Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo wzrostu. Chcemy pozyskiwać średnio jeden warsztat w miesiącu.
Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy Euromaster
Środa
03.12.2014
O nowej ofercie w serwisach Euromaster oraz planach rozwoju opowiada Krzysztof Sas, prezes polskiego oddziału firmy.
 

Warsztaty Euromaster kojarzą się klientom głównie z serwisowaniem opon. Niedawno zarząd postawił jednak na zmianę wizerunku…
W tym roku zaczęliśmy intensywnie promować działalność w zakresie tzw. lekkich napraw. Już od kilku lat  zauważyliśmy, że klient oczekuje kompleksowych usług w jednym miejscu. Jednorodna oferta w serwisie opon jest niewystarczająca. Klienci warsztatów Euromaster mogą nie tylko zmienić lub naprawić opony, ale też zlecić nam serwis zawieszenia, świateł i naprawę drobnych usterek. Nie bez kozery na naszym logo pojawia się od kilku miesięcy hasło „Serwisowanie opon i pojazdów”.

Czy poszerzenie profilu działalności wiąże się z poważnymi inwestycjami?
Jeśli chodzi o wyposażenie warsztatów, to nie. Nasi partnerzy od dłuższego czasu byli gotowi na taki krok. Jednak najistotniejszą inwestycją są intensywne szkolenia techniczne w celu podnoszenie kompetencji pracowników. Natomiast zmiany wizualizacji dotyczą tylko niewielkiego fragmentu „obrandowania”. Związane z nimi koszty pokrywa centrala.

W ramach sieci Euromaster funkcjonuje blisko 70 stacjonarnych serwisów. Na jakim etapie jest rebranding?
Prace zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu, ale systematycznie zmieniamy wizualizację kolejnych punktów. Warto pamiętać, że oprócz stacjonarnej sieci mamy też już ponad 55 serwisów mobilnych, obsługujących floty transportowe w terenie i świadczące usługi „assistance” przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Firmy transportowe chętnie korzystają z naszych usług, bo zamiast wysłać pojazd ciężarowy do warsztatu, zlecają wykonanie napraw na miejscu, w swojej bazie transportowej. To jest dla nich wygodniejsze i oszczędniejsze rozwiązanie.

Czy franczyzobiorcy często łączą prowadzenie punktu stacjonarnego z mobilnym?
Prawie 3/4 naszych partnerów prowadzi serwisy w obu formatach.  Część z nich zaczęła od punktu stacjonarnego, a później rozwinęła działalność mobilną.

Euromaster pojawił się w Polsce w 2008 roku i od tamtej pory co roku powiększa się średnio o 10 punktów. Czy taką dynamikę da się utrzymać w kolejnych latach?
Rozwój będzie trudniejszy, niż w ubiegłych latach, ale liczę, że utrzymamy dotychczasowe tempo. Polski rynek ma potencjał, działa na nim kilka tysięcy niezależnych warsztatów. Ich właściciele coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z przystąpienia do sieci. A jeśli chodzi o statystykę, to rzeczywiście, w ciągu tej krótkiej historii Euromaster na rynku polskim zyskiwaliśmy co miesiąc jeden punkt serwisowy.

Rynek czeka konsolidacja na taką skalę, jak na rynku spożywczym? Bez franczyzodawcy będzie trudno przeżyć?
Przeżyć się da, ale chodzi o to aby zrobić to godnie (śmiech). Jako franczyzodawcy zapewniamy nie tylko znaną markę, ale też dostęp do wiedzy i doświadczenia. Podpowiadamy, jak świadczyć usługi, ale przede wszystkim jak przyciągnąć i utrzymać klienta. Dzięki poszerzeniu oferty o drobne naprawy nasi partnerzy unikają sezonowości, która bywa uciążliwa w przypadku serwisów oponiarskich. W ten sposób zyskują lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.

Jakie są cele sieci Euromaster na najbliższe lata, oprócz pozyskiwania nowych partnerów? 
Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników, ale mamy świadomość, że musimy dalej pracować nad poprawą pewnych kwestii. Chcielibyśmy przede wszystkim zwiększyć lojalność zakupową klientów. Za pomocą programów sprzedażowych i promocyjnych chcemy ich przekonać, że dokonywanie zakupów części i opon u wskazanych dostawców jest dla nich opłacalne.
rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Spedycja/Transport/Logistyka

Świetnie nam się również współpracuję z firmą http://www.dzwigmasko.pl . Firma dynamicznie się rozwija na rynku a usługi świadczone są na najwyższym poziomie....

46 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

Świetnie nam się również współpracuję z firmą http://www.dzwigmasko.pl . Firma dynamicznie się rozwija na rynku a usługi świadczone są na najwyższym poziomie....

46 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą

Słyszałam o znakowaniu pojazdów mikrohologramami z unikalnym kodem... Ponoć bardzo skuteczne, bo wszystkie części auta są oznaczone i dla złodzieja bezwartościowe......

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Inwestycja w stację paliw

Stacja benzynowa to jest długi temat. Pozdrawiam. __________________________ Prawo

26 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Inwestycja w stację paliw

Polecam www.budowairemontystacjipaliw.pl, firma pomoże przy remoncie, budowie. Posiadają również inne usługi związane ze stacją paliw, warto zajrzeć na wcześniej...

26 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Małe firmy transportowe

Two-M to firma na której jeszcze sie nie zawiodłem za tak długi czas korzystania z ich usług! pOLECAM INNYM JAKO NA PRAWDĘ SPRAWDZONĄ FIRMĘ TRANSPORTOWĄ!

62 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Gdyby trzeba było podjechać na przegląd klimatyzacji w samochodzie, to w Warszawie kierujcie się do www.perfectclima.pl - kolejek niema za bardzo, szybo się uwijają, a...

50 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2018
Zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą

Jakie metody polecacie? Jakie są skuteczne?

2 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2018