Cała para w firmę
Patryk Grzywacz, jak wielu obecnych przedsiębiorców, zaczynał od pracy na etacie. Był handlowcem w firmach telekomunikacyjnych, ale cztery lata temu postanowił spróbować swoich sił w biznesie. Nie chciał jednak działać sam. Rozpoczął współpracę z siecią eSmoking World, liderem rynku e-papierosów w Polsce.
Obecnie Patryk Grzywacz posiada pięć własnych punktów oraz osiem prowadzi ze wspólnikiem (bratem Hubertem) – wszystkie pod marką eSmoking World. Sklepy, których właścicielem, lub współwłaścicielem jest Patryk zlokalizowane są w Warszawie i okolicach: Nowym Dworze Mazowieckim, Wołominie, Piasecznie, Łukowie, Białej Podlaskiej, Dęblinie, Jabłonnie, Mińsku Mazowieckim oraz Garwolinie. Najbardziej oddalone od siebie punkty dzieli nawet 200 km. Nie jest to jednak problemem, bowiem bracia dzielą się obowiązkami oraz zatrudniają dwóch kierowników regionalnych, wyłonionych spośród najlepszych pracowników. To do nich należy rekrutacja i szkolenie doradców oraz doglądanie biznesu. Łącznie w placówkach eSmoking World należących do braci Grzywacz zatrudnionych jest 26 osób.
Po trzech latach współpracy Patryk Grzywacz uważa, że podjął właściwą decyzję. Dodaje też, że w tym układzie pracują obie strony.
– Moją rolą jest zapewnienie odpowiedniego asortymentu, przygotowanie i motywowanie pracowników. W zasadzie o całą resztę dba franczyzodawca. Otrzymuję pełne wsparcie w prowadzeniu biznesu, zaopatrzenie, szkolenia personelu, bardzo dobre warunki handlowe i reklamę na bardzo wysokim poziomie. Widzę też jak szybko centrala wprowadza nowości i zabiega o nowych klientów – mówi franczyzobiorca.
Chic Group, właściciel marki eSmoking World, zarządza obecnie siecią około 800 punktów, w tym 350 franczyzowych. Aż 80 proc franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt. Franczyzodawca posiada też własną fabrykę płynów nikotynowych, portfolio kilkunastu marek oraz centrum badawczo-rozwojowe. Właściciel marki franczyzowej Chic Group stał się niedawno częścią koncernu tytoniowego British American Tobacco, sieć może więc liczyć na silne wsparcie globalnego gracza.
– Czuję, że mam za sobą silnego partnera – mówi Patryk Grzywacz. – To daje mi poczucie bezpieczeństwa, dzięki czemu mogę myśleć o tym, jak rozwijać mój biznes, a nie jak przetrwać na rynku.
Według Patryka Grzywacza poczucie bezpieczeństwa jest istotne zwłaszcza w świetle zapowiadanej dyrektywy tytoniowej, która istotnie wpłynie na rynek papierosów elektronicznych.
– Przypuszczam, że wiele się zmieni na rynku, ale nie mam wątpliwości, że jesteśmy dobrze przygotowani do tego wydarzenia. Ja czuję się bezpieczny, ale mniejsi dystrybutorzy mogą odczuć skutki dyrektywy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Dawid Maciołek po wielu latach pracy dla dużej korporacji, otworzył sklep Kraina Serów. Dlaczego zdecydował się na tę markę?
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....