07.09.2017

Stolica w końcu zdobyta

Intermarché otwiera supermarket w Warszawie. To dopiero pierwszy sklep sieci w tym mieście.

Na ten moment Muszkieterowie czekali długo. Sieć Intermarché działa w Polsce od 20 lat i przez ten czas zbudowała sieć liczącą 230 supermarketów. Znaczna większość sklepów francuskiej marki powstała i działa jednak w zachodnich województwach. Do dziś Warszawiacy chcący zrobić zakupy w Intermarche musieli jeździć do oddalonej o 40 km od stolicy miejscowości Błonie. Teraz wystarczy, że wybiorą się na Ursynów, gdzie od 7 września działa pirewszy stołeczny supermarket sieci.

Supermarket Intermarche w Warszawie Fot. Grupa Muszkieterów

Wyróżnikiem nowego Intermarché w stosunku do innych supermarketów grupy jest dostosowanie konceptu do wymagań konsumentów, jakie mają wobec sklepu osiedlowego. W tym przypadku liczy się bliskość, niewielki format i bogaty asortyment.

Otwarty na ul. Bacewiczóny sklep ma być, zgodnie z zapowiedziami, preludium do dalszego rozwoju w stolicy. Wyróżnikiem nowego Intermarché w stosunku do innych supermarketów grupy jest dostosowanie konceptu do wymagań konsumentów, jakie mają wobec sklepu osiedlowego. W tym przypadku liczy się bowiem bliskość, niewielki format i bogaty asortyment.
Rynek handlu detalicznego w Polsce jest już ukształtowany, ale nadal wykazuje dynamikę i wciąż posiada duży potencjał wzrostu. Otwarcie pierwszego sklepu w Warszawie to zatem nie tylko biznesowe podsumowanie 20 lat działalności Grupy Muszkieterów w Polsce, ale także początek realizacji naszych planów rozwojowych na stołecznym rynku – mówi David de Bosschère, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

W 2016 r. wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała blisko 4,7 mld zł obrotów, odnotowując tym samym wzrost o 6,7 proc. rok do roku.
– Intermarché jest obecnie w czołówce sieci spożywczych jeśli chodzi o wysokość obrotów na m2. Mamy solidne podstawy do dalszego rozwoju, dlatego naszą ambicją i celem jest znaleźć się w pierwszej piątce sieci spożywczych w Polsce – mówi Hanna Olech, prezes dyrekcji handlowej Intermarché.

Supermarkety Intermarché zarządzane są przez franczyzobiorców. Wkład finansowy potrzebny do wstąpienia w szeregi Muszkieterów wynosi 400 tys. zł. Oprócz prowadzenia sklepu franczyzobiorcy sieci poświęcają dwa dni w tygodniu na pracę w centrali sieci, w ramach której współdecydują o jej rozwoju.

Grupa Muszkieterów zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 374 supermarkety Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie około 15,8 tys. osób.