Anita Piwońska, franczyzobiorczyni Żabki / "Nowe technologie, którymi dysponujemy w sklepie, są szczególnie pożyteczne dla nowych franczyzobiorców oraz pracowników. To bardzo pomaga w szybkim wdrożeniu się do pracy bez angażowania innych członków załogi, którzy w tym samym czasie nie odrywają się od swoich obowiązków, a jedynie nadzorują nową osobę".
Piątek
02.09.2022
Żabka stawia na technologię, która nakierowana jest na sprawne zarządzanie sklepami. Co o nich sądzi Anita Piwońska, franczyzobiorczyni marki?
 

Anita Piwońska, która od lat współpracuje z siecią Żabka na zasadzie partnerskiej, jest świadkiem jej transformacji. Wspomina Żabkę sprzed niemal 10 lat, gdy zaczęła prowadzić jeden z jej sklepów. – Wówczas był to tradycyjny sklep z typowo spożywczym asortymentem, który nie odbiegał od innych w swoim segmencie. W tamtych czasach wszystko zarządzane było „ręcznie”, bez wsparcia tak rozwiniętej technologii, jaka jest w sieci dzisiaj. Żabka przeszła gruntowną zmianę szczególnie w ostatnich latach. Dzisiaj na własnej skórze doświadczam, jak technologia potrafi ułatwić pracę. Obecny sklep w ogóle nie przypomina tego sprzed dekady – mówi Anita Piwońska, franczyzobiorczyni sklepu Żabka. 

Przydatna aplikacja

Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfona. Wśród oferowanych rozwiązań jest również aplikacja Asystent Żabka działająca w ramach OptiPlan, których zadaniem jest usprawnianie pracy i planowanie zadań w sklepie. Anita Piwońska chwali nowe rozwiązania szczególnie za możliwość gromadzenia w jednym systemie wszystkiego, co wiąże się z funkcjonowaniem sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów. 

– Teraz mam wszystko pod ręką. Uruchamiam Asystenta Żabki na tablecie i mam bieżące informacje o aktualnym stanie sklepu – zapewnia Anita Piwońska.  

Asystent Żabka to obecnie najnowsze narzędzie w sieci Żabka sukcesywnie wdrażane do wszystkich sklepów. Aplikacja daje kompleksową wiedzę, która składa się na właściwe funkcjonowanie sklepu. Dostarcza m.in. wiedzę na temat właściwego ustawienia, ułożenia i oznakowania produktów w sklepie oraz zawiera szczegółowe informacje i wskazówki dotyczące rutynowych czynności, niezbędnych każdego dnia pracy sklepu. – Jest to szczególnie pożyteczne dla nowych franczyzobiorców oraz pracowników. To bardzo pomaga w szybkim wdrożeniu się do pracy bez angażowania innych członków załogi, którzy w tym samym czasie nie odrywają się od swoich obowiązków, a jedynie nadzorują nową osobę – mówi Anita Piwońska.

Ponadto narzędzie pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego, pracownicy sklepu stale otrzymują informację na temat rodzaju i liczby sprzedanego towaru i o konieczności uzupełnienia półek. Dane te przekazywane są codziennie i na bieżąco. Nie ma więc przypadków związanych z brakiem wybranego asortymentu lub nieaktualną datą ważności. – Kiedyś, pamiętam, wszystko trzeba było zapisywać w zeszycie. Każdego dnia sprawdzać właściwe zatowarowanie i samodzielnie pilnować właściwych dat na produktach. Przy tak ogromnej liczbie asortymentu było duże ryzyko przeoczenia czegoś. Teraz, mając nowoczesne rozwiązania, jest to właściwie niemożliwe – przyznaje Anita Piwońska.  

Łącznikiem między franczyzobiorcami a siecią jest aplikacja Cyberstore. Narzędzie służy do komunikowania się z partnerami i przekazywania im różnego rodzaju informacji, które następnie poprzez Asystenta Żabki udostępniają swoim pracownikom. – Cyberstore umożliwia stałą i zdalną kontrolę sytuacji w sklepie. Widzę operacje kasowe, aktualną sprzedaż i przede wszystkim dostaję bieżące informacje z centrali. Poprzez Cyberstore stale utrzymuję komunikację z firmą – opowiada Anita Piwońska. 

