Pierwsze koty za płoty w Żabce
Jacek Spychała, dyrektor ds. PR, Żabka Polska
W jakim formacie działają sklepy obu sieci należących do Żabki Polska?
Żabka to lider na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej wśród sieci sklepów działających w formacie convenience pod względem liczby placówek. Model biznesowy zakłada otwarcie placówek o powierzchni od 50 do 85 m2 głównie w miastach, w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Bezpośrednia konkurencja na lokalnym rynku to sklepy małoformatowe, prowadzone przez indywidualnych, niezrzeszonych przedsiębiorców. Obecnie w Polsce istnieje blisko 3400 sklepów Żabka. Z kolei Freshmarket to istniejąca od 6 lat sieć supermarketów o powierzchni sprzedaży od 110 do 400 m2. Placówki zlokalizowane są w dużych aglomeracjach miejskich w całej Polsce, m.in. na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych. Obecnie na rynku funkcjonuje 600 Freshmarketów.
Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych partnerów?
Potencjalnych ajentów interesują przede wszystkim warunki współpracy, lokalizacja ich przyszłego sklepu, a także zakres wsparcia jakie oferujemy. Z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej obawiają się pierwszych dni funkcjonowania placówki i jest to raczej obawa mentalna, niż faktyczna, ajenci są bowiem po praktycznych szkoleniach w sklepach, w których uczą się standardów obowiązujących w naszych sieciach. Dlatego dodatkowo, każdy nowy ajent może liczyć na wsparcie partnera ds. sprzedaży, który w pierwszym etapie kilku miesięcy od otwarcia placówki opiekuje się sklepem, doradza ajentowi, szkoli sprzedawców. Takie „zaplecze” merytoryczne i pomoc w codziennej pracy ułatwia komunikację i dodaje ajentowi pewności w podejmowanych działaniach.
Czy jesteście zainteresowani przyjmowaniem do swojej sieci także już działające sklepy niezrzeszone?
Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska zainwestuje w placówkę: wyremontuje ją, wyposaży i zapewni ciągłość funkcjonowania biznesu pod logo Żabka lub Freshmarket. Co roku w ramach tego programu zgłasza się do nas ok. tysiąca właścicieli lokali.
Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają w pozyskaniu przez sieć klientów, jaki mają wpływ na uzyskiwane przez sklepy obroty?
Wspieramy ajentów szeregiem działań, mających bezpośredni wpływ na podniesienie sprzedaży. Inwestujemy w kampanie reklamowe w telewizji, radiu oraz internecie. O atrakcyjnych cenach w ramach tzw. wielosztuk oraz dodatkowych promocjach informujemy klientów za pomocą ulotek, plakatów, gazetek produktowych. Ponadto wprowadziliśmy do nowe programy lojalnościowe, dzięki którym gratyfikujemy kolejne wizyty klientów w sklepach. Kampania marketingowa jest w całości finansowana przez centralę, ajenci nie ponoszą żadnych kosztów z tym związanych.
rozmawiał Daniel Wilk
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rafał Bielecki najpierw pracował jako agent w RE/MAX, a potem otworzył własne biuro pod tym szyldem. Czy mu się to opłaciło?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....