Żabka od 25 lat wspiera przedsiębiorczość

Rozpoznawalność marki / Markę Żabka rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów, a należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz.
Wtorek
28.11.2023
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
 

Żabka działa w zgodzie z ideą franczyzocentryczności i wspiera polską przedsiębiorczość. Wraz ze swoimi franczyzobiorcami, którzy przez ćwierćwiecze pomagali ją budować i rozwijać, zapewnia blisko 60 tys. miejsc pracy. Aktualnie z siecią współpracuje ponad 8,6 tys. franczyzobiorców, a dla wielu z nich kooperacja ta jest szansą na rozpoczęcie własnego biznesu. 

– Żabka należy do grona najbardziej innowacyjnych sieci franczyzowych na świecie. Wdrażane i funkcjonujące w naszej sieci narzędzia wspierają współpracujących z nami przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu sklepami, podnoszeniu kompetencji własnych oraz ich zespołów, a także w systematycznym rozwoju biznesu. Wprowadzamy kolejne narzędzia cyfrowe dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, przekładające się na większą stabilizację i większą dochodowość, budujące rynkową pozycję prowadzonych przez nich sklepów oraz całej sieci – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Rozwój formatów

Żabka od lat spełnia obietnicę bliskości i wygody opracowując kolejne formaty sklepów, tak aby klienci mogli korzystać z jej oferty w różnych sytuacjach życia codziennego. Inwestycja w kolejne formaty zwiększa również perspektywę rozwoju franczyzobiorców oraz wzrost dochodowości ich biznesów. 

Z okazji 25-lecia w październiku br. otwarto aż trzy nowe placówki. Sklep nr 10 000 w Starym Browarze w Poznaniu, w którym zastosowano najnowocześniejsze technologie, wspomagające pracę franczyzobiorcy i sprzedawców oraz pozwalające ograniczyć wpływ na środowisko naturalne. W sklepie tym znajdzie się m.in. dobrze znane klientom Żabki Nano nowatorskie rozwiązanie – robot Robbie, który będzie serwował hot dogi.

A także sklep hybrydowy w Warszawie, który będzie działał jak standardowy sklep Żabka, ze znaną klientom strefą gastronomiczną, usługami i pełnym asortymentem. Natomiast w godzinach nocnych, tj. od 23:00 do 6:00, funkcjonować będzie jak sklep autonomiczny Żabka Nano – wejście do placówki będzie możliwe przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay oraz Żabka Drive, gdzie bez wysiadania z auta, klienci będą mogli skorzystać z bogatej oferty gastronomicznej.

Strategia Odpowiedzialności

Żabka dąży do tego, aby jej działania nie tylko upraszczały życie klientom, ale też pozytywnie wpływały na interesariuszy firmy, jej otoczenie, społeczność, a także na planetę. Zwieńczeniem ponad dwóch dekad działania było w 2021 roku przyjęcie Strategii Odpowiedzialności (ESG) w pełni zintegrowanej ze strategią biznesową firmy. W tym samym roku Grupa Żabka opublikowała pierwszy Raport Odpowiedzialności. To ważna dla firmy publikacja, która w kompleksowy sposób przedstawiła założenia Strategii ESG oraz podsumowała działania Żabki w obszarze pozafinansowym w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowymi standardami ujawnień ESG oraz została poddana niezależnej usłudze atestacyjnej.

– Chcemy, aby nasze działania upraszczały życie klientom, z myślą o nich wprowadzamy nowe rozwiązania, przemyślane usługi i dopasowany asortyment. W centrum naszej uwagi jest człowiek i jego potrzeby, nie zapominamy jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Zadowolenie klienta, franczyzobiorcy, pracowników, partnerska współpraca z dostawcami oraz troska o lokalne społeczności i bardziej przyjazne środowisku działania operacyjne są filarami działań Żabki w obszarze ESG – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Dzięki skali prowadzonej działalności Grupa Żabka dysponuje szeregiem możliwości, aby zaangażować interesariuszy w przedsięwzięcia na rzecz minimalizacji wpływu na środowisko w całym łańcuchu wartości. Konsekwentnie promuje recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. W grudniu 2022 roku w Bydgoszczy sieć uruchomiła pilotażową inicjatywę „Zielona Odnowa”, w której bierze udział 121 sklepów Żabka w mieście. Od stycznia br. w ramach pilotażu zebrano blisko 2,5 mln butelek i puszek aluminiowych.

W ostatnich latach Grupa Żabka zrewidowała też podejście do zaangażowania społecznego, definiując obszary ważne dla społeczności lokalnych i kładąc nacisk na działania, które przyczyniają się do realnych i długofalowych zmian. Od siedmiu lat realizuje program „Dobry Staż w Żabce”, skierowany do młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Wspólnie ze swoimi franczyzobiorcami umożliwia młodzieży udział w płatnych stażach w sklepach, dając szansę na zdobycie wiedzy i doświadczenia oraz łatwiejszy start w życie zawodowe. 

Markę Żabka rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów, a należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz. Aktualnie Żabka to nie tylko sklep, to minicentrum handlowo-usługowe – w tym największa sieć kawiarni, bankomatów, punktów pocztowych czy kolektur Lotto. Żabka rozwija także sektor usług, wspiera polskich dostawców i startupy, jest odpowiedzialnym pracodawcą, inkubatorem nowoczesnych rozwiązań i innowacyjnych produktów. 

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów convenience.

  • liczba sklepów: prawie 10 tys. 
  • liczba franczyzobiorców: ponad 8,6 tys.
  • kwota inwestycji: 5 tys. zł

Sklep blisko domu / Żabka od lat spełnia obietnicę bliskości i wygody, opracowując kolejne formaty sklepów, tak aby klienci mogli korzystać z jej oferty w różnych sytuacjach życia codziennego.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022