Osoba, która chciałaby otworzyć placówkę w naszej sieci powinna posiadać 50-100 tys. zł na inwestycję. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy dzielimy się z ajentem wypracowanym zyskiem.
Paweł Jarmużek, prezes Przedsiębiorstwa Handlowego A-T
Niedziela
10.07.2016
O tym, czy warto inwestować w sklepy z oświetleniem opowiada Paweł Jarmużek, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Handlowego A-T.
 

Czy to dobry czas na inwestycję w sklep z oświetleniem?
Biorąc pod uwagę perspektywy rozwoju budownictwa mieszkaniowego oraz planowany rozwój inwestycji budowlanych w branżach komercyjnych, spodziewam się, że branża oświetleniowa ma nomen omen „świetlaną” przyszłość. To właśnie z tego względu planujemy mocno inwestować w rozwój geograficzny naszej sieci sklepów (docelowo 250 placówek w kraju) oraz w rozbudowę innych kanałów sprzedaży, np. e-commerce i HoReCa. Ważnym czynnikiem spodziewanego wzrostu sprzedaży jest coraz większa popularność nowych technologii spełniających wymagania unijne w zakresie energooszczędności (np. technologia LED). To będzie powodowało coraz większe zainteresowanie w realizacji inwestycji zarówno prywatnych, jak i industrialnych. Ludzie mają coraz większą świadomość, że za prąd można płacić mniej, a więc trzeba dokonać wymiany używanego dotychczas oświetlenia.

Na czym polega biznes pod logo P.H. A-T?
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T z siedzibą w Krotoszynie działa od 1990 roku. Zajmujemy się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów elektrycznych oraz hurtową chemicznych i farmaceutycznych. W systemie ajencyjnym uruchamiamy sklepy z oświetleniem i artykułami elektrycznymi oraz hurtownie elektryczne. Spółka inwestuje w wyposażenie oraz elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej sklepu. Powierzamy ajentowi towar  w kwocie do 1 mln zł w swoich cenach zakupu, umożliwiając rozwój biznesu na lokalnym rynku.

Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć placówkę  A-T?
Osoba, która chciałaby otworzyć placówkę w naszej sieci powinna posiadać 50-100 tys. zł na inwestycję. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy dzielimy się z ajentem wypracowanym zyskiem. Nie pobieramy opłaty marketingowej. Zazwyczaj biznes jest rentowny po 6-12 miesiącach od otwarcia, a inwestycja zwraca się najpóźniej po dwóch latach. Ale na to duży wpływ ma zaangażowanie ajenta w prowadzony interes.

Jakie jeszcze warunki musi spełnić potencjalny ajent?
Powinien przedstawić nam do akceptacji lokal o powierzchni co najmniej 250 m2 na parterze z witrynami od ulicy, w którym jest możliwość podłączenia prądu, co najmniej 16 kW. Ważne, żeby w pobliżu lokalu można było łatwo zaparkować. Dobrze, aby znajdował się on na obszarze, gdzie występuje skupisko sklepów z wyposażeniem wnętrz. Ajent powinien posiadać doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy. Musi być osobiście zaangażowany w prowadzenie placówki oraz uczestniczyć we wszystkich akcjach promocyjnych i marketingowych.

Rozmawiała Anna Smolińska