Nie tylko duże miasta
Agencja nieruchomości Indepro funkcjonuje od 2007 roku i ma trzy oddziały własne – w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Od niedawna firma rozwija się w modelu franczyzowym. Pierwsza placówka partnerska ruszyła w styczniu tego roku we Wrocławiu. Indepro nie zamyka się na małe miasta, w tym te liczące kilka tysięcy mieszkańców.
- Nasz partner otrzymuje sprawdzony model prowadzenia profesjonalnej agencji nieruchomości, dostosowanej do działania w bieżących warunkach rynkowych. Przekazujemy kompletny model zawierający rozwiązania organizacyjne, biznesowe, prawne, marketingowe, szkoleniowe, informatyczne oraz handlowe. Przynależność do naszej sieci ogranicza koszty funkcjonowania - twierdzi Tomasz Gruchała, kierownik rozwoju sieci.
Partnerzy Indepro zarobią głównie na pośrednictwie nieruchomościami, ale mogą również oferować produkty finansowe. Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Zależy ona od wielkości biura, jego lokalizacji oraz liczby pracowników. Firma wymaga lokalu liczącego co najmniej 40 m2 z przynajmniej dwoma osobnymi pomieszczeniami. W przypadku miast powyżej 200 tys. mieszkańców, gdzie docelowo będzie działało większość franczyzobiorców Indepro, optymalny będzie lokal usługowy na parterze lub biuro na piętrze.
- Naszym celem jest pozyskanie partnerów gotowych poprowadzić agencję nieruchomości w każdym mieście w Polsce, nie tylko w miastach wojewódzkich, ale również w miastach powiatowych i miejscowościach gminnych – mówi Tomasz Gruchała. – Jednak właściciel biura w miejscowości o mniejszej liczbie mieszkańców będzie świadczył usługi także na rzecz klientów z okolicznych terenów. Uważamy, że wszędzie tam, gdzie występuje obrót nieruchomościami jest zapotrzebowanie na nasze usługi.
Menedżer zapowiada, że Indepro chce się rozrosnąć do przynajmniej 100 oddziałów w perspektywie kilku lat. Może w tym pomóc fakt, że od początku 2014 roku nie trzeba mieć licencji, żeby działać w tej branży. Jak podaje „Raport o franczyzie w Polsce 2014”, w ubiegłym roku w Polsce działało 18 sieci biur nieruchomości, które skupiały w swoich szeregach blisko 330 placówek.
- Tak mała liczba pokazuje, że jest dużo miejsca do zagospodarowania na rynku. W Warszawie jest ok. 700, a w Krakowie ok. 450 agencji nieruchomości. Do momentu zniesienia obowiązku posiadania licencji w ubiegłym roku zostało wydanych ponad 18 tys. państwowych licencji. W roli właściciela biura nieruchomości najlepiej sprawdzą się osoby z doświadczeniem menedżerskim, niekoniecznie w tej branży, osoby przedsiębiorcze o wysokiej świadomości biznesowej, chcące osobiście zaangażować się w zarządzanie biznesem - wylicza cechy idealnego franczyzobiorcy Tomasz Gruchała.
Rosnąca konkurencja oznacza dla biur nieruchomości konieczność inwestowania w promocję swoich ofert. Indepro Nieruchomości prezentuje swoje nieruchomości na 20 branżowych portalach, dzięki czemu otrzymuje wiele zapytań kierowanych do firmowych doradców. Indepro oferuje wszystkim klientom od 2008 usługę bezprowizyjnej obsługi kupujących, gdzie po dokonaniu transakcji tylko właściciel sprzedający nieruchomość płaci prowizję.
Dominika Pronarska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Tomasz Kazuś niespodziewanie otrzymał propozycję przejęcia oddziału WGN. Jak sobie poradził z nowym wyzwaniem?
Anna Małta prowadzi mobilne biuro Power Invest, ale marzy jej się placówka stacjonarna. Czy uda jej się zrealizować plany?
– Od kiedy nie trzeba mieć licencji, żeby zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, coraz więcej osób się tym zajmuje – mówi Joanna Kozak z Północ Nieruchomości.
Power Holding z franczyzą ruszył niewiele ponad rok temu. Dzisiaj ma sześć oddziałów partnerskich. Co oferuje franczyzobiorcom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800