Różnorodne lokalizacje / Sklepy Żabki otwierane są nie tylko w największych miastach, ale też w małych miejscowościach, które liczą poniżej 20-30 tys. osób.
Wtorek
03.10.2023
Nowoczesne technologie i sztuczna inteligencja stanowią dzisiaj ważny element budujący przewagę rynkową. Dotyczy to również sieci franczyzowych, które wykorzystują innowacyjne rozwiązania i wspierają w ten sposób współpracujących przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu.
 

Przykładem jest Żabka, której ponad 8,4 tys. franczyzobiorców rozwija się dzięki stosowaniu unikatowych narzędzi. Sieć od lat opracowuje rozwiązania, które służą jej do komunikowania się z poszczególnymi sklepami w obszarze zatowarowania, zarządzania łańcuchem dostaw, usprawniania procesów czy efektywnego zarządzania sklepami przez franczyzobiorców.

– Innowacyjność jest kluczowym elementem rozwoju naszej sieci. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie naszym klientom oraz współpracującym z nami przedsiębiorcom. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności i pozostając w dialogu z franczyzobiorcami, wdrażamy takie narzędzia, które z jednej strony optymalizują procesy sklepowe i usprawniają zarządzanie, z drugiej podnoszą kompetencje zarówno prowadzących sklepy, jak i ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Konkretna pomoc

Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore. Rozwiązanie to pomaga franczyzobiorcom w kompleksowym zarządzaniu placówkami przy użyciu smartfonu. Mogą dzięki niej m.in. zamówić towar i poznać termin kolejnej dostawy oraz sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży. Cyberstore to także rodzaj łącznika pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje oraz komunikują się z partnerami ds. sprzedaży.

Firma stworzyła również OptiPlan – inteligentne narzędzie, które ocenia wyniki każdego sklepu, tak by dopasować dalszy plan do konkretnych potrzeb danej placówki. System gromadzi elementy związane z funkcjonowaniem danego sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów.

Jednym z kluczowych rozwiązań OptiPlanu jest Asystent Żabka, którego zadaniem jest optymalizacja i usprawnienie pracy w sklepach. Dzięki sztucznej inteligencji aplikacja dopasowana jest indywidualnie do każdej placówki. Dostarcza m.in. bieżącą wiedzę na temat właściwego ułożenia asortymentu na półkach i konieczności uzupełnienia towaru oraz wskazówki co do codziennych zadań do wykonania. Ponadto, Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy na bieżąco otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego towaru.

W sieci działa także platforma SprzedawcaPRO skierowana do pracowników sklepów, poprzez którą zatrudnione przez franczyzobiorców osoby zyskały możliwość podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w formie szkoleń. Stanowi ona także Bazę Wiedzy o Żabce, Wirtualny sklep czy Informator sprzedawcy ze zbiorem aktualności.

Jakość rozwiązań wdrażanych przez Żabkę została doceniona. Sieć otrzymała m.in. nagrodę w konkursie „Digital Excellence Awards 2022” (kategoria „Transformational Capabilities”) za Asystenta Żabka czy „Złotą Innowacją Retail 2020” (kategoria Aplikacje B2B) w ramach „Złote Innowacje FMCG 
& Retail” za Cyberstore. 

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba franczyzobiorców: ponad 8400
  • Umowa franczyzowa podpisywana na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia
  • Wymagany wkład własny: 5 tys. zł

Przydatna aplikacja / Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore. Rozwiązanie to pomaga franczyzobiorcom w kompleksowym zarządzaniu placówkami przy użyciu smartfonu. Mogą dzięki niej m.in. zamówić towar i poznać termin kolejnej dostawy oraz sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022