30.06.2017

Biznes dobrze urządzony, czyli otwieramy sklep marki Komfort

Sklepy marki znajdują się w większości dużych miast. Ale nadal jest miejsce na kolejne.

Branża „dom i ogród” w Polsce opanowana jest przez duże sieci. Na rynku funkcjonuje niewiele samodzielnych sklepów. Dlatego wygodniej i bezpieczniej jest działać skupionym w jednej sieci. Taki układ załatwia wiele rzeczy. Np. duży partner dostarcza asortyment w korzystnych cenach kupionych bezpośrednio u producentów. Właściciel jednego sklepu nie jest w stanie wynegocjować wystarczająco dobrych warunków zaopatrzenia. W przeciwieństwie do dużych sieci, jego skala zamówienia będzie o wiele mniejsza, co jest nieopłacalne dla producentów. Dlatego współpraca prawdopodobnie będzie droższa, co się odbije na cenach towaru i na poziomie sprzedaży. Istnieje ryzyko, że klienci wybiorą tańszy sklep z podobną jakością. Franczyza eliminuje ten problem. Przedsiębiorca ma zapewnione źródło zaopatrzenia, sieć dostarcza produkty zgodne z aktualnymi trendami, dba o jakość i konkurencyjność. Franczyza zna dwa rodzaje konceptów biznesowych w branży „dom i ogród”. W przypadku pierwszego modelu, franczyzobiorcy kupują towar do sklepów, a więc są właścicielem asortymentu. Franczyzobiorca reguluje też stan zatowarowania placówki i nadzoruje dostawy. Natomiast w przypadku drugiego modelu, zarządzanie towarem całkowicie leży po stronie sieci, a partner odpowiada wyłącznie za jego sprzedaż. Tak działa Komfort, sieć sklepów sprzedająca podłogi, drzwi, dywany i wykładziny. – Tego typu rozwiązanie gwarantuje płynność. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie klienta – mówi Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych klientów sieci Komfort. Model współpracy partnerskiej Komfortu jasno kreśli zobowiązania partnera i sieci. Najważniejszym zadaniem licencjobiorców jest sprzedaż i generowanie jak najwyższych obrotów placówek. Oferta obejmuje drzwi oraz wszelkiego rodzaju pokrycia podłogowe, czyli parkiet, deski, panele, dywany, wykładziny, akcesoria do nich oraz usługi montażowe, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego punktu.

Klienci w sklepie marki Komfort

Pomysł na biznes