materiałów marketingowych potrzebnych do rozpoczęcia działalności oraz wzorcowy zestaw produktów. Zapewniamy również trzydniowe szkolenie wstępne w zakresie prawidłowego żywienia zwierząt, oferty produktów marki Husse oraz zasad prowadzenia biznesu. Szkolenie odbywa się w naszej siedzibie. Następnie organizujemy coachingi sprzedażowe prowadzone w terenie przez innych franczyzobiorców oraz przedstawicieli firmy. Wielu nowych partneró odbywa również tzw. wizyty studyjne u najlepszych franczyzobiorców, aby zapoznać się z najlepszymi praktykami działania – mówi Piotr Cieślik.

Husse nie przewiduje możliwości łączenia jego działalności z działalnością konkurencyjną, dlatego nie współpracuje np. z osobami, które równocześnie chcą prowadzić stacjonarny sklep zoologiczny. Chodzi o pełne zaangażowanie franczyzobiorcy w biznes.

Franczyzodawca jest także aktywny w obszarze działań sponsoringowych. W związku z tym firma kontynuuje współpracę z Fundacją DogIQ, która szkoli i nieodpłatnie przekazuje psy-przewodników osobom niepełnosprawnym. Husse jest także głównym sponsorem Sekcji Psich Zaprzęgów Trango. Z kolei do marca trwa akcja „Nakarm Koty z Cote”, w  ramach której wspólnie z marką win Cote Husse przekazuje karmę dla kotów do wybranych przez internautów schronisk w całej Polsce. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022