Własny biznes zamiast etatu w korporacji

Duże i małe / Większość sklepów VIVE Profit ma ponad 1 tys. mkw. powierzchni, ale marka dysponuje również mniejszymi formatami.
Wtorek
27.09.2022
Małgorzata Haftaniuk wiele lat przepracowała w korporacji, aż w końcu zdecydowała się przejść na swoje. Czy nie żałuje tego kroku?
 

Małgorzata Haftaniuk przez ponad 15 lat pracowała dla korporacji, ale ciągle nie opuszczała jej myśl o otwarciu własnej firmy.

– Wiele czytałam i analizowałam, jaka branża może mi w dzisiejszych czasach dać realną szansę rozwoju i sukcesu – opowiada Małgorzta Haftaniuk. – Wiedziałam na pewno, że nadal chcę być handlowcem, bo lubię bezpośredni kontakt z klientami.Trafiłam na informacje, że rynek odzieży używanej rośnie siedem razy szybciej niż fast fashion. A że często odwiedzałam sklep VIVE Profit w moim mieście, zainteresowałam się jakie warunki franczyzowe oferuje ta marka. Porównując je z innymi stwierdziłam, że warto rozpocząć z nimi biznes, ponieważ przy niskim wkładzie finansowym dają duże wsparcie i nie trzeba inwestować w towar.

Biznes u siebie

Marka VIVE Profit należy do spółki VIVE Textile Recycling, która od prawie 30 lat działa w branży recyclingu tekstyliów. Oprócz rozwijania sieci sklepów typu second hand, firma m.in. produkuje też paliwo alternatywne, czyściwo przemysłowe czy kompozyt, z którego powstają np. ekologiczne ławki – wszystko z tekstyliów. Brand VIVE Profit powstał w 1995 roku, a dziś pod tym szyldem działają sklepy w całej Polsce.

Małgorzata Haftaniuk swój sklep otworzyła w rodzinnym Chełmie, liczącym ponad 60 tys. mieszkańców.

– Od ponad 10 lat istnieje tu już jeden sklep VIVE Profit, więc marka jest rozpoznawalna. Myślę, że to ułatwiło mi start i pozyskanie bazy klientów – dodaje franczyzobiorczyni VIVE Profit. – Podczas wstępnych przygotowań do otwarcia miałam stałe wsparcie menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży, a później menedżer regionalnej Moniki Kwolek. Dzielnie znosiły moje nawet najtrudniejsze pytania. Każdemu życzę takiej pomocy przy zakładaniu biznesu. Jest to szczególnie istotne, kiedy nie ma się dużego doświadczenia w tych kwestiach. Ponadto po uruchomieniu sklepu również zawsze mogę liczyć na wsparcie w wielu segmentach – w tym m.in. marketingu.

Moda na second hand

Większość sklepów VIVE Profit ma ponad 1 tys. m2 powierzchni, ale marka dysponuje również mniejszymi formatami. Do takich należy np. sklep VIVE Profit Premium w warszawskim Wola Parku, który zajmuje 130 m2 powierzchni. Franczyzodawca przygotowuje projekt wnętrza dla konkretnej lokalizacji.W zależności od standardu i powierzchni lokalu inwestycja wynosi od 200 zł do 500 zł za 1 m2.

Małgorzata Haftaniuk potwierdza, że na przestrzeni ostatnich lat postrzeganie ubrań z tzw. drugiej ręki bardzo się zmieniło.

– Second hand nie budzi już tylko skojarzeń z oszczędnością pieniędzy, choć i ta nie jest bez znaczenia. Klienci bardzo chętnie szukają „perełek”, aby podkreślić swój indywidualizm. Istotna jest również realna ochrona środowiska, oszczędzanie wody, przez zmniejszenie ilości produkowanych nowych ubrań. Dawanie im drugiego życia, dzięki czemu nie lądują na toksycznych wysypiskach śmieci. To tylko niektóre z zalet odzieży używanej – wylicza franczyzobiorczyni VIVE Profit. – Patrząc na przekrój wiekowy moich klientów mogę powiedzieć, że w VIVE Profit ubierają się wszyscy. Począwszy od matek z dziećmi, po osoby w średnim wieku i starsze.

 

WIZYTÓWKA VIVE PROFIT

Sieć sklepów z odzieżą używaną.

  • wysokość inwestycji 200-500 zł za 1 m2

Małgorzata Haftaniuk, franczyzobiorczyni VIVE Profit / "Podczas wstępnych przygotowań do otwarcia miałam stałe wsparcie menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży, a później menedżer regionalnej".

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022