Oferta dostosowana do popytu / Koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło w sezonie wiosenno-letnim oferuje lody, gofry, granitę, bubble tea, zimne desery i napoje, a jesienią i zimą kołacze, pączki, churrosy oraz ciepłe napoje. Rebranding punktu jest bardzo szybki i trwa mniej więcej trzy godziny.
Sobota
29.07.2023
Adrian Ćwik to przykład przedsiębiorcy, który stawia czoła przeciwnościom i konsekwentnie dąży do celu. Na własnej skórze przekonał się, że franczyza to najbezpieczniejsza forma własnej działalności.
 

Pierwsze podejście do własnego biznesu Adrian Ćwik zrobił wraz ze swoim tatą ok. 10 lat temu. Panowie otworzyli małą restaurację, którą niestety po niedługim czasie zamknęli. Biznes nie przyniósł oczekiwanych rezultatów, ale to nie zniechęciło przedsiębiorców do własnej działalności. Kwestią było tylko znalezienie bardziej stabilnego źródła dochodu, a to dawała franczyza. Adrian Ćwik po przeanalizowaniu różnych ofert franczyzowych wybrał koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło firmy Sweet Gallery, w której pracował jego wujek. W ten sposób przedsiębiorcy otrzymali informacje o modelu franczyzowym z pierwszej ręki.

– Franczyza daje możliwość poprowadzenia własnego biznesu bez doświadczenia. Sweet Gallery zapewnia pełny pakiet szkoleniowy przed uruchomieniem punktu, który składa się z teorii i szkolenia praktycznego w realnie działającym punkcie. Wiedza dotyczy zarządzania punktem z kompleksowym zakresem czynności związanych z prowadzeniem własnej firmy – m.in. zatrudnieniem pracowników, księgowością, obsługą klienta, produkcją kołaczy, lodów, deserów i wielu innych elementów. Ponadto wiedza przekazywana jest na platformie szkoleniowej udostępnianej każdemu pracownikowi. Innym udogodnieniem działalności pod marką Lodolandia & Kołacz na Okrągło jest możliwość relokacji punktu w przypadku ewentualnego spadku potencjału dochodowego danej lokalizacji. Nie dotyczy to jednak punktu Adriana Ćwika, który już czwarty sezon stoi przy rzeszowskiej galerii. 

Adrian Ćwik dołączył do sieci w 2019 roku. Jak wspomina, początki były bardzo pracowite i dynamiczne. Biznes i praca na etacie stały się wówczas priorytetami, a dom tylko miejscem noclegowym. – Dzisiaj biznes jest poukładany, dzięki czemu jest też łatwiej pogodzić życie zawodowe, biznesowe i prywatne, aczkolwiek ciągle trzeba być uważnym i zaangażowanym w pracę punktu – przyznaje Adrian Ćwik. Z tego też powodu docenia możliwość zdalnego zarządzania biznesem, co daje system monitoringu i system kontrolowania kasy, który informuje o aktualnej liczbie i wartości transakcji w danej godzinie czy dniu. Przestrzega jednak, że to nie wystarczy, by dostatecznie dobrze dopilnować biznesu. – Zaangażowanie w działalność jest bezwzględnie konieczne. Bez tego należy o niej zapomnieć. Franczyza owszem zwiększa bezpieczeństwo, daje wskazówki, jak zarządzać biznesem, szkoli i gwarantuje lokalizację, ale to wszystko to tylko połowa całego przedsięwzięcia. Trzeba pracować, bo bez pracy dosłownie nie ma „kołaczy”. Na szczęście mam za sobą Sweet Gallery oraz pomoc żony i taty. Bez nich byłoby mi o wiele trudniej – mówi Adrian Ćwik. 

Różnorodna oferta

Koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło w sezonie wiosenno-letnim oferuje lody, gofry, granitę, bubble tea, zimne desery i napoje, a jesienią i zimą kołacze, churrosy, pączki i ciepłe napoje. Rebranding punktu jest bardzo szybki i trwa mniej więcej trzy godziny. Wówczas urządzenie do wypieku kołaczy wymieniane jest na maszynę do produkcji lodów świderków oraz zmianie ulega zewnętrzna elewacja punktu. Adrian Ćwik, przyznaje, że jednak hitem jest Kołacz na Okrągło, dzięki czemu przedłużył tegoroczny sezon o jeden miesiąc, a w przyszłości planuje otworzyć punkt Kołacz na Okrągło, który będzie działać przez 12 miesięcy. 

– Na pewno jest to zasługa wysokiej jakości produktu, pięknego zapachu wypieków, który kusi klientów, oraz oczywiście ich smak. Najpopularniejsze kołacze to waniliowe i cynamonowe, natomiast dzieciaki wybierają te najbardziej kolorowe. Za każdym razem urozmaicamy ofertę i w tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy do sprzedaży kołacz ze śliwką – absolutny hit i kołacz z piernikiem – zachwala Adrian Ćwik. 

Oprócz marketingowego wsparcia centrali, franczyzobiorca również z własnej inicjatywy organizuje działania marketingowe, które wspierają sprzedaż. Są to przede wszystkim reklamy i posty w mediach społecznościowych. Oferuje także promocje, np. od poniedziałku do piątku do godziny 13.00 drugiego kołacza sprzedaje za pół ceny. Jest w stałym kontakcie z personelem, monitoruje poziom sprzedaży i gdy wieczorem, przed zamknięciem punktu zostaje kilka kołaczy, wówczas sprzedaje dwie sztuki w cenie jednej.

– Klienci bardzo chętnie korzystają z tych opcji, a my dzięki temu sprzedajemy towar i generujemy zyski. Trafiliśmy w gusta miejscowych klientów. Od tego roku zaczęliśmy współpracę z Glovo, wprowadzając sprzedaż na wynos, co z pewnością jeszcze bardziej przełoży się na roczny wynik sprzedaży – mówi Adrian Ćwik.

Wygodny system

Dużym ułatwieniem we współpracy franczyzowej jest także zatowarowanie, które odbywa się online poprzez specjalny system zakupowy. Daje to możliwość nabywania wszystkich produktów w jednym miejscu za pośrednictwem jednego narzędzia. Jedynie olej, mąkę i drożdże, czyli produkty, które schodzą najszybciej, przedsiębiorca kupuje na miejscu w Rzeszowie. – Z biznesu można wycisnąć niemal wszystkie soki pod warunkiem odpowiedniego zaangażowania. Wtedy taki punkt może być nie tylko dodatkowym, a głównym źródłem dochodów. Sweet Gallery zapewnia solidne zaplecze wspierające w biznesie i opiekuna do pomocy, który natychmiast reaguje na wszystkie moje prośby i zapytania. Polecam biznes tym, którzy rozważają własną działalność. Model Lodolandia & Kołacz na Okrągło zapewnia stabilizację finansową – mówi Adrian Ćwik.

 

WIZYTÓWKA LODOLANDIA & KOŁACZ NA OKRĄGŁO

Sieć punktów gastronomicznych oferujących m.in. lody i kołacze.

  • Kwota inwestycji: 35 tys. zł środków własnych
  • Prognozowany zysk miesięczny: 15 tys. zł netto

Adrian Ćwik, franczyzobiorca Lodolandia & Kołacz na Okrągło / "Najpopularniejsze wśród klientów kołacze to waniliowe i cynamonowe, natomiast dzieciaki wybierają te najbardziej kolorowe. Za każdym razem urozmaicamy ofertę i w tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy do sprzedaży kołacz ze śliwką – absolutny hit – oraz kołacz z piernikiem".
doradca we franczyzie