Licencja na dostawy / Rozwijająca się we franczyzie firma Stava zajmuje się dostawami posiłków z lokali gastronomicznych do klientów.
Niedziela
29.03.2020
Firma Stava i Związek Pracodawców HoReCa opracowali zestaw procedur, zwiększający bezpieczeństwo osób zaangażowanych w proces dostarczania posiłków do klientów.
 

Według ostatnich danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest prawie 70 tys. placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych). Z powodu epidemii koronawirusa wszystkie musiały się zamknąć. Teraz mogą działać wyłącznie w dowozie. Aby rozwiać ewentualne obawy przed skorzystaniem z opcji dowozów eksperci gastro-kurierskiej firmy Stava i Związku Pracodawców HoReCa opracowali rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków.
– To zestaw zaleceń, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy: obsługę restauracji, kurierów i konsumentów wyjaśnia – Paweł Aksamit, prezes firmy Stava. – Standardy zostały stworzone przy współpracy z konsultantami do spraw bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami. Spotkały się też z uznaniem Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Celem akcji #bezpiecznedowozy jest edukacja rynku i dzielenie się dobrymi praktykami.

Kodeks dla kuriera

Kodeks dobrych praktyk dla sektora delivery obejmuje wszystkie etapy pracy kurierów, dostarczających posiłki. Pierwszy punkt to obowiązkowa samokontrola stanu zdrowia przed rozpoczęciem pracy: pomiar temperatury, oświadczenie o braku innych objawów infekcji i braku kontaktów z osobami zakażonymi. Kolejny etap to bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji. Według zaleceń obsługa lokalu powinna umieścić posiłek w „strefie buforowej”, czyli w innym pomieszczeniu niż pracuje personel lub w bezpiecznej od niego odległości – w miarę możliwości 4,5 m. Kurier odbiera posiłek ze “strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.

Eksperci rekomendują też bezkontaktowy – w miarę możliwości – odbiór posiłków przez klientów. Zalecane jest płacenie za zamówienie on-line lub kartą. Kurier zostawia posiłek i terminal płatniczy konsumentowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość czekając, aż klient dokona płatności kartą i zabierze posiłek. 
– Zalecamy przekazywanie posiłków na zewnątrz budynków, aby uniknąć ryzyka przenoszenia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych pomieszczeniach, czyli w windach, na klatkach schodowych – dodaje Paweł Aksamit.

Dezynfekcja pojazdów oraz całego wyposażenia kuriera powinna się odbywać przed każdą zmianą, a niektórych elementów, jak np. terminale płatnicze, po każdym kontakcie z klientem. Zalecana jest także częsta dezynfekcja rąk (po każdym kontakcie z takimi powierzchniami jak klamki, terminale).

Dowozy we franczyzie

Rozwijająca się we franczyzie firma Stava zajmuje się dostawami posiłków z lokali gastronomicznych do klientów. Ma obecnie 28 oddziałów i chce rozwijać sieć w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Według wyliczeń franczyzodawcy, na otwarcie oddziału wystarczy 50 tys. zł, z czego wymagany kapitał własny to 20 tys. zł, reszta może pochodzić z dofinansowania. Wydatki początkowe to przede wszystkim zakup pojazdów oraz wyposażenia dla kierowców, m.in. smartfonów, terminali płatniczych, toreb termicznych. Jednak franczyzobiorca nie musi kupować samochodów – może skorzystać z opcji najmu długoterminowego.

Licencjobiorcy Stavy mogą też liczyć na kompleksowe szkolenia. Poznają na nich zasady funkcjonowania oddziału i uczą się, jak wygląda praca na poszczególnych stanowiskach: dostawcy, koordynatora, sprzedaż usług. Wspólnie z licencjodawcą odbywają też spotkania z restauratorami w swoim mieście i podpisują pierwsze umowy. Później już samodzielnie muszą dbać o poszerzanie liczby kontrahentów. Stava udostępnia im oprogramowanie, na bazie którego opiera się praca kurierów, przyjmowanie i realizacja zamówień. Wraz z rozbudową bazy klientów franczyzobiorca powinien inwestować w rozwój swojego oddziału – powiększenie floty i liczby kurierów.

 

WIZYTÓWKA FIRMY STAVA

Sieć franczyzowa z branży gastro-kurierskiej.

  • 28 oddziałów
  • kwota wejscia w biznes: 50 tys. zł

Zbiór zasad / Kodeks dobrych praktyk dla sektora delivery obejmuje wszystkie etapy pracy kurierów, dostarczających posiłki.

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy kebab

Nie polecam iść w tę franczyzę oszukują nie oddają pieniędzy

3 wypowiedzi
ostatnia 24.06.2021
Własna firma

Polecam YamYam taj caffe - nowy tani koncept

2 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2021
Interes nie tylko w tłusty czwartek

Wytwórnia pączków w Rzeszowie nie działa już przecież. dzwoniłem do nich we wrześniu nie odbierali, a lokal jest ciągle zamknięty. więc chyba upadli -.-

1 wypowiedzi
ostatnia 28.05.2021
Bobby Burger

Co do umowy oczywiście ze są kary . Po 100 tys za zerwanie , otworzenie w przyszłości burgerowni , za audyty które dla o wypadają itd. Noe wspomnę o wekslu in Blanko co...

14 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2021
Praca licencjacka o franczyzie w spółce McDonald 's

Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2021
Gruby Benek - co sądzicie o tym koncepcie?

Czy jest może ktos kto niedawno zamykał Grubego Benka. Ostatnio widać dużo zamykających się właśnie tych Pizzeri. Chciałbym się spytać jakie są konsekwencje...

28 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2021
Własna firma

Hej! Czy ktoś z Was ma własna firmę zmianą z gastronomią? Czekam na lokal i będę otwierać coś swojego jeszcze w tym miesiącu. Ile mniej więcej zajęło Wam...

2 wypowiedzi
ostatnia 11.04.2021
Bobby Burger

A macie może gdzieś draft umowy z bobby burgerem, chciałbym sie dowiedzieć jak to wyglada dokłanie, czy jakieś kary umowne itd, bede wdzieczny za pomoc

14 wypowiedzi
ostatnia 04.03.2021