Delikatesy Centrum stawiają na technologię
Delikatesy Centrum, sieć marketów spożywczych należąca do grupy Eurocash, w tym roku świętuje swoje dwudziestopięciolecie. Marka na koniec trzeciego kwartału 2023 roku miała ok. 1500 sklepów, z których mniej więcej 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech formatach.
– Ten, który sprawdza się najlepiej to przedział 250-400 mkw