31.05.2016

Ziebart się rozkręca

Koncern motoryzacyjny podpisał dwie pierwsze umowy franczyzowe w Polsce. Placówki powstaną w Bydgoszczy i w Nowym Tomyślu.

Firma Ziebart specjalizuje się w renowacji samochodów, ochronie powierzchni lakierowanej oraz w usługach z zakresu autodetalingu, które polegają na bardzo dokładnym czyszczeniu samochodów.
– Taki porządek ma na celu jak największe zbliżenie wyglądu samochodu do stanu „salonowego”. To o wiele więcej niż mycie samochodu – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.

Sklep Ziebart Fot. Ziebart

Otwarcie placówki w Bydgoszczy przewidziane jest na lipiec. W czerwcu odbędzie się szkolenie pracowników. W Nowym Tomyślu ma powstać osobna hala serwisowa dla usług firmy Ziebarta. Jej otwarcie nastąpi wkrótce.

Z usług autodetalingu zaczął korzystać autoryzowany dealer Mercedes-Benz w Poznaniu, firma MB Motors.
– W miarę rozwoju sieci, będziemy nawiązywać współpracę z autoryzowanymi dealerami Mercedes-Benz z innych miast, a także z salonami samochodów innych marek – mówi Bartosz Liszkowski. 

Ziebart Express to promocyjny program partnerski w pełni finansowany przez amerykański koncern. Franczyzodawca dostarcza maszyny, środki chemiczne oraz inne akcesoria, wykorzystywane w pracy. Dodatkowo firma rekrutuje, szkoli i wynagradza pracowników placówek.
– Zwalniamy partnera z wszelkiego ryzyka związanego z inwestycją w biznes. Bierzemy na siebie wszystkie koszty wyposażenia placówki i realizacji usług – mówi Bartosz Liszkowski.

Obowiązkiem partnera jest kontrola jakości usług, zarządzanie placówką i rozwój działalności. Ponadto licencjobiorca musi dysponować zadaszoną i ogrzewaną powierzchnią warsztatową (ok. 20 m²) oraz zapleczem i dodatkowym stanowiskiem sprzedażowym (ok. 6 m²). Umowa o współpracy pod szyldem Ziebart Express trwa dwa lata. Po tym okresie partner może kontynuować rozwój i przejąć punkt na własność na zasadzie pełnej franczyzy. Wówczas odkupuje od Ziebarta zamortyzowany sprzęt: maszyny, narzędzia oraz inne elementy stosowane w placówce.

Projekt Ziebart Express realizowany jest w miastach od 100 do 300 tys. mieszkańców. W dużych miastach będą powstawać placówki pełnousługowe.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora