Na usługach małych firm
Jolanta Lesisz specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu
Wartość polskiego eksportu w 2014 roku przekroczyła 150 mld euro. Najwięcej sprzedajemy do Niemiec, Czech, Francji i Rosji, ale cały czas zdobywamy nowe rynki. Niestety, wciąż siłą napędową polskiego eksportu są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa.
– Ze względu na brak odpowiedniej kadry i ograniczone możliwości finansowe małe firmy mają często utrudniony dostęp do zagranicznych rynków – mówi Jolanta Lesisz specjalista ds. eksportu Inkubatora Eksportu.
Ofertę szybkich i tanich usług w zakresie wprowadzania małych firm na rynki zagraniczne zaproponował Inkubator Eksportu. Inkubator założyli ludzie od lat zajmujący się pozyskiwaniem klientów na rynkach zagranicznych i obsługujący handel międzynarodowy, którzy dostrzegli potrzebę małych firm do korzystania z profesjonalnych pośredników.
Sposobem na dotarcie do przedsiębiorców z ofertą jest stworzenie sieci pośredników sprzedających usługi Inkubatora.
– Chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby małych firm, stąd decyzja o uruchomieniu systemu partnerskiego – mówi Jolanta Lesisz.
Przedstawicielem Inkubatora Eksportu może zostać każdy, kto ma kontakt z firmami i chce pośredniczyć w sprzedaży usług eksportowych.
– Może to być nowa firma bądź już działająca, np. biuro rachunkowe czy agencja finansowa, która rozszerzy dotychczasową działalność o sprzedaż usług eksportowych – kontynuuje Lesisz.
Opłata za przystąpienie do sieci Inkubatora Eksportu wynosi 1,5 tys. zł. W zamian za nią przedstawiciel otrzyma szyldy, katalogi i inne materiały promocyjne. W trakcie współpracy agent będzie zobowiązany uiszczać opłatę marketingową w wysokości 200 zł. Przedstawiciele firmy czerpią dochody z prowizji od sprzedaży usług Inkubatora (wynosi 20 proc.), zyski wahają się na poziomie od 2 do 12 tys. zł miesięcznie. Inkubator Eksportu zawiera z przedstawicielami firmy bardzo liberalną umowę, która nie przewiduje żadnych kar i opłat za ewentualne jej zerwanie. Założyciele Inkubatora Eksportu liczą, że do końca bieżącego roku nawiążą współpracę z 50-70 agentami.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Czym naprawdę jest sprzedaż, jakie emocje towarzyszą obu stronom podczas procesu sprzedaży – o tym rozmawiamy z Joanną Procyszyn, trenerem sprzedaży w Sandler Training.
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Sieć oferująca m.in. zarządzanie przesyłkami chce mocniej wejść na rynek małych i średnich firm, a potem także dużych spółek.
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.