04.09.2012

Części zamienne z internetu

Koniunktura sprzyja prowadzeniu serwisów samochodowych. O sytuacji w branży opowiada Witold Gazda, prezes spółki Motoricus, właściciela sieci serwisów.

Która z prowadzonych przez firmę działalności jest najważniejsza?
Nasza grupa kapitałowa zrzesza obecnie pięć spółek, w tym Motoricus.com zajmująca się sprzedażą akcesoriów samochodowych on-line i Motoricus Service odpowiedzialna za rozwój ogólnopolskiej sieci serwisów samochodowych. Pozostałe przedsięwzięcia związane są z działalnością logistyczną, poligraficzną i szeroko rozumianymi usługami interaktywnymi. Jednym z naszych priorytetów jest rozbudowa sieci serwisów samochodowych. Chcemy tego dokonać przede wszystkim dzięki współpracy na zasadach franczyzy, chociaż planujemy również otwarcia punktów własnych. Wpłynie to również na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Możliwość jednoczesnego dokonania zakupu w sieci części samochodowych wraz z ich montażem w jednym z licznych serwisów powoduje, że klient jest obsłużony kompleksowo. Jest to przykład uzyskiwania efektu synergii, który stanowi klucz do sukcesu w tym biznesie. Dzięki temu obniżamy koszty funkcjonowania poszczególnych spółek zwiększając rentowność całej grupy kapitałowej.

Witold Gazda, prezes zarządu Motoricus S.A.

Efekt synergii wszystkich spółek ma w długofalowej strategii obniżać koszty funkcjonowania poszczególnych podmiotów zwiększając rentowność całej grupy kapitałowej
Witold Gazda, prezes zarządu Motoricus SA

Zakupy w sklepach internetowych części samochodowych to już chyba standard?
Tak, dlatego kolejny cel strategiczny to zakończenie procesu wdrażania specjalnej platformy internetowej. Narzędzie to pozwoli maksymalnie przyspieszyć i uprościć wszelkie procesy zachodzące na linii serwis Motoricus – klienci.

Czy rynkowa koniunktora sprzyja obecnie prowadzeniu serwisu samochodowego?
Cały czas przybywa w Polsce zarówno nowych, jak i używanych pojazdów. Jest to trend, który z pewnością będzie się utrzymywał jeszcze bardzo długo. Świadczy o tym fakt, że nawet kryzys, nie wpłynął na decyzje zakupowe Polaków. Ponadto wzrósł średni wiek samochodów w Polsce. Aktualnie jest to od 11 do 15 lat. Oba te czynniki powodują, że zarówno sprzedaż części, jak i naprawa pojazdów mogą spowodować w najbliższym czasie zwiększanie się popytu na usługi serwisowe. Musi to być jednak wsparte stałym rozwojem przekładającym się na podnoszenie jakości usług i sprostaniu tym samym zmieniającym się trendom w motoryzacji oraz rosnącym wymaganiom klientów. Niezbędne jest również optymalizowanie kosztów i poszukiwanie nowych źródeł przychodów dla tradycyjnych serwisów. Założenia te skutecznie realizujemy, co pozwala nam na efektywne konkurowanie na rynku.

Rozmawiał (boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0