Forum: Pismo Franchising Info nr 2

  • strona:
  • 1
  • 2
15.06.2003
Sebi
*.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

Fajne pismo i ładnie wydane, a poza tym można się dowiedzieć, że kilka firm się przebranżowiło :
-Ritz Colletion - zajmuje się teraz sprzedażą detaliczną wyrobów cukierniczych (może sprzedają słodką biżuterię, ozdoby i upominki)
-A. Blikle - to kawiarnie z kawą, napojami na bazie kawy (a pączki to chyba na zagrychę ?)
-Cafe Nescafe - teraz to jest sieć barów i restauracji wegetariańskich
-mPunkt - zmienił sieć, teraz prowadzi salony Ery GSM. Co na to Plus GSM ?

Pozdrawiam wszystkich, redakcjo bądź czujna!
:-)

16.06.2003
wypowiedzi: 261
*.profitsystem.pl

Rzeczywiście, chochlik drukarski poprzestawiał nam opis działalności wymienionych 4 firm. Wszytkich czytelników i firmy bardzo przepraszamy.

16.06.2003
dr
*.debniki.sdi.tpnet.pl

dodatkowo eurotel i prohibicja mają tą samą siedzibę. pozdrawiam.

17.06.2003
Szczery
*.icm.edu.pl

Pisemko drogie prawie 10 zł to za 40 stronic przeplecionych reklamami zbyt wiele.
Poprzedni numer jeszcze zalega w sieci Empików.
Informacje o zagadnieniach szczątkowe, brakuje danych liczbowych .Szkoda że nikomu nie przyszło do głowy uzupełnienie tematyki o faktoring i leasing pochodne źródła finansowania działalności.Okładka krzyczy , treści jak na lekarstwo.Życzę rychłej poprawy szaty graficznej i ciekawszych wniosków.

17.06.2003
obiektywnie
*.gliwice.sdi.tpnet.pl

Czesc materialow przeniesiona zywcem z www...czesc artykolow jest mocno sponsorowana;)...brakuje tego co najwazniejsze-rzetelnej, obiektywnej informacji o rentownosci konceptow (informacje dawcow to w 90% wsciskanie kitow)...niestety, ogolne wrazenie jest takie, ze pismo pelni role "tuby propagandowej" franchisodawcow, co w znacznej mierze obniza jego wartosc dla potencjalnych franchisobiorcow - przedstawianie 2 stron medalu, zawsze bedzie podstawa wiarygodnosci informacji...tyle, ze reklamy w pismie wykupuja dawcy ;)

17.06.2003
prasowka
*.gliwice.sdi.tpnet.pl

Przyjmujac za "dobra monete", ze to choroby wieku dzieciego - mozna te bledy wybaczyc...gorzej, jezeli pismo mialoby byc robione dla samego faktu wydawania (bo zyski przy malych nakladach czerpie sie z reklam - gdyby ktos nie wiedzial ;)

17.06.2003
Dobi
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Błędy nie są duże i specjalnie nie wpływają na treść merytoryczną ... a ja kupię kilka egzemplarzy tego numeru, za kilka lat jak nakład i objętość "Franchising.info" będą większe, za ten numer będzie można dostać trochę grosza - jak ktoś zbiera znaczki to wie, że znaczek z małego nakładu i błędami drukarskimi sporo kosztuje:)

18.06.2003
Jestem na TAK
*.rodlo.sdi.tpnet.pl

Pismo jest we wszystkich EMPiK-ach w sieci relaj i Inmedio, więc wydaje się, ze błędem jest mówić o małym nakładzie. Przy takim nakładzie zarobek ze sprzedazy liczy się przynajmniej w 50%. Reklam sieci też jest co najmniej 5-7. Wiele pism branzowych jest rozsyłanych tylko do prenumeratorów, a Franchising Info juz w 2 numerze wszedł do sprzedazy publicznej, a więc na salony. A choroby dzieciństwa są, nie przeczę, bo od nich wzrasta odpornośc w dorosłym wieku:)

18.06.2003
Szczery do bólu
*.rodlo.sdi.tpnet.pl

Czytam różne gazetki miedzynarodowe o franchisingu. Uważam, że polska jest jedną z lepszych, bo: krytykuje jak jest coś do skrytykowania (złodzieje dobrych pomysłów), nie boi się zamieścić krytycznych wypowiedzi biorców (tekst o fryzjerach), w każdym numerze pisma jest katalog z ofertami(tu wyeliminować nalezy proste błędy), forma pisania przypomina teksty Wprost albo Newseeka (nie ma nudnych elaboratów). Ma aż 48 STRON, zachodnie pisma kosztują za tę samą objętość 2-3 razy więcej.