Franczyzobiorczyni była w zespole, który pracował nad aplikacją Cyberstore. Wraz z innymi partnerami tworzyła listę potrzeb związanych z efektywnym zarządzaniem sklepem, które sztuczna inteligencja powinna zaspokajać. Dzięki długoletniemu doświadczeniu w prowadzeniu placówki oraz obserwowaniu rozwoju sieci, Anita Piwońska zdobyła gruntowną wiedzę na temat funkcjonowania biznesu i współpracy z siecią oraz dokładnie wiedziała, co należy zmienić lub usprawnić w działaniu sklepów.

– Nowoczesne technologie, z których Żabka czerpie coraz intensywniej stawia swoje sklepy wysoko na tle rynku. Bardzo doceniam, że Żabka liczy się ze zdaniem swoich partnerów i włącza nas do planowania strategii rozwoju sieci. Jestem również trenerem i wdrażam nowych franczyzobiorców do biznesu. Możliwość działania w strukturach firmy poza sklepem daje mi ogromną satysfakcję oraz możliwości rozwoju osobistego i zawodowego. To wartość dodana współpracy franczyzowej z siecią Żabka – przyznaje Anita Piwońska.

W ramach sieci działa Rada Franczyzobiorców, będąca organem konsultacyjnym, z którą omawiane są wszelkie kwestie związane ze współpracą partnerską i funkcjonowaniem sklepów. To reprezentacja wszystkich partnerów zrzeszonych w sieci Żabka.

– Zgodnie z ideą franczyzocentryczności niezwykle dla nas ważny jest nieustanny rozwój działających pod naszym szyldem przedsiębiorców, odpowiadanie na ich oczekiwania i zapewnianie komfortu oraz bezpieczeństwa w prowadzonych przez nich placówkach. Innowacyjność to kluczowy element rozwoju naszej sieci. Łączymy te obszary, dostarczając franczyzobiorcom nowe rozwiązania pozwalające im na jeszcze sprawniejsze i efektywniejsze zarządzanie sklepami, a także wspomagające pracę ich personelu. Dzięki nim mogą dostosowywać się do zmian czy wyzwań rynkowych oraz natychmiast reagować na potrzeby klientów – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych  w Żabka Polska. 

Żabka od niedawna testuje także czujniki ruchu wewnątrz i na zewnątrz lokalu czy specjalne słuchawki dla personelu. Wśród nowych rozwiązań są czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, pomiar zużycia energii czy komunikacja za pośrednictwem słuchawek. 

Biznes za małe pieniądze

Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują także „na start” nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep, w starannie dobranej przez Żabkę lokalizacji. Sieć zapewnia także wsparcie marketingowe czy zaplecze logistyczne. Ponosi również koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Umowę franczyzową partnerzy biznesowi otrzymują na tyle wcześnie, by bez pośpiechu mogli zapoznać się z jej zapisami i w razie potrzeby skonsultowali je z prawnikiem lub kimś zaufanym. Wchodzi ona w życie dopiero po zakończeniu procesu rekrutacji i zdaniu egzaminu końcowego. Podpisywana jest na czas nieokreślony.
Pierwsze szkolenie dla nowych franczyzobiorców trwa 10 dni roboczych i realizowane jest na podstawie indywidualnie dopasowanego do doświadczenia kandydata programu. Odbywa się w sklepie trenerskim, gdzie kandydat doświadcza wszystkich aspektów prowadzenia sklepu. Oprócz szkolenia wprowadzającego, w pierwszych sześciu miesiącach działalności partner Żabki objęty jest dodatkowymi szkoleniami onboardingowymi, które ugruntowują jego wiedzę i zwiększają kompetencje. 

W ramach wsparcia rozwoju franczyzobiorców, Żabka oferuje również Platformę Rozwojową kumulującą narzędzia szkoleniowe (e-learningi, instruktarze, webinaria) oraz zapewnia dostęp do kompendium informacji dotyczących zasad współpracy z siecią.
W tej chwili z siecią współpracuje ponad 7 tys. franczyzobiorców. 

 

WIZYTÓWKA ŻABKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • Kwota inwestycji: 5 tys. zł
  • Liczba franczyzobiorców: ponad 7 tys. 

Pieniądze na start / Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022