Etat czy własna firma?

Sprawdź, czy warto przejść na swoje. Przedstawiamy 30 pomysłów na restaurację, pizzerię, kawiarnię, bar i lodziarnię. Karol Okrasa radzi, jak prowadzić knajpę. Otwieramy firmę szkoleniową, zakład blacharsko-lakierniczy, gabinet dietetyczny, stok narciarski i e-sklep z bielizną. Zobacz swój horoskop biznesowy na 2016 rok.
 

W styczniowym numerze 1/2016 (131)

Biznes na czasie

Etat czy własna firma? Oto jest pytanie.

Wybór pomiędzy etatem a własną firmą powinien być poprzedzony refleksją na temat własnego charakteru. Wbrew pozorom finanse to ostatni z argumentów, który należy brać pod uwagę.

Mam firmę

Biznes znów się kręci

Przez wiele lat branża szkoleniowa rosła dzięki dotacjom unijnym. Teraz kurek znów zostanie odkręcony, ale nastawianie się wyłącznie na dotacje to strategia na krótkich nogach.

Klepią i lakierują

Rynek blacharsko-lakierniczy jest jednym z najbardziej lukratywnych sektorów rynku usług motoryzacyjnych w Polsce. Żeby na niego wejść, trzeba jednak załatwić wiele formalności.

Zarabianie przez odchudzanie

Trwa moda na zdrowy styl życia, a gabinetów dietetycznych przybywa. Od czego zależy sukces i baza stałych klientów?

E-firma

Buduarowy e-biznes

Fiszbiny, koronki czy jedwabne koszulki coraz częściej lądują w wirtualnych koszykach Polek i Polaków. Kto na nich zarabia?

Własny biznes

Biznes z Okrasą

– Nie otwierajcie restauracji tylko dlatego, że lubicie jeść. Lepiej pieniądze odłożone na ten biznes przeznaczcie na podróże i dalej beztrosko cieszcie się radością z jedzenia – mówi Karol Okrasa, restaurator.

Supertemat

Zyski na talerzu

Restauracja albo kawiarnia – o takim biznesie najczęściej marzą Polacy. Nie wszyscy wiedzą, że z własnym lokalem jest jak z dzieckiem – bez przerwy trzeba się nim zajmować i ciągle być w gotowości.

Moda na włoski placek

Pizza to nieustannie jedno z najpopularniejszych dań wśród Polaków. Jest tania, szybka w przygotowaniu i idealna na wynos. Pizzerie rosną więc jak grzyby po deszczu.

W artykule przegląd pizzerii udzielających licencji franczyzowej: Telepizza, Biesiadowo, Gusto Dominium, Crazy Piramid Pizza, Sicilia Express Pizza & Pasta, Domino's Pizza, New York Pizza Department.

Restauracja na poziomie

Polacy najbardziej lubią kuchnię polską i włoską. Dobrze wiedzie się też lokalom, które wykorzystują narodowy sentyment za PRL-em. 

W artykule przegląd restauracji udzielających licencji franczyzowej: Setka Bar Polski Ludowej, Presto, Pierogarnia Stary Młyn, Ministerstwo Śledzia i Wódki.

W tempie fast

Popularność fast foodów nie słabnie od lat. Franczyzobiorcy mogą inwestować w krajowe lub światowe marki.

W artykule przegląd barów fast food udzielających licencji franczyzowej: McDonald's, Berlin Doner Kebap, Burger King, Gigant, Western Tortilla.

Kanapka na bogato

Burgerownie zrywają z fastfoodowym wizerunkiem.

W artykule przegląd burgerowni udzielających licencji franczyzowej: Bobby Burger, Zdrowa Krowa.

Jedzenie w drodze

Food trucki i przyczepy gastronomiczne nie przywiązują franczyzobiorcy do jednego miejsca i kuszą niższą kwotą inwestycji niż w przypadku lokalu stacjonarnego.

W artykule przegląd mobilnych konceptów gastronomicznych na licencji franczyzowej: Bike Cafe, Crazy Pepe, Pizza Bus, Zapieksowania.

Czas na kawę

W tym roku Polacy zostawią w kawiarniach ponad pół miliarda złotych. Nic więc dziwnego, że polski rynek kawiarniany to łakomy kąsek.

W artykule przegląd kawiarni i cukierni udzielających licencji franczyzowej: Coffeeloffe, Coffeeshop Company, Columbus Coffee, Consonni, House of Donuts.

Zyski na zimno

Lody to biznes sezonowy, uzależniony od kaprysów pogody. Ale przy odpowiedniej skali i trafionej lokalizacji franczyzobiorca może zarobić tyle, że pieniędzy wystarczy też poza sezonem.

W artykule przegląd lodziarni udzielających licencji franczyzowej: Lodostrefa, Lodolandia, Lody Bonano, Lody Przygoda.

Lokal na biznes

Lokal dobrze przyrządzony

Planujesz otworzyć własną knajpę? Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalu.

Sonda

Knajpa na medal

Zapytaliśmy mistrzów gastronomii, jak odnieść sukces w branży.

Biznes regionalny

Dochody szusują w dół

Właściciele stoków narciarskich odczuwają globalne ocieplenie w swoich kieszeniach. To ono skraca im sezon do zaledwie 30 dni w roku.

Biznes style

Do piachu, czyli anatomia sklepu

Proces zakładania tej firmy był jak sekcja zwłok. Im dłużej trwała, tym wspólnicy wiedzieli więcej i tym mniej było szans, że złożą wszystkie części z powrotem w całość.

ABC firmy

Muzyka, która daje korzyści

Warto dokładnie przemyśleć, jakie dźwięki popłyną w naszym lokalu. Od tego zależy wysokość zysku oraz lojalność klienta.

ABC franczyzy

Blaski i cienie franczyzy

Kupując licencję znanej marki, ułatwiamy sobie start w biznesie w zamian za część własnej niezależności. We franczyzie zalety przeważają. 

Pięta biznesmęta

Kto zarobi pierwszy milion w 2016 r.

Gdy chcemy się dowiedzieć, jaką firmę otworzyć, kobieta zazwyczaj idzie do wróżki, a mężczyzna na wódkę z kolegami. Obie formy są kosztochłonne, a w firmie jak wiadomo, trzeba koszty ciąć. My horoskop biznesowy na 2016 rok serwujemy gratis.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.

Miesięcznik dostępny jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748