Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska / "Salon Ziebarta można otworzyć już za 10 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć wydatek na sprzęt, narzędzia, środki i płyny niezbędne do realizacji usług, czyli ok. 40 tys. zł. netto".
Poniedziałek
28.05.2018
O nowych zasadach inwestycji i współpracy w ramach systemu franczyzowego opowiada Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.
 

Co obecnie zyskują przedsiębiorcy, którzy chcieliby nawiązać współpracę franczyzową z marką Ziebart?
Przede wszystkim decydują o rozmiarze przyszłego biznesu oraz o zakresie usług. Z czasem mogą też rozszerzać działalność – otworzyć kolejną placówkę lub rozbudować obecną. Zdajemy sobie sprawę, że biznes najtrudniejszy jest na starcie. Postanowiliśmy więc stworzyć jak najlepsze warunki do rozpoczęcia działalności. Salon Ziebarta można otworzyć już za 10 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć wydatek na sprzęt, narzędzia, środki i płyny niezbędne do realizacji usług, czyli ok. 40 tys. zł. netto. Zakupy za tę kwotę starczają jednak na cały rok działalności. Naszymi partnerami mogą też zostać właściele warsztatów samochodowych i komisów, a więc osoby z własną firmą. Usługi Ziebarta można wówczas sprzedawać jako dodatek do ich dotychczas standardowej oferty. Jest to też dla nich okazja do pozyskania nowych klientów, którzy wcześniej gdzie indziej serwisowali samochód.

Ile można zarobić?
To zależy od wielkości prowadzonej działalności, bo od tego uzależniona jest liczba klientów i moce przerobowe partnera. Na początku działalności licencjobiorca może samodzielnie wykonywać usługi, dzięki czemu sporo oszczędza na kosztach pracowniczych. Jeśli taki partner sprzeda w miesiącu 20 usług w cenie 800 zł netto, wówczas jego zysk kształtuje się na poziomie prawie 8 tys. zł. W takim punkcie oferujemy podstawowy zakres usług, czyli ultrapedantyczne czyszczenie auta w środku i na zewnątrz, powłoki ochronne na lakier i felgi oraz impregnaty wnętrza. Z czasem jednak, gdy przybędzie klientów, salon z jednym stanowiskiem roboczym może być za mały. Warto wówczas zwiększyć rozmiar biznesu, tym bardziej że dwustanowiskowy salon niewiele więcej kosztuje, a zysk jest prawie trzykrotny. Wydatek dotyczy przede wszystkim zakupu dodatkowych materiałów, które pozwalają rozszerzyć ofertę o folie ochronne, przyciemniające i kolorowe. Dwa stanowiska robocze w salonie Ziebarta pozwalają w miesięcu zrealizować ok. 40 usług po 1,2 tys. zł, co daje zysk na poziomie ok. 25 tys. zł netto. Podane kwoty zależą jednak od zaangażowania licencjobiorcy. Klientami firmy, oprócz osób prywatnych, są też korporacje oraz dealerzy, komisy i serwisy samochodowe.

Czy franczyzobiorca może otworzyć większy niż dwustanowiskowy salon?
Oczywiście. Wszystko zależy od wymagań rynku i możliwości franczyzobiorcy. Na pewno jeden salon wystarczy na 100 tys. mieszkańców. Jeśli miasto jest większe, wówczas może tam funkcjonować więcej placówek. Jeśli licencjobiorca będzie w stanie zainwestować w kilka punktów, wówczas może otrzymać nawet wyłączność w danym mieście. Jeśli nie, wówczas w jednym mieście dopuszczamy kilku partnerów.

Jakie warunki trzeba spełnić, żeby wejść w biznes pod szyldem Ziebarta?
Działalność można prowadzić w garażu lub w podobnym pomieszczeniu. Lokal musi być ogrzewany i zamknięty. Wymagana wielkość powierzchni użytkowej to co najmniej 40-50 m2 oraz 20 m2 recepcji.

Jakie wsparcie oferujecie partnerom?
W ramach współpracy franczyzowej partner otrzymuje pomoc w przygotowaniu biznesplanu, w rekrutacji pracowników, regularne szkolenia techniczne i biznesowe dla całej załogi, pomoc w ocenie potencjału lokalizacji oraz bieżące wsparcie w trakcie prowadzonej działalności. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 5 lat z możliwością przedłużenia.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Niewiele potrzeba na start / Działalność pod marką Ziebart można prowadzić nawet w garażu. Lokal musi być ogrzewany i zamknięty. Wymagana wielkość powierzchni użytkowej to co najmniej 40-50 m2 oraz 20 m2 recepcji.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Atrakcyjne biznesy /01.05.2018

Podpowiadamy, w który biznes warto zainwestować, gdy ma się 50 lub 100 tys. zł oszczędności. Krok po kroku opisujemy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić burgerownię, biuro podróży, produkcję drukarek 3D i sklep z odzieżą do porodu. Prezentujemy pomysły na własny bank za 40 tys. zł. Zdradzamy tajniki franczyzy.

Franczyzodawca rozszerza usługi /11.04.2018

Franczyzobiorcy Ziebarta będą mogli wkrótce świadczyć też dużo bardziej popularną usługę niż auto detailing. Czy dzięki temu rozwój sieci franczyzowej nabierze tempa?

Auto detailing coraz popularniejszy /02.03.2018

Ziebart umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Franczyzodawca zwiększył obroty firmy o 55 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego.

Pierwszy milion youtubera /30.06.2018

Chcesz zrobić biznes w internecie? Podpowiadamy, jak zbić fortunę na YouTubie.

POPULARNE NA FORUM

Chcę założyć stację paliw

W tego typu inwestycjach ważna jest lokalizacja. Dzięki dobremu miejscu możesz mieć kilkukrotnie więcej klientów.

38 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

Szanse ma jak najbardziej, skoro cały czas powstają nowe firmy transportowe. Tylko pamiętaj, że prowadzenie takiej firmy to nie tylko kupno tirów, ale także porządnej...

49 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2018
Chcę założyć stację paliw

Gratuluję pomysłu na biznes, jeśli w okolicy nie ma stacji, albo będziesz dyktować dobre ceny, na pewno się utrzymasz. Jestem przekonana, że przyda Ci się transport...

38 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Też mi się wydaje, że teraz wszystko przeniosło się do internetu, nawet branża motoryzacyjna. Ja np. ostatnio kupiłam siłownik do przyczepy. Myślicie, że szukałam...

36 wypowiedzi
ostatnia 23.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Na rynku dostępne są kompresory tłokowe inaczej nazywane sprężarkami tłokowymi. Sprężarki tłokowe mogą być olejowe bądź bezolejowe i posiadać różne parametry....

53 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Warsztat to zawsze loteria, kwestia fachowców jakich się zatrudni. Szczerze to bym nie ryzykował, zwłaszcza że konkurencja ogromna, a zyski po odliczeniu pensji i części...

53 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Zakupy w internecie są znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Dodatkowo sklepy internetowe mają dodatkowych ludzi do obsługi, którzy zazwyczaj są w stanie doradzić /...

36 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

To prawda, że dobrze się stało, że sklepy motoryzacyjne, np. z częściami do przyczep, teraz działają w sieci. Dzięki temu mogłam zamówić części do mojej...

36 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018