Rozwój sieci Butik ma odbywać się w oparciu i powierzchnie w najlepszych centrach handlowych w głównych miastach Polski.
Wtorek
07.04.2009
Butik wprowadza system depozytowy i zamierza skupić się na rozwoju sieci. To, jak twierdzą przedstawiciele firmy, absolutne priorytety na lata 2009-2010.
 

- Rynek odzieżowy w Polsce ciągle jeszcze się rozwija aspirując do standardów zachodnioeuropejskich. Trudno ocenić intencje poszczególnych graczy, którzy na tym rynku funkcjonują - mówi Krystian Krzyszczuk, dyrektor zarządzający firmy Trend & Fashion Group rozwijającej sieć Butik. - Byliśmy już świadkami pierwszych zmian właścicieli znanych marek, mam tu na myśli działania spółki LPP. Obecna sytuacja ekonomiczna jest doskonałym czasem do przejmowania słabszych konkurentów. W jakim stopniu będzie miało to miejsce, czas pokaże. W każdym razie nasza firma będzie jedynie obserwatorem tych działań.

Butik posiada obecnie sieć 170 salonów z modą dla młodych kobiet, w tym 32 salony własne i 138 franczyzowych. Zamierza skupić się na rozwoju sieci w Polsce oraz poza granicami kraju, szczególnie w takich państwach jak Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja, Litwa, Łotwa i Białoruś.

- Gorsza koniunktura to dla naszej marki olbrzymia szansa - mówi Krystian Krzyszczuk. - Liczymy, że część mniej lojalnych klientek marek ze średniej i wyższej półki będzie poszukiwała markowych ubrań, jednak bardziej przystępnych cenowo, a takie znajdzie właśnie w Butiku.

Rozwój sieci ma odbywać się w oparciu i powierzchnie w najlepszych centrach handlowych w głównych miastach Polski. Pod koniec 2009 r. sieć ma obejmować 200 sklepów w Polsce i 15 salonów monobrandowych zlokalizowanych w Europie Środkowej i Wschodniej. Na terenie Czech firma posiada 20 sklepów multibrandowych i planuje dalszą ekspansję tego rynku.

- Kryzys najbardziej dotknie dużych importerów, czyli sieci handlowe, które znakomitą część swojej dystrybucji realizują poza granicami kraju - mówi Krystian Kryszczuk. - Niestabilne kursy walut, które w ostatnich miesiącach notują kilkudziesięcioproc. wzrosty, to największe zmartwienie. Kluczową rolę odgrywają teraz zawierane umowy i sposób rozliczania za zleconą produkcję - część właścicieli firm na sam zwrot opcje walutowe dostaje wysypki.

Poprzez wprowadzenie systemu depozytowego, w którym zatowarowanie odbywa się na koszt franczyzodawcy, franczyzobiorca nie ponosi ryzyka związanego z zakupem towaru i dalszą odsprzedażą. Preferowana lokalizacja sklepu to miasto powyżej 15 tys. mieszkańców i lokal od 50 do 100 m2. Szacunkowy koszt aranżacji sklepu, tj. remontu i wyposażenia to min. 600 zł netto za m2. Dodatkowo franczyzobiorca ponosi koszty systemu sprzedaży - komputera wraz z oprogramowaniem i kasy fiskalnej w wys. 10 tys. zł netto. Od franczyzobiorcy pobierana jest jednorazowa zwrotna po zakończeniu współpracy kaucja w celu zabezpieczenia przekazanego towaru. Franczyzobiorca pracuje na stałej marży, obowiązującej bez względu na zmiany cen towaru, np. przeceny czy wyprzedaże.


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.