Franczyza zdominuje Pizzę Dominium
Należąca do Tomasza Plebaniaka sieć pizzerii Dominium należy do najstarszych na polskim rynku - pierwszy lokal powstał jeszcze w 1993 roku. Od tamtego czasu koncept rozrósł się do 71 restauracji, działających w Polsce i Rumunii. Do tej pory sieć opierała się na lokalach własnych – tylko jeden był prowadzony przez franczyzobiorcę.
- W ostatnim czasie przygotowaliśmy ofertę i pakiet franczyzowy, rozpoczynamy rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Współpracując z nami przedsiębiorca otrzymuje bezpieczny koncepct prowadzenia pizzerii, korzysta ze sprawdzonych standardów i wieloletniego doświadczenia - mówi dyrektor działu rozwoju Dominium, Tomasz Czaja.
W lutym menedżerom sieci udało się podpisać umowę na drugi lokal franczyzowy. Jego otwarcie w Świnoujściu planowane jest na maj. Kolejne są w drodze.
- W marcu zamierzamy uruchomić restaurację własną w toruńskim Atrium Copernicus oraz lokal franczyzowy w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce. Planujemy też otwarcie kolejnego punktu w Bukareszcie - zapowiada Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franchisingu w Pizza Dominium.
Restauracje (bo takie określenie preferuje franczyzodawca, podkreślając swą przynależność do segmentu casual dining) będą pojawiać się przede wszystkim w centrach handlowych, ale także w innych atrakcyjnych miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Franczyzodawca zaoferuje partnerom szkolenia, centralny marketing i markę wzmocnioną ostatnio działaniami rebrandingowymi w istniejących punktach.
- Na najbliższe lata planujemy dalszy rozwój sieci i wzmocnienie pozycji restauracji w Polsce i za granicą. Docelowo chcemy zaistnieć we wszystkich większych miastach Polski, również poprzez uruchamianie restauracji w systemie franczyzowym - dodaje Tomasz Czaja.
Całkowita kwota inwestycji we własny biznes spod znaku Dominium powinna zamknąć się w 400 tys. zł, choć oczywiście jej wysokość zależy od wielkości lokalu oraz stopnia dostosowania go do wymogów gastronomii. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł, natomiast miesięczne opłaty zostały ustalone na poziomie 8 proc. od obrotu. Więcej onformacji dotyczących lokalizacji nowych pizzerii można znaleźć w artykule na portalu lokalnabiznes.pl.
Zdaniem Tomasza Czai gastronomiczny segment casual dining (szybkie, nieformalne posiłki serwowane przez obsługę kelnerską) ma przed sobą spore perspektywy rozwoju.
- Poszukując oszczędności, klienci chętniej wybierają tego typu restauracje niż zupełnie rezygnują z usług gastronomicznych. Istotnym czynnikiem wzrostu tego rynku jest zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków a także brak czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu. Duży wpływ na to ma także ekspansja centrów handlowych i tym samym nowe okazje do spędzania czasu poza domem i korzystania z placówek gastronomicznych – uważa menedżer.
Według Raportu o franczyzie PROFIT system na koniec 2013 roku na rynku gastronomicznym działało 146 konceptów franczyzowych, z czego 24 w segmencie pizzerii. Średnia kwota, jaką zainwestował franczyzobiorca w pizzerię na licencji wyniosła 140 tys. zł. Jedną z liczniej reprezentowanych na rynku marek jest Telepizza, pod szyldem której działa blisko 120 lokali.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali