Franczyzobiorcy Stokrotki zaopatrują się w dziewięciu regionalnych centrach oraz głównym Centrum Dystrybucyjnym w Teresinie pod Warszawą o powierzchni ponad 27 tys. m2. Towar dostarczany jest sześć razy w tygodniu.
Środa
13.01.2016
Lubelska marka handlowa ma za sobą owocny rok. Sieć powiększyła się o 80 supermarketów.
 

Wywodząca się z lubelskiej grupy Emperia sieć Stokrotka wchodzi w 2016 rok ze sporymi oczekiwaniami. Chce w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy otworzyć 100 nowych sklepów. Apetyty rozbudził udany 2015 rok, w którym to sieć powiększyła się o 80 sklepów. Szczególnie dobry był grudzień, kiedy to właściciel Stokrotki pobił rekord otwarć zanotowanych jednego dnia. 17 grudnia zaczęły działać sklepy w Lublinie, Mrągowie, Łodzi, Radzyniu Podlaskim i Tczewie. Co ważne, otwarcia przekładają się na wyniki finansowe. W trzecim kwartale ubiegłego roku spółka zanotowała przychody w wysokości ponad 519 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku. Narastająco za trzy kwartały przychody były wyższe o 2,45 proc., a zysk netto – o 113 proc.    

Obecnie w sieci działa 327 sklepów, a jej zasięg regionalny systematycznie się rozszerza. Jeszcze przed kilkoma laty Stokrotki widoczne były głównie w krajobrazie wschodnich województw (a szczególnie macierzystego lubelskiego). Dziś marka obecna jest w całym kraju.

Stokrotki otwierane są również przez franczyzobiorców. W ubiegłym roku powstały trzy takie sklepy. Aby przystąpić do sieci trzeba wnieść opłatę licencyjną na poziomie 2 tys. zł, a także co miesiąc przekazywać franczyzodawcy opłatę bieżącą w wysokości 0,2 proc. obrotu. Koszty związane z remontem i aranżacją sklepu ustalane są indywidualnie przy uwzględnieniu danej lokalizacji.

Franczyzobiorcy Stokrotki mogą na swoich półkach umieszczać produkty wybierane z liczącej ponad 12 tys. indeksów oferty asortymentowej (dla porównania – w dyskontach nie przekracza ona zwykle 1-2 tys. pozycji). W supermarketach Stokrotki nacisk położony jest na produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa oraz artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy Stokrotka, a także produkty należące do marki własnej.

Stokrotka powstała w 1994 roku w ramach grupy handlowej Emperia i jest spółką z polskim kapitałem. Pierwsza placówka tej sieci rozpoczęła działalność w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W 2011 roku Emperia sprzedała hurtową część swojego biznesu (m.in. wraz z siecią Groszek) i od tamtej pory Stokrotka pozostaje jej jedyną marką detaliczną.  


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022