Przygotuj się do roli franczyzodawcy

Co musi mieć dobry franczyzodawca? Przede wszystkim doświadczenie, które stanie się podstawą biznesu kolejnych przedsiębiorców.

Zalety franczyzy dla franczyzodawcy

Franczyza umożliwia szybki i intensywny rozwój sieci sprzedaży produktów lub usług.

Wady franczyzy dla franczyzodawcy

Franczyza oprócz korzyści niesie ze sobą również zagrożenia.

Jak rozwinąć skrzydła?

Przedsiębiorcy rozważający sprzedaż licencji i rozwój swojej firmy na zasadzie franczyzy, powinni umieć dobrze liczyć. Bowiem to, co ma zalety, ma też wady. Wcale nie musi być ich tyle samo.

Franczyza, a inne formy organizacji

Franczyza jest jedną z metod dostarczania produktów lub usług klientowi końcowemu.

Jak znaleźć franczyzobiorców

Sposoby poszukiwania potencjalnych franczyzobiorców.

Własna firma to jest to

Biznes na zasadzie franczyzy sprawdza się we wszystkich branżach i na wszystkich poziomach inwestycji: od kilku tysięcy złotych do kilku milionów – mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w firmie doradczej PROFIT system.

Test: czy nadszedł już czas na sprzedaż Twojej franczyzy?

Twoja firma odniosła sukces na rynku? Chciałbyś podzielić się nim z innymi i myślisz jak przekształcić biznes we franczyzę? Nie jesteś jednak pewien czy to właściwy moment i nie wiesz jak się do tego zabrać?

5 kroków do zostania franczyzodawcą

Coraz więcej firm rozwija się w oparciu o model współpracy franczyzowej. Sprawdź, czy nadszedł już czas, aby „sfranczyzować” twój biznes.

Bohun kupuje licencję

Euro 2012, Lwów, ukraińscy pracownicy - z tym najczęściej kojarzy się Polakom Ukraina. Okazuje się, że ukraińska franczyzą rozwija się coraz szybciej, a rynek jest w stanie wchłonąć kolejne zagraniczne, w tym polskie, systemy sieciowe.

Trudny klient też nasz pan

Dzięki badaniom Mystery Shopping można skutecznie monitorować sieci franczyzowe w zakresie utrzymywania jakości obsługi klientów. Aby jednak monitoring miał sens, konieczne jest wcześniejsze opracowanie księgi standardów jakości.

Polskie marki idą do Czech i na Ukrainę

Polskie firmy franczyzowe najczęściej rozpoczynają ekspansję zagraniczną od wejścia do Czech i na Ukrainę. Do Czech, bo to rynek najbardziej podobny do naszego, a na Ukrainę – bo ma nieporównywalnie większy potencjał.