Całkowity koszt inwestycji we franczyzowy sklep Lucart wynosi ok. 80 tys. zł brutto. W kwocie zawarta jest opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł – jedyna, jaką franczyzodawca pobiera przez cały okres współpracy.
Sobota
03.06.2017
Franczyzodawca sieci Lucart ma sposób, by wykorzystać dobrą koniunkturę w motoryzacji.
 

Hossa na rynku motoryzacyjnym trwa. W 2016 roku przemysł motoryzacyjny w Polsce zanotował rekordową wartość eksportu, na co wpłynęła głównie rosnąca sprzedaż części samochodowych za granicę. Coraz lepiej ma się też rynek wewnętrzny – kwiecień obecnego roku okazał się najlepszy od 17 lat pod względem liczby rejestracji nowych aut (było ich 39,5 tys.). Z dobrej koniunktury cieszą się też sprzedawcy akcesoriów samochodowych. Wśród nich jest Lucart, dystrybutor olejów silnikowych, chemii samochodowej, akumulatorów, filtrów oraz dywaników. Sieć regularnie powiększa się o kolejne sklepy.
– W ramach naszego konceptu działa obecnie sześć punktów własnych oraz 20 franczyzowych. W ostatnim czasie uruchomiliśmy sklepy w Wieluniu i Płocku. Udało nam się również wejść na rynek zagraniczny – punkt Lucart działa już w czeskiej Ostrawie. Obecnie pracujemy nad kolejnymi otwarciami. Jeśli liczba zapytań ze strony potencjalnych franczyzobiorców się utrzyma, to myślę, że przekroczymy liczbę 30 oddziałów do końca roku – zapowiada Łukasz Kłosowski, menedżer ds. importu i eksportu Lucart.

Całkowity koszt inwestycji we franczyzowy sklep Lucart wynosi ok. 80 tys. zł brutto. W kwocie zawarta jest opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł – jedyna, jaką franczyzodawca pobiera przez cały okres współpracy. Największa część wydatków na start wiąże się z zakupem towaru, którego dostawcą jest centrala sieci.
– Partnerzy są zobowiązani do zakupów w centrali, ale też są tym żywo zainteresowani, ponieważ w zakresie produktów importowanych nie mamy w Polsce konkurencji i możemy zaoferować najkorzystniejsze ceny – tłumaczy Łukasz Kłosowski. – Oczywiście w ograniczonym zakresie współpracujemy również z lokalnymi polskimi dostawcami. Tutaj nasi partnerzy wykorzystują wypracowane przez nas grupowe zakupy, uzyskując warunki, jakich nigdy nie uzyskaliby sami.

Franczyzobiorca może liczyć na wyłączność terytorialną (jej zakres jest ustalany indywidualnie), a także na pomoc zakresie wyboru lokalizacji dla swojego biznesu. Optymalny metraż lokalu na sklep Lucart to 60 m2. Najlepiej, by punkt znajdował się w miejscu łatwo dostępnym dla samochodów. Ważna jest więc dostępność miejsc parkingowych.
– Dodatkowymi atutami są dobra widoczność z ruchliwej ulicy, duże witryny reklamowe. Oczywiście podejmując decyzje o nowej lokalizacji bierzemy pod uwagę szereg innych czynników, koszt najmu lokalu też nie jest bez znaczenia – mówi Łukasz Kłosowski.

Franczyzodawca zapewnia szkolenia, w ramach których partner poznaje specyfikę produktów i uczy się wykorzystywać dedykowane oprogramowanie sprzedażowe. Zespół szkolący przekazuje też wiedzę z zakresu marketingu i promocji, a także strategii sprzedażowych.
– W późniejszym okresie szkolenia odbywają się cyklicznie, tak dla partnerów jak i dla pracowników. Szkolenia to stały punkt programu w naszej sieci – przekonuje menedżer.

Akcesoria i części motoryzacyjne dostępne są również w hipermarketach oraz sklepach internetowych, jednak franczyzodawca przekonuje, że tacy gracze nie stanowią zagrożenia dla biznesu franczyzobiorców Lucart.
– Hipermarkety to dla nas żadna konkurencja. Duże sieciowe firmy motoryzacyjne z rozbudowaną siecią dystrybucji, również nie stanowią dla nas konkurencji. Działamy na zupełnie innej płaszczyźnie. Oferujemy klientowi wysokiej jakości obsługę i doradztwo, a także przystępną cenę – zapewnia Łukasz Kłosowski. – Odnośnie internetu, to na pewno determinuje on poziom cen, jednak koszt wysyłki przedmiotu i koszt prowizji portalu internetowego to już pole na marże dla naszych oddziałów. W skali lokalnej zawsze będziemy najbardziej atrakcyjni.


POPULARNE NA FORUM

Spedycja/Transport/Logistyka

Szanse ma jak najbardziej, skoro cały czas powstają nowe firmy transportowe. Tylko pamiętaj, że prowadzenie takiej firmy to nie tylko kupno tirów, ale także porządnej...

49 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2018
Chcę założyć stację paliw

Gratuluję pomysłu na biznes, jeśli w okolicy nie ma stacji, albo będziesz dyktować dobre ceny, na pewno się utrzymasz. Jestem przekonana, że przyda Ci się transport...

37 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Też mi się wydaje, że teraz wszystko przeniosło się do internetu, nawet branża motoryzacyjna. Ja np. ostatnio kupiłam siłownik do przyczepy. Myślicie, że szukałam...

36 wypowiedzi
ostatnia 23.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Na rynku dostępne są kompresory tłokowe inaczej nazywane sprężarkami tłokowymi. Sprężarki tłokowe mogą być olejowe bądź bezolejowe i posiadać różne parametry....

53 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Warsztat to zawsze loteria, kwestia fachowców jakich się zatrudni. Szczerze to bym nie ryzykował, zwłaszcza że konkurencja ogromna, a zyski po odliczeniu pensji i części...

53 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Zakupy w internecie są znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Dodatkowo sklepy internetowe mają dodatkowych ludzi do obsługi, którzy zazwyczaj są w stanie doradzić /...

36 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

To prawda, że dobrze się stało, że sklepy motoryzacyjne, np. z częściami do przyczep, teraz działają w sieci. Dzięki temu mogłam zamówić części do mojej...

36 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

W razie poszukiwań solidnego serwisu samochodowego to na bank sprawdzi się wam http://autoserwistosa.com/ z okolic Łodzi. Są bardzo solidni i terminowi a przy tym z...

49 wypowiedzi
ostatnia 26.06.2018