Wyprzedzając trendy
Pomimo trudnej sytuacji w branży, w tym utrzymującej się deflacji, sieć sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku. W ramach sieci Intermarché jest obecnie 224 placówek handlowych. Firma szacuje, że do grudnia 2015 roku ich liczba urośnie do 232 punktów. Supermarkety Intermarché mają 16 proc. udział w rynku supermarketów spożywczych.
Intermarché odpowiada na rosnącą popularność produktów EKO wśród polskich konsumentów. Już niedługo ich wartość w Polsce może osiągnąć poziom ok. 1 mld zł. Muszkieterowie chcą skorzystać z nowości, w związku z czym uzupełnili asortyment spożywczy i kosmetyczny o produkty BIO. Aktualnie w ekologicznej ofercie mają ok. 150 pozycji.
Muszkieterowie podążają również za nowoczesną technologią, która kreuje zwyczaje zakupowe. Rozwój internetu i upowszechnianie urządzeń mobilnych umacnia kanał sprzedaży online, który zaczyna doceniać Grupa Muszkieterów. Aktualnie firma testuje usługę Drive, czyli zakupy przez internet z odbiorem osobistym w sklepie. Na stronie drive.intermarche.pl dostępne jest obecnie blisko 7,5 tys. produktów oferowanych w cenach sklepu stacjonarnego.
Aktualnie usługa Drive jest w fazie testowania i sukcesywnie wprowadzana do kolejnych sklepów. Obecnie mogą z niej korzystać klienci z Poznania oraz już niedługo mieszkańcy Śremu i Świdnicy.
Korzystne wyniki notuje również sieć Bricomarché z ofertą dla domu i ogrodu. W pierwszej połowie 2015 roku jej obroty wyniosły 669 mln zł, czyli o 25 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Obecnie sieć jest na pozycji lidera wśród supermarketów typu „dom i ogród” w Polsce i na czwartym miejscu na rynku supermarketów i hipermarketów w tym samym segmencie. Obecnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 116 punktów sprzedaży, natomiast według prognoz, Muszkieterowie zakończą 2015 rok z liczbą 122 placówek.
– Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych naszych sieci miało jak zawsze kilka czynników, takich jak optymalizacja polityki handlowej, trzymanie się silnych wyróżników Grupy czy systematyczna aktualizacja oferty. W planach mamy kolejne pomysły, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i sytuację rynkową – wyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Nowym elementem rozwoju sieci Intermarché jest także zmiana aranżacji supermarketów. Dzięki niej sklepy mają większą przestrzeń zakupową, nowoczesny design, dedykowane strefy produktowe oraz większy, niż wcześniej dział z asortymentem dla ogrodu. Nowy format wprowadzony jest już w czterech placówkach – w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października do grupy dołączą sklepy w Obornikach Wlkp., Śremie, Turku oraz Brzesku, natomiast nowy format zacznie obowiązywać w całej sieci w 2017 roku.
Do końca grudnia 2015 roku obroty Intermarché i Bricomarché urosną do 5,84 mld zł. To o ok. 7,5 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku.
Rośnie również liczba i znaczenie stacji benzynowych Intermarché. W I połowie 2015 roku pojawiło się pięć nowych placówek. Aktualnie ich liczba wynosi 57, natomiast do końca roku zwiększy się do 60. W pierwszym półroczu 2015 roku stacje zanotowały sprzedaż na poziomie 81,72 mln zł. Dla porównania w całym 2014 roku wynik ten wyniósł 61,12 mln zł.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz 340 supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....