16.08.2017

Rośnie sieć i obroty

Koncept Groszek powiększa się co miesiąc o ok. 30 sklepów. Ich liczba sięga już ponad 1,6 tys. Franczyzodawca zdradza, o ile mogą wzrosnąć przychody franczyzobiorców.

– W tym roku najwięcej nowych placówek otworzyliśmy w województwach wielkopolskim, podkarpackim, małopolskim i kujawsko-pomorskim. Liczymy, że na koniec 2017 roku będziemy mieć ponad 100 sklepów netto więcej niż rok wcześniej – zapowiada Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowej Groszek i Euro Sklep. Koszty otwarcia nowego sklepu różnią się w zależności od jego wielkości. W przypadku placówki powstającej od podstaw są zupełnie inne niż w przypadku remodelingu już istniejącej placówki. Jak twierdzi, franczyzobiorcy po przystąpieniu do sieci Groszek notują wzrost sprzedaży w wysokości 20 proc. Z upływem czasu korzyści się mnożą. – Po kilkunastu latach współpracy z naszymi franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet o 48 proc. – mówi Magdalena Pajor. – Uporządkowanie przestrzeni sprzedażowej, wprowadzenie spójnych elementów wizualizacji ma na celu poprawę jakości sklepu, komfort dokonywania wyboru i optymalizację asortymentu. Rozpoznawalność marki Groszek jest duża, dlatego też klienci, szczególnie ci podróżujący, mający Groszka w swojej okolicy, oczekują określonego standardu. Wiedzą, że nie jest to tylko sklep przy stacji benzynowej z najpotrzebniejszym asortymentem, lecz można tam także dokonać całodziennych zakupów, podobnie jak w ich osiedlowym sklepie.

Ojciec z córką kupują pieczywo w sklepie Groszek

Art. spożywcze i przemysłowe