Duży Ben idzie jak burza
Duży Ben to market alkoholowy, który jest częścią grupy Eurocash. Pod jego szyldem działa już ponad 280 sklepów, z czego aż 80 otworzyło się w tym roku. Firma nie zwalnia tempa.
– Do końca roku chcemy otworzyć kolejnych 20 placówek – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor generalny Dużego Bena.
Gotowy biznes
Marka rozwija się w całym kraju. W tym roku w szczególności stawia jednak na województwo mazowieckie, w tym Warszawę. Ważne jest dla niej także województwo pomorskie, szczególnie Trójmiasto, oraz małopolskie, z Krakowem na czele.
– Wciąż otwieramy także sklepy w Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie i Łodzi. Widzimy ogromny potencjał na terenie całego kraju. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy potroić liczbę naszych sklepów – mówi Michał Florkiewicz.
Duży Ben oferuje współpracę na zasadzie agencji. Jej warunki są proste. Franczyzodawca znajduje właściwą lokalizację, wyposaża lokal w 100 proc., zdobywa wszystkie niezbędne do prowadzenia działalności pozwolenia, w tym również koncesję na sprzedaż alkoholu, towaruje sklep, dostarcza sprzęt i system IT oraz szkoli agenta i jego pracowników. Po stronie agenta pozostaje zatrudnienie odpowiedniej liczby pracowników oraz dostarczenie przed rozpoczęciem współpracy kaucji w wysokości 6 tys. zł.
– To wszystko. Zatem główny koszt współpracy z Dużym Benem po stronie agenta to koszty pracownicze. Wynagrodzenie samego agenta składa się z części gwarantowanej, premii jakościowych za prowadzenie sklepu oraz procentu od sprzedaży – mówi Michał Florkiewicz.
Dodaje, że firma do współpracy zaprasza wszystkich.
– Podejmujemy ją z zarówno z osobami bardzo doświadczonymi, jak również z takimi, które swoje doświadczenie zdobywają rozpoczynając współpracę właśnie z nami. Oczywiście doświadczenie w handlu oraz prowadzeniu działalności gospodarczej będzie dodatkowym atutem. Ogólnie rzecz biorąc, w związku z intensywnym rozwojem naszej sieci, zapraszamy wszystkich do współpracy – zapewnia Michał Florkiewicz.
Sporo wyzwań
W ofercie Dużego Bena oprócz alkoholi można znaleźć szeroką gamę napojów gazowanych i niegazowanych, słone przekąski oraz słodycze. To specjalistyczne sklepy typu convenience.
– Nasze długie godziny otwarcia a także usługi jakie posiadamy czyli m.in. możliwość nadania lub odebrania paczek, usługa dostawy do domu czy Click & Collect sprawiają, że jesteśmy bardzo pozytywnie odbierani przez naszych klientów – uważa Michał Florkiewicz.
Oczywiście obecna sytuacja gospodarcza nie pozostaje bez wpływu na firmę.
– Jest ona sporym wyzwaniem. Koszty prowadzenia sklepu rosną. Inflacja dotyka nie tylko cen na półkach i sprawia, że klienci mają mniej pieniędzy do wydania na swoje przyjemności czy codzienne przyzwyczajenia, ale również wiąże się ze wzrostem kosztów codziennego prowadzenia biznesu – tłumaczy Michał Florkiewicz.
Dodaje, że zadaniem Dużego Bena jest utrzymanie klientów, którzy dzisiaj przed wydaniem każdej złotówki oglądają ją kilka razy. Firma nie chce podnosić cen, ale widzi konieczność precyzyjnej optymalizacji wydatków i rentowności sklepów.
– Wymaga to od nas ciągłego poszukiwania balansu pomiędzy polityką cenową a rentownością sklepów – podsumowuje Michał Florkiewicz.
WIZYTÓWKA SIECI DUŻY BEN
Sieć marketów alkoholowych
- liczba placówek: 280
- kwota inwestycji: 6 tys. zł kaucji
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Spożycie alkoholu w Polsce rośnie rok do roku. Wygląda na to, że sklepom monopolowym nie powinno brakować klientów. Jak otworzyć taki biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Duży Ben i Żabka otwierają jubileuszowe sklepy i razem z innymi franczyzodawcami podsumowują mijający rok. Przegląd tygodnia 19-25 grudnia.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....