Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster
Środa
03.12.2014
O nowej ofercie w serwisach Euromaster oraz planach rozwoju opowiada Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy.
 

Warsztaty Euromaster kojarzą się klientom głównie z serwisowaniem opon. Niedawno zarząd postawił jednak na zmianę wizerunku…
W tym roku zaczęliśmy intensywnie promować działalność w zakresie tzw. lekkich napraw. Już od kilku lat  zauważyliśmy, że klient oczekuje kompleksowych usług w jednym miejscu. Jednorodna oferta w serwisie opon jest niewystarczająca. Klienci warsztatów Euromaster mogą nie tylko zmienić lub naprawić opony, ale też zlecić nam serwis zawieszenia, świateł i naprawę drobnych usterek. Nie bez kozery na naszym logo pojawia się od kilku miesięcy hasło „Serwisowanie opon i pojazdów”.

Czy poszerzenie profilu działalności wiąże się z poważnymi inwestycjami?
Jeśli chodzi o wyposażenie warsztatów, to nie. Nasi partnerzy od dłuższego czasu byli gotowi na taki krok. Jednak najistotniejszą inwestycją są intensywne szkolenia techniczne w celu podnoszenie kompetencji pracowników. Natomiast zmiany wizualizacji dotyczą tylko niewielkiego fragmentu „obrandowania”. Związane z nimi koszty pokrywa centrala.

W ramach sieci Euromaster funkcjonuje blisko 70 stacjonarnych serwisów. Na jakim etapie jest rebranding?
Prace zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu, ale systematycznie zmieniamy wizualizację kolejnych punktów. Warto pamiętać, że oprócz stacjonarnej sieci mamy też już ponad 55 serwisów mobilnych, obsługujących floty transportowe w terenie i świadczące usługi „assistance” przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Firmy transportowe chętnie korzystają z naszych usług, bo zamiast wysłać pojazd ciężarowy do warsztatu, zlecają wykonanie napraw na miejscu, w swojej bazie transportowej. To jest dla nich wygodniejsze i oszczędniejsze rozwiązanie.

Czy franczyzobiorcy często łączą prowadzenie punktu stacjonarnego z mobilnym?
Prawie 3/4 naszych partnerów prowadzi serwisy w obu formatach.  Część z nich zaczęła od punktu stacjonarnego, a później rozwinęła działalność mobilną.

Euromaster pojawił się w Polsce w 2008 roku i od tamtej pory co roku powiększa się średnio o 10 punktów. Czy taką dynamikę da się utrzymać w kolejnych latach?
Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo. Polski rynek ma potencjał, działa na nim kilka tysięcy niezależnych warsztatów. Ich właściciele coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z przystąpienia do sieci. A jeśli chodzi o statystykę, to rzeczywiście, w ciągu tej krótkiej historii Euromaster na rynku polskim zyskiwaliśmy co miesiąc jeden punkt serwisowy.

Rynek czeka konsolidacja na taką skalę, jak na rynku spożywczym? Bez franczyzodawcy będzie trudno przeżyć?
Przeżyć się da, ale chodzi o to aby zrobić to godnie (śmiech). Jako franczyzodawcy zapewniamy nie tylko znaną markę, ale też dostęp do wiedzy i doświadczenia. Podpowiadamy, jak świadczyć usługi, ale przede wszystkim jak przyciągnąć i utrzymać klienta. Dzięki poszerzeniu oferty o drobne naprawy nasi partnerzy unikają sezonowości, która bywa uciążliwa w przypadku serwisów oponiarskich. W ten sposób zyskują lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.

Jakie są cele sieci Euromaster na najbliższe lata, oprócz pozyskiwania nowych partnerów? 
Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników, ale mamy świadomość, że musimy dalej pracować nad poprawą pewnych kwestii. Chcielibyśmy przede wszystkim zwiększyć lojalność zakupową klientów. Za pomocą programów sprzedażowych i promocyjnych chcemy ich przekonać, że dokonywanie zakupów części i opon u wskazanych dostawców jest dla nich opłacalne.
rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Zarabiamy na jednośladach

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Franczyza dla fanów motoryzacji

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Stacje Paliw

Budowa stacji to kosztowna inwestycja, trzeba się liczyć z 800-1200 tyś zł, dodatkowo należy spełnić naprawde restrykcyjne wymagania ale jest to dochodowy biznes pod...

10 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

42 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Mobilne Myjnie Parowe

Polecam założenie biznesu- Mobilna Myjnia Parowa Wszystkie informacje poniżej. Naszą ofertę kierujemy do przedsiębiorców (przyszłych i obecnych) zamierzających...

1 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018
Małe firmy transportowe

Na moje szanse są spore. Na rynku brakuje porządnych firm transportowych...

65 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2018
Chcę założyć stację paliw

A nie lepiej pójść w energetykę, ale coś innego? Czytałem ostatnio ciekawy artykuł i alternatywnych źródeł energii jest całkiem sporo. Tutaj macie linka:...

42 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2018
Sklep motoryzacyjny

A nie sądzisz, że teraz większość osób artykuły motoryzacyjne zamawia w sieci, a nie w sklepach stacjonarnych? Sama kupiłam siłownik do przyczepy przez internet, bo...

10 wypowiedzi
ostatnia 27.09.2018