18.06.2003
wypowiedzi: 261
*.profitsystem.pl

Wszystkie artykuły we Franchising Info powstały tylko i wyłącznie dla pisma i nie będą prezentowane na portalu (ani nie były). Wiele artykułów powstało z myślą o biorcach, a nawet na ich prośbę: "O czym milczy Żabka", "Zanim wybierzesz" itd. Wszystkich zachęcamy do lektury, nawet krytyków i zazdrośników :)

18.06.2003
Joanna Hayder
*.rodlo.sdi.tpnet.pl

Mam wątpliwości co do szczerości i obiektywizmu niektórych wypowiedzi... Jakby się komuś chciało zajrzeć dalej niż do spisu treści, to by znalazł i liczby, i fakty, i wypowiedzi biorców.

18.06.2003
pasikonikówna
*.rodlo.sdi.tpnet.pl

Szczery, widziałeś ty to pisemko choć raz na żywo, czy tylko okładkę na portalu? Bo nawet dobre nie doliczyłeś się ilości stron... Poza tym zabawne jest to zdanie, że ci coś zalega. Ja w Warszawie od połowy maja nie mogłem kupić numeru majowego w żadnym popularnym Empiku. Udało mi się dopiero na Pl.Wilsona.
A twój pomysł, zeby franchising połączyć z faktoringiem i leasingiem??? A może jeszcze z piercingiem, weddingiem i wypierdzingiem??? Litości, dobrze, ze to nie ty piszesz to pismo....

18.06.2003
Xawier
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Czegoś nie rozumiem, 99% osób wypowiadjących się w tym temacie uważa że pismo jest dobre lub bardzo dobre ... nie można pisać wprost np. "Dobrze że jesteście", "Pismo jest najlepsze" - bo redakcja wpadanie w samo uwielbienie.
Nie rozumiem po co ta eskalacja wypowiedzi - przecież osoba najbardziej krytyczna czyli "Szczery", pisze że "Franchising.info" jest lepsze od wielu podobnych pism na zachodzie i do tego jest tańsze.
Ja jeszcze nie kupiłem najnowszego numeru "Franchising.info", ale z całą pewnością uczynię to.

18.06.2003
Prawdziwy Biorca
*.76.35.243

"Obiektywnie", czyś ty na głowę upadł? Oczekujesz, że w Empiku za 10 zł można kupić "... rzetelną, obiektywną informację o rentowności konceptów"? Analizy rentowności danej franczyzy biorca musi dokonać sam, ewnetualnie z pomocą doradcy finansowego i prawnika.
I kto niby ma u nich kupować reklamy? Może biorcy? Przecież oni też muszą z czegoś żyć.
Następnym razem pomyśl dwa razy zanim się wypowiesz. Anonimowość nie usprawiedliwia głupoty.

18.06.2003
Prawdziwy Polak:)
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Ja jako prawdziwy Polak i do tego katolik, zgadzam się z Prawdziwym Biorcą, nie można wirzyć prasie, telewizji i wogóle mediom, jak wszyscy wiemy wszyscy ci pismacy opłacani są przez ... wiadomo kogo:)
W sumie ja nikomu nie wirze, a sobie samemu z całą pewnością.
A teraz na poważnie, nikt nikogo nie zmusza do tego żeby podejmując jakąś decyzję finansową nie konsultował tego z kimś np. swoją żoną, prawnikiem czy kimś takim.
Żeby podjąć jakąś decyzję trzeba mieć informację o takich możliwościach i własnie "Franchising.info" dostarcza takich informacji, np. ze istnieje sieć "X", która szuka biorców i jak ktoś chce to może do nich zadzwonić i umówić się na spotkanie, na które przyjdzie ze swoimi doradcami!!!

