01.03.2008

Bank, bank, zysk!

Bankowcy robią wszystko, by zdobyć klientów: uatrakcyjniają ofertę, wchodzą do małych miejscowości i poszukują partnerów, którzy poprowadzą agencje bankowe - w najnowszym numerze opisujemy rynek placówek bankowych oraz punktów kasowych działających na licencji. Zakładamy biuro tłumaczeń, klub opieki nad dziećmi, firmę organizującą wesela oraz firmę turystyczną. Sprawdzamy również, jak można podnieść rentowność sklepu odzieżowego.

W marcowym numerze 3/2008 (37)

Temat numeru

Bank, bank, zysk!
Polacy chętnie zaciągają kredyty i zakładają lokaty. Bankowcy robią wszystko, by zdobyć klientów: uatrakcyjniają ofertę, wchodzą do małych miejscowości i poszukują partnerów, którzy poprowadzą agencje bankowe.

W przeglądzie rynku opisujemy banki: Dominet Bank, GE Money, PKO BP, ING Bank Śląski, Polbank, AIG Bank Polska, Getin Bank, Eurobank, Multibank, Intax i Monetia.

Postawiłem na bank
– Kiedyś nawet w głowie mi się nie mieściło, że można mieć własny bank – o tym, jak prowadzić placówkę bankową, opowiada Zbigniew Ferenc, od pięciu lat partner Dominet Banku.

Własny biznes z pustą kieszenią?
O pierwszym kredycie stworzonym specjalnie dla sieci franczyzowych opowiadają Paweł Łukasik i Wojciech Rynduch-Walecki, specjaliści ds. franczyzy w Deutsche Bank PBC.

Raport specjalny

Wirtualny handel, realny zysk
Dla tysięcy Polaków internet stanowi źródło wiedzy i rozrywki. Jednak dla coraz większej grupy osób wirtualny świat to miejsce do robienia interesów.

Moim zdaniem

Kapitalizm i co dalej?
- Pierwszoplanowym celem dla menedżera działającego na konkurencyjnym globalnym rynku jest ochrona firmy przed utratą pozycji - mówi Andrzej Blikle, prezes firmy A. Blikle, członek Europejskiej Akademii Nauk.

Nie strzelać do specjalisty
- Rozszerzanie linii produktów zwykle podkopuje tożsamość marki i zaufanie do podstawowego produktu. Wtedy zyskują firmy, które postawiły na specjalizację - mówi Arkadiusz Słodkowski, redaktor naczelny Własnego Biznesu.

Fakty trendy

Pizza rządzi rynkiem
Liczba nowych lokali gastronomicznych rośnie z roku na rok. Sporą grupę stanowią pizzerie, ich wyroby szczególnie upodobali sobie polscy klienci. Sieci pizzerii zapowiadają dalszą ekspansję, a polskim rynkiem zainteresowali się także amerykańscy potentaci.

Postaw na swoim supermarkecie
Grupa Muszkieterów prowadząca w Polsce sieć supermarketów spożywczych Intermarche oraz marketów z branży „dom i ogród” Bricomarche zamierza do końca 2008 roku otworzyć kolejne 50 supermarketów. To pozwoli firmie przekroczyć 3 mld zł obrotu jeszcze w tym roku. Wszystkie nowe sklepy zostaną uruchomione na zasadzie franczyzy.

Nie zawsze złoty interes
Polacy wydają na biżuterię ok. 2 mld zł rocznie. Kupują coraz więcej zarówno biżuterii szlachetnej, jak i sztucznej.

Sferis stawia na pilotaż
Spółka Sferis uruchomiła pilotażowe placówki partnerskie ze sprzętem IT oraz ofertą Orange. Inwestycja ma być wstępem do budowy sieci franczyzowej.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Telepizza, Da Grasso, Presto, Papa John’s Pizza, Domino’s Pizza, Intermarché, Bricomarché, Apart, W. Kruk, Yes, Bijou Brigitte, La Pink, Organique, Wayne’s Coffee, Benedicite, Sferis i Orange.

Własny Biznes

W finansach obsługuję się sama
– W kabarecie nie mamy przelicznika: opiszemy ten temat, bo jest bardziej chodliwy, a wtedy zarobimy więcej. Nasze pisanie jest twórczym wyżywaniem się, a nie nabijaniem kabzy – o biznesie w kabarecie opowiada Katarzyna Pakosińska z Kabaretu Moralnego Niepokoju.

Jest sprawa

Czarna broń, tajna broń
Agencje public relations niechętnie przyznają się do uprawiania zajęcia, zwanego w branżowym żargonie „czarnym piarem”. Klient zamawia poprawę swojego wizerunku, ale metodą na to staje się dyskredytacja przeciwnika i konkurenta. Zamówienia na tego typu usługi składają artyści, politycy, wcale nierzadko firmy.

Moja firma

Portfel się weseli
Choć Polacy najczęściej organizują wesela we własnym zakresie, coraz więcej osób decyduje się powierzyć to zadanie specjalistom. Wiele wskazuje na to, że właściciele najlepszych firm z branży będą za kilka lat zarabiać krocie.

Zarabianie na językach
Własne biuro tłumaczeń to biznes, który gwarantuje zyski. Ma też dobre perspektywy ze względu na małą konkurencję.

Biznes zamiast niani
Własny klub opieki nad dziećmi nie przynosi dużych dochodów. Jednak zarabia na siebie i pensję właściciela.

Miłość, pasja i pieniądze
„Rozwiń Skrzydła” ma sympatycznych właścicieli, a za firmą stoi dobry pomysł, który daje niezłe pieniądze. Firma uczy dzieci jazdy na nartach, a latem – żeglowania, pozwalając rodzicom na aktywne „pobycie” z dzieckiem.

Smoczne naleśniki
Koncept firmy Naleśniki jak Smok sprawdził się w trzech lokalach. O tym, że na naleśnikach można zarobić, przekonuje franczyzobiorca sieci z Kwidzyna.

Steki menedżera

Własna firma to jest to
– Biznes na zasadzie franczyzy okazał się bardzo funkcjonalną formą prowadzenia biznesu. Sprawdza się we wszystkich branżach i na wszystkich poziomach inwestycji: od kilku tysięcy złotych do kilku milionów – mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w firmie doradczej PROFIT system.

Dobre rady

Manekin zwiększy sprzedaż
Przy aranżacji wnętrza w sklepie odzieżowym kluczową rolę dla biznesu odgrywa wystawa,przymierzalnia i manekin.

Wzrośnie spadnie

Na wiosnę się odbija
W lutym inwestorzy mogli głęboko odetchnąć. Po spadkach z początku roku najważniejsze indeksy warszawskiej giełdy odbiły się, co poprawiło nastroje na parkiecie. Jednak zdaniem analityków wzrost indeksów ma jedynie charakter korekcyjny.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

242 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.

Udostępnij artykuł