Licencja na dostawy / Rozwijająca się we franczyzie firma Stava zajmuje się dostawami posiłków z lokali gastronomicznych do klientów.
Niedziala
29.03.2020
Firma Stava i Związek Pracodawców HoReCa opracowali zestaw procedur, zwiększający bezpieczeństwo osób zaangażowanych w proces dostarczania posiłków do klientów.
 

Według ostatnich danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest prawie 70 tys. placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych). Z powodu epidemii koronawirusa wszystkie musiały się zamknąć. Teraz mogą działać wyłącznie w dowozie. Aby rozwiać ewentualne obawy przed skorzystaniem z opcji dowozów eksperci gastro-kurierskiej firmy Stava i Związku Pracodawców HoReCa opracowali rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków.
– To zestaw zaleceń, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy: obsługę restauracji, kurierów i konsumentów wyjaśnia – Paweł Aksamit, prezes firmy Stava. – Standardy zostały stworzone przy współpracy z konsultantami do spraw bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami. Spotkały się też z uznaniem Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Celem akcji #bezpiecznedowozy jest edukacja rynku i dzielenie się dobrymi praktykami.

Kodeks dla kuriera

Kodeks dobrych praktyk dla sektora delivery obejmuje wszystkie etapy pracy kurierów, dostarczających posiłki. Pierwszy punkt to obowiązkowa samokontrola stanu zdrowia przed rozpoczęciem pracy: pomiar temperatury, oświadczenie o braku innych objawów infekcji i braku kontaktów z osobami zakażonymi. Kolejny etap to bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji. Według zaleceń obsługa lokalu powinna umieścić posiłek w „strefie buforowej”, czyli w innym pomieszczeniu niż pracuje personel lub w bezpiecznej od niego odległości – w miarę możliwości 4,5 m. Kurier odbiera posiłek ze “strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.

Eksperci rekomendują też bezkontaktowy – w miarę możliwości – odbiór posiłków przez klientów. Zalecane jest płacenie za zamówienie on-line lub kartą. Kurier zostawia posiłek i terminal płatniczy konsumentowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość czekając, aż klient dokona płatności kartą i zabierze posiłek. 
– Zalecamy przekazywanie posiłków na zewnątrz budynków, aby uniknąć ryzyka przenoszenia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych pomieszczeniach, czyli w windach, na klatkach schodowych – dodaje Paweł Aksamit.

Dezynfekcja pojazdów oraz całego wyposażenia kuriera powinna się odbywać przed każdą zmianą, a niektórych elementów, jak np. terminale płatnicze, po każdym kontakcie z klientem. Zalecana jest także częsta dezynfekcja rąk (po każdym kontakcie z takimi powierzchniami jak klamki, terminale).

Dowozy we franczyzie

Rozwijająca się we franczyzie firma Stava zajmuje się dostawami posiłków z lokali gastronomicznych do klientów. Ma obecnie 28 oddziałów i chce rozwijać sieć w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Według wyliczeń franczyzodawcy, na otwarcie oddziału wystarczy 50 tys. zł, z czego wymagany kapitał własny to 20 tys. zł, reszta może pochodzić z dofinansowania. Wydatki początkowe to przede wszystkim zakup pojazdów oraz wyposażenia dla kierowców, m.in. smartfonów, terminali płatniczych, toreb termicznych. Jednak franczyzobiorca nie musi kupować samochodów – może skorzystać z opcji najmu długoterminowego.

Licencjobiorcy Stavy mogą też liczyć na kompleksowe szkolenia. Poznają na nich zasady funkcjonowania oddziału i uczą się, jak wygląda praca na poszczególnych stanowiskach: dostawcy, koordynatora, sprzedaż usług. Wspólnie z licencjodawcą odbywają też spotkania z restauratorami w swoim mieście i podpisują pierwsze umowy. Później już samodzielnie muszą dbać o poszerzanie liczby kontrahentów. Stava udostępnia im oprogramowanie, na bazie którego opiera się praca kurierów, przyjmowanie i realizacja zamówień. Wraz z rozbudową bazy klientów franczyzobiorca powinien inwestować w rozwój swojego oddziału – powiększenie floty i liczby kurierów.

 

WIZYTÓWKA FIRMY STAVA

Sieć franczyzowa z branży gastro-kurierskiej.

  • 28 oddziałów
  • kwota wejscia w biznes: 50 tys. zł

Zbiór zasad / Kodeks dobrych praktyk dla sektora delivery obejmuje wszystkie etapy pracy kurierów, dostarczających posiłki.

POPULARNE NA FORUM

Meet & Fit Slow Food

O to bardzo ciekawa informacja, chętnie dołączę się do pozwu bo tez zostałem generalnie oszukany przez M&F. Proszę o więcej szczegółów.

8 wypowiedzi
ostatnia 29.05.2020
Bezpłatny system do zamawiania jedzenia przez stronę www

Szukasz systemu zamówień i rezerwacji stolików bez żadnych opłat ? Masz dosyć wysokich prowizji i abonamentu ? Uruchom system zamówień online Smart Gastro i nie płać...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2020
Western Tortilla lub Western Chicken

No właśnie też to zauważyłem że coś jest nie tak z tą opinią o chicken king. Ciężko się coś ostatnio dowiedzieć konkretnego. Ale zaciągnąłem języka już u...

4 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2020
Bobby Burger

Przestrzegam przed tą pseudo firmą o nazwie bobby burger . Wyglada to tak : franczyzobiorca który robi wszystko uczciwie oraz się stara aby wszystko na audytach wychodziła...

12 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2020
Co sądzicie o Chicken King ?

ciezkie czasy

2 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2020
Western Tortilla lub Western Chicken

Karolinaaaaa 15.05.2020 piszesz tutaj komentarz pod Western Chicken że współpracujesz z Chicken King, a 18.05.20 zakładasz nowy wątek na temat Chicken King, w którym...

4 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2020
Spaghetti po nowemu

Zdecydowanie odradzam, nieporozumienie. Mogę podzielić się szczegółami z zainteresowanymi

2 wypowiedzi
ostatnia 19.05.2020
Co sądzicie o Chicken King ?

Zastanawiam się nad otwarciem fast food-u. Ostatnio wpadłem na tę właśnie firmę. Czy ktoś ma z nimi doświadczenie ?

2 wypowiedzi
ostatnia 18.05.2020