18.06.2003
czytelnik
*.76.35.243

Nie rozumiem całego zamieszania. Normalne pismo. Całkiem porządnie wydane. Przyzwoita treść. Trochę literówek, które dodają kolorytu. Jak się komuś nie podoba lub jest za drogo, to niech nie kupuje. Żyjemy w wolnym kraju.

18.06.2003
obiektywnie
*.gliwice.sdi.tpnet.pl

Jejq...komus puszczaja nerwy:)...widac nie miales "Prawdziwy Biorco" stycznosci z przereklamowanymi konceptami.
A wracajac do rentownosci - jasne, ze to biorca dokonuje ostatecznej analizy...ale f-dawca, chcacy sie uwiarygodnic przedstawia dokumenty cash-flow pokazujace funkcjonowanie juz istniejacej jednostki (przynajmniej w USA - oczywiscie, nie od razu...i na odpowiednim etapie negocjacji).
Poza tym jestes idealista...albo bardzo malo wiesz o polskiej rzeczywistosci franchisingowej...
Pozdrawiam
P.S.1.
Owszem na portalu i w czasopismie jest wiele cennych informacji...ale jest rowniez wiele niedomowien i materialow o tresciach nacechowanych reklama.
P.S.2.
Co do reklam - ja ich nie neguje, tylko przestrzegam przed prosta zaleznoscia, iz to reklamodawcy moga ksztaltowac profil pisma.Dla zachowania rzetelnosci i obiektywizmu takiej sytuacji nalezy unikac.
P.S.3.
Domyslam sie, iz moj adwersarz pelni role podpory intelektualnej polskiego franchisingu ;)

18.06.2003
Agatka
*.rodlo.sdi.tpnet.pl

Zajebisty tekst o fryzjerach, aż ma się ochote pójść ostrzyc na łyso. Zgadzam sie z autorami, że biznes fryzjerski jest idealny na franchising nawet podczas recesji. Dziwię się, dlaczego część sieci nie chce o sobie informować. Dobrze, ze napisaliście, które to sieci. To ważne dla potencjalnych biorców.

20.06.2003
NEO
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Obiektywizm hehehe ... przecież żyjemy w Matrixe!!!!
Muszę kończyć Morfeusz mnie wzywa ... :)
P.S. Mam takie pytanie czy ktoś może mi podać choć jeden tytuł prasowy co do którego nie ma wątpliwości związanych z obiektywizmem zamieszczanych materiałów?

22.06.2003
szczery
*.icm.edu.pl

Małe ad.vocem do Niejakiej pasikonikówny .Popatrz sobie Paniusiu na okładkę.Okładki obydwu numerów przedstawiają kobiety .W 1 szym jest to skrót do artykuły o Palmersie , w drugim zaś o salonach fryzjerskich.Takie chwyty przyciągają nie tyle zainteresowanych franchisingiem ale wprost przeciwnie.Pomysły na okładkę po prostu cienkie. Poza tym leasing czy faktoring to miła panno narzędzia finansowania działalności gospodarczej.Odsyłam na stosowne kursy może wizażu ? może pedicure? W końcu możesz zostać aktywną biorczynią systemu". Na zakończenie pragnę dodać że jeśli mam wydać 10 zł na pismo które przybliży mi tematykę zagadnienia , to z pewnością nie uciekałbym się do takich szablonów jakie zamieszcza franchising info.To dobra gazetka dla Amway'a a nie dla przyszłych chętnych.

  • strona:
  • 1
  • 2

PROFIT system informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na forum. Usuwane będą wypowiedzi o treści reklamowej lub rażąco sprzecznej z zasadami dobrego wychowania.

Wypowiedzi mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy. Adres IP osoby zamieszczającej wypowiedź jest prezentowany wszystkim użytkownikom. Konta użytkowników będą blokowane w przypadku zamieszczania wypowiedzi reklamowych, niekulturalnych lub naruszających czyjeś dobre imię. W przypadku zauważenia nadużyć prosimy o kontakt: redakcja@franchising.pl.

Administrator forum porządkuje forum łącząc wątki o podobnej tematyce oraz poprawia nazwy tematów.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania całości lub części wypowiedzi zamieszczonych na forum portalu Franchising.pl w artykułach publikowanych na portalu Franchising.pl i w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING.