Second hand ma się dobrze
Pod szyldem VIVE Profit działają sklepy typu second hand, z odzieżą, obuwiem i akcesoriami.
– Moda cyrkularna zyskuje coraz więcej zwolenników. Świadczą o tym analizy rynkowe i sprzedażowe, a także deklaracje klientów dotyczące ich postaw wobec odpowiedzialnego kupowania odzieży – zauważa Dorota Brzozowiec, menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży VIVE Textile Recycling. – VIVE Textile Recycling jest biznesem z misją, opartym na takich wartościach, jak m.in. ekologia i działa w branży z ogromnym potencjałem.
Dobre tempo
Należąca do Vive Textile Recycling marka VIVE Profit ma obecnie 82 sklepy, w tym 31 franczyzowych.
– Dynamika pojawiania się kolejnych sklepów jest bardzo duża. Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku otworzyliśmy ich aż 19, z czego 16 franczyzowych – podkreśla Dorota Brzozowiec. – I to zdecydowanie nie jest nasze ostatnie słowo. Ten rok chcemy zakończyć otwarciem setnego sklepu w Polsce. Prowadzimy zaawansowane rozmowy w wielu miastach odnośnie współpracy na zasadach franczyzy, jak i lokalizacji pod sklepy własne. Dopasowaliśmy nasz system franczyzowy do wymagań i potrzeb naszych partnerów biznesowych.
Sklepy są otwierane w małych i dużych miastach. Opłata wstępna, którą musi wnieść nowy franczyzobiorca, to kwota 10 tys. zł. Drugim wydatkiem jest inwestycja w przystosowanie lokalu do prowadzenia działalności. Według szacunków franczyzodawcy trzeba na to przeznaczyć ok. 400 zł za 1 m2.
Centrala dba o zatowarowanie
W każdym sklepie znajduje się średnio ok. 20 tys. sztuk odzieży. Franczyzobiorcy nie muszą jednak w niego inwestować. Otrzymują cały towar w depozyt.
– Warto w tym miejscu podkreślić, że bez względu na to czy mówimy o sklepie własnym sieci, czy punkcie franczyzowym, wszędzie obowiązuje ta sama reguła – cotygodniowa, całkowita wymiana całego asortymentu – dodaje Dorota Brzozowiec. – Zapewnienie klientom cotygodniowego cyklu wymiany jest możliwe dzięki naszemu ponad 30-letniemu doświadczeniu w tej branży oraz skali naszego działania.
Dostarczane do sklepów produkty są posegregowane według asortymentu, ometkowane i przygotowane do ekspozycji. Struktura zatowarowania jest różna w zależności od sezonu.
– Analizujemy sprzedaż w każdej lokalizacji i zarządzamy produktem. Podejmujemy decyzje dotyczące działań marketingowych na podstawie lokalizacji, konkurencji i dopasowujemy je do rodzaju i potrzeb klienta – zapewnia Dorota Brzozowiec.
Klienci zmieniają branżę
Franczyzobiorca może liczyć na kompleksowe wsparcie ze strony centrali marki, poczynając od znalezienia lokalu na sklep.
– Stworzyliśmy bardzo prosty model biznesowy dla naszych partnerów franczyzowych, który polega na ich maksymalnym wsparciu na każdym etapie współpracy – zapewnia Dorota Brzozowiec. – Najtrudniejsze elementy biznesu są po naszej stronie. Pomagamy w znalezieniu optymalnego lokalu, między innymi poprzez dostarczanie szczegółowych analiz potencjału biznesowego danego miejsca. Gdy już zapadnie decyzja o starcie, bierzemy na siebie koordynację całego procesu otwarcia sklepu. Od zatowarowania po logistykę. Pomagamy również jeżeli chodzi o marketing oraz szkolenia zespołu.
Branża modowa przeżywa ostatnio raczej trudny okres. Wydaje się jednak, że segment second hand dobrze się broni.
– Jesteśmy świadkami niezwykłej zmiany w branży odzieżowej, którą wymuszają właśnie klienci. To oni zmieniają najwięcej, kierując się ważnymi dla siebie wartościami jakimi są ekologia, równowaga, kwestie klimatyczne. Nie jest tajemnicą, że sprzedaż w sklepach cyrkularnych rośnie z każdym rokiem – komentuje Dorota Brzozowiec.
WIZYTÓWKA VIVE PROFIT
Sklepy z odzieżą second hand.
- 82 sklepy
- opłata wstępna 10 tys. zł
- inwestycja w lokal 400 zł za 1 m2
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
4F otwiera sklepy mono- i multibrandowe. Od czego zależy wybór formatu i ile trzeba mieć na inwestycję?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Pracownie ceramiczne nie narzekają na brak klientów, ponieważ konsumenci szukają oryginalnego, glinianego rękodzieła. Dość wysoki jak na branżę próg wejścia w biznes powstrzymuje wysyp konkurencji.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...