Telepizza celuje w nowe lokalizacje

Zmiany w Telepizzy dobrze wpłynęły na ogólną sprzedaż w sieci, która była najwyższa od kilku lat. Przyszły rok jest równie ambitny ponieważ zamierzamy zwiększyć sprzedaż, przekraczając prognozowane wyniki dla rynku pizzerii.
Leszek Nowak
Niedziela
10.01.2016
O planach firmy na 2016 rok opowiada Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju Telepizzy Poland.
 

Co nowego planuje Telepizza w 2016 roku?
Przede wszystkim nastawiamy się na nowe lokalizacje, których do tej pory nie braliśmy pod uwagę. Są to  większe i mniejsze centra handlowe, dworce i lotniska. Pierwsza placówka w centrum handlowym powstała w grudniu ubiegłego roku w Wałbrzychu. Dobre wyniki sprzedażowe już od pierwszego dnia potwierdzają tylko skuteczność nowej koncepcji rozwoju. Pod koniec stycznia uruchamiamy podobny lokal w Nowym Targu.

Czym się różnią nowe punkty od tradycyjnych pizzerii Telepizzy o charakterze restauracyjnym?
Nowe placówki nastawione są na szybką obsługę klientów. Powstają w miejscach o dużym natężeniu ruchu, gdzie ludzie zazwyczaj się spieszą i nie mają czasu na dłuższy posiłek. Chcemy wyjść im naprzeciw, stąd pomysł nowego formatu naszych pizzerii, dopasowany do stref food court. Nowe pizzerie mogą być też mniejsze w porównaniu z tradycyjnymi lokalami. Ich powierzchnia wynosi ok. 50-60 m². Oferta nowych pizzerii będzie taka sama jak w tradycyjnych placówkach. Jedynie sposób podawania pizzy w tych lokalach jest inny, serwowana będzie w kawałku, w formie trójkąta. Dzięki tej formie podania klienci będą mogli zjeść pizzę nawet „w biegu”.

Będziecie nadal otwierać tradycyjne pizzerie o charakterze restauracyjnym?
Oczywiście, że tak. Kontynuujemy rozbudowę sieci naszych flagowych restauracji. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy ich rebranding, który będzie kontynuowany w 2016 roku. Do grudnia zamierzamy zakończyć rebranding wszystkich lokali własnych.

Co się zmieniło w lokalach Telepizzy?
Zgodnie z nowym wizerunkiem pizzerie mają większą część restauracyjną, otwartą kuchnię, dzięki czemu widać produkcję pizzy oraz obsługę kelnerską w wybranych lokalach. Zmiany korzystnie wpływają na obroty placówek. Nowy koncept zwiększa rentowność lokali co powoduje, że pizzerie zarabiają już od pierwszego miesiąca działalności. Aktualnie mamy 119 lokali.

Ale to niejedyne zmiany jakie zaszły w sieci w 2015 roku.
Od ubiegłego roku pod szyldem Telepizzy jeżdżą też cztery foodtrucki. Mobilne pizzerie obsługują imprezy plenerowe, a latem miejscowości turystyczne. W 2016 roku będzie podobnie. Jesienią firma wdrożyła również platformę Click&Pizza pozwalającą zamawiać jedzenie jednym klikiem przez Twittera. Wszystkie zmiany, które wprowadziliśmy dobrze wpłynęły na ogólną sprzedaż w sieci, która była najwyższa od kilku lat. Przyszły rok jest równie ambitny ponieważ zamierzamy zwiększyć sprzedaż, przekraczając prognozowane wyniki dla rynku pizzerii. Korzystny wpływ na finanse sieci ma mieć dalszy rebranding, kontynuacja nowych otwarć oraz inwestycja w nowe kanały sprzedaży.

Rozmawiała Magda Kurda