Całkowity koszt inwestycji we franczyzowy sklep Lucart wynosi ok. 80 tys. zł brutto. W kwocie zawarta jest opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł – jedyna, jaką franczyzodawca pobiera przez cały okres współpracy.
Sobota
03.06.2017
Franczyzodawca sieci Lucart ma sposób, by wykorzystać dobrą koniunkturę w motoryzacji.
 

Hossa na rynku motoryzacyjnym trwa. W 2016 roku przemysł motoryzacyjny w Polsce zanotował rekordową wartość eksportu, na co wpłynęła głównie rosnąca sprzedaż części samochodowych za granicę. Coraz lepiej ma się też rynek wewnętrzny – kwiecień obecnego roku okazał się najlepszy od 17 lat pod względem liczby rejestracji nowych aut (było ich 39,5 tys.). Z dobrej koniunktury cieszą się też sprzedawcy akcesoriów samochodowych. Wśród nich jest Lucart, dystrybutor olejów silnikowych, chemii samochodowej, akumulatorów, filtrów oraz dywaników. Sieć regularnie powiększa się o kolejne sklepy.
– W ramach naszego konceptu działa obecnie sześć punktów własnych oraz 20 franczyzowych. W ostatnim czasie uruchomiliśmy sklepy w Wieluniu i Płocku. Udało nam się również wejść na rynek zagraniczny – punkt Lucart działa już w czeskiej Ostrawie. Obecnie pracujemy nad kolejnymi otwarciami. Jeśli liczba zapytań ze strony potencjalnych franczyzobiorców się utrzyma, to myślę, że przekroczymy liczbę 30 oddziałów do końca roku – zapowiada Łukasz Kłosowski, menedżer ds. importu i eksportu Lucart.

Całkowity koszt inwestycji we franczyzowy sklep Lucart wynosi ok. 80 tys. zł brutto. W kwocie zawarta jest opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł – jedyna, jaką franczyzodawca pobiera przez cały okres współpracy. Największa część wydatków na start wiąże się z zakupem towaru, którego dostawcą jest centrala sieci.
– Partnerzy są zobowiązani do zakupów w centrali, ale też są tym żywo zainteresowani, ponieważ w zakresie produktów importowanych nie mamy w Polsce konkurencji i możemy zaoferować najkorzystniejsze ceny – tłumaczy Łukasz Kłosowski. – Oczywiście w ograniczonym zakresie współpracujemy również z lokalnymi polskimi dostawcami. Tutaj nasi partnerzy wykorzystują wypracowane przez nas grupowe zakupy, uzyskując warunki, jakich nigdy nie uzyskaliby sami.

Franczyzobiorca może liczyć na wyłączność terytorialną (jej zakres jest ustalany indywidualnie), a także na pomoc zakresie wyboru lokalizacji dla swojego biznesu. Optymalny metraż lokalu na sklep Lucart to 60 m2. Najlepiej, by punkt znajdował się w miejscu łatwo dostępnym dla samochodów. Ważna jest więc dostępność miejsc parkingowych.
– Dodatkowymi atutami są dobra widoczność z ruchliwej ulicy, duże witryny reklamowe. Oczywiście podejmując decyzje o nowej lokalizacji bierzemy pod uwagę szereg innych czynników, koszt najmu lokalu też nie jest bez znaczenia – mówi Łukasz Kłosowski.

Franczyzodawca zapewnia szkolenia, w ramach których partner poznaje specyfikę produktów i uczy się wykorzystywać dedykowane oprogramowanie sprzedażowe. Zespół szkolący przekazuje też wiedzę z zakresu marketingu i promocji, a także strategii sprzedażowych.
– W późniejszym okresie szkolenia odbywają się cyklicznie, tak dla partnerów jak i dla pracowników. Szkolenia to stały punkt programu w naszej sieci – przekonuje menedżer.

Akcesoria i części motoryzacyjne dostępne są również w hipermarketach oraz sklepach internetowych, jednak franczyzodawca przekonuje, że tacy gracze nie stanowią zagrożenia dla biznesu franczyzobiorców Lucart.
– Hipermarkety to dla nas żadna konkurencja. Duże sieciowe firmy motoryzacyjne z rozbudowaną siecią dystrybucji, również nie stanowią dla nas konkurencji. Działamy na zupełnie innej płaszczyźnie. Oferujemy klientowi wysokiej jakości obsługę i doradztwo, a także przystępną cenę – zapewnia Łukasz Kłosowski. – Odnośnie internetu, to na pewno determinuje on poziom cen, jednak koszt wysyłki przedmiotu i koszt prowizji portalu internetowego to już pole na marże dla naszych oddziałów. W skali lokalnej zawsze będziemy najbardziej atrakcyjni.


POPULARNE NA FORUM

Zarabiamy na jednośladach

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Franczyza dla fanów motoryzacji

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Stacje Paliw

Budowa stacji to kosztowna inwestycja, trzeba się liczyć z 800-1200 tyś zł, dodatkowo należy spełnić naprawde restrykcyjne wymagania ale jest to dochodowy biznes pod...

10 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

42 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Mobilne Myjnie Parowe

Polecam założenie biznesu- Mobilna Myjnia Parowa Wszystkie informacje poniżej. Naszą ofertę kierujemy do przedsiębiorców (przyszłych i obecnych) zamierzających...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Małe firmy transportowe

Na moje szanse są spore. Na rynku brakuje porządnych firm transportowych...

65 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2018
Chcę założyć stację paliw

A nie lepiej pójść w energetykę, ale coś innego? Czytałem ostatnio ciekawy artykuł i alternatywnych źródeł energii jest całkiem sporo. Tutaj macie linka:...

42 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2018
Sklep motoryzacyjny

A nie sądzisz, że teraz większość osób artykuły motoryzacyjne zamawia w sieci, a nie w sklepach stacjonarnych? Sama kupiłam siłownik do przyczepy przez internet, bo...

10 wypowiedzi
ostatnia 27.09.2018