Stokrotka inwestuje w sklepy franczyzowe

Zanim przyjdą klienci / Czas przygotowania sklepu do otwarcia wynosi mniej więcej cztery miesiące.
Poniedziałek
04.12.2023
Stokrotka inwestuje nawet 1 mln zł w sklep franczyzobiorcy. Sieć stawia partnerom konkretne warunki, bez spełnienia których szanse na wsparcie finansowe maleje.
 

Stokrotka to w dużej mierze sklepy własne, jednak franczyza stanowi dla firmy istotny element rozwoju. W tej chwili w ramach sieci działa ponad 900 placówek, w tym 83 franczyzowe – markety o powierzchni od 200 do 400 mkw. i supermarkety powyżej 400 mkw. Stokrotka wspiera swoich franczyzobiorców. Firma zdaje sobie sprawę z panujących obecnie trudności gospodarczych, które hamują przedsiębiorców przed inwestowaniem. Dlatego w swoim pakiecie franczyzowym posiada wsparcie finansowe, które w przypadku najlepiej rokujących projektów może pokrywać nawet 90 proc. inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. do nawet 1 mln zł.

Długotrwała współpraca

Stokrotka, zanim podejmie decyzję o wsparciu finansowym, przeprowadza pogłębioną analizę nowego przedsięwzięcia. – Każda planowana inwestycja poddawana jest szczegółowej analizie. Kluczowe są dla nas dwa czynniki – nasi partnerzy i miejsca, w których chcą prowadzić oni swoje sklepy. Lokalizację placówki może zaproponować franczyzobiorca lub sieć. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat, a następnie przedłużana. W takim przypadku ponownie oferujemy wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler, dyrektor franczyzy Stokrotki. – Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia i wiedzy o zarządzaniu marketem czy supermarketem spożywczym. Przygotowaliśmy specjalne szkolenia, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu w naszej branży. Szukamy partnerów, którzy z entuzjazmem, zaangażowaniem i odpowiedzialnością podejmą z nami współpracę, z perspektywą na dalszy rozwój – dodaje Katarzyna Stadler.

Po stronie Stokrotki jest koszt związany z działaniami marketingowymi, gazetki, billboardy, reklama telewizyjna i radiowa oraz aplikacja „Nasza Stokrotka”, która od początku cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów i ich wysokimi ocenami. W październiku tego roku na podstawie ocen aplikacji lojalnościowych uśrednionych dla Google Play i App Store „Nasza Stokrotka” kolejny raz została najlepiej ocenianą aplikacją wśród ogólnopolskich sieci spożywczych. Z rozwiązania Stokrotki korzystają obecnie blisko 2 miliony osób.

Kompleksowe szkolenia

Wsparcie finansowe to nie wszystko. Sieć organizuje szkolenia wstępne dla franczyzobiorców i pracowników sklepów skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia placówki oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach. Firma pomaga również partnerom w rekrutacji i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką. Dzieje się to już od momentu podpisania umowy franczyzowej. Partnerzy sieci mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo opiekunów.

Czas przygotowania sklepu do otwarcia wynosi ok. czterech miesięcy. Stokrotka proponuje swoim klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych, niskich cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże: mięso, wędliny, nabiał, pieczywo, owoce i warzywa, a także produkty marek własnych. Dostępne są również artykuły regionalne. Dostawy z magazynów Stokrotki realizowane są do sklepów sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty.

 

WIZYTÓWKA STOKROTKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba sklepów własnych: 817
  • Liczba sklepów franczyzowych: 83
  • Umowa franczyzowa podpisywana na 6 lat

Duża liczba sklepów / W tej chwili w ramach sieci działa ponad 900 placówek, w tym 83 franczyzowe – markety o powierzchni od 200 do 400 mkw. i supermarkety powyżej 400 mkw.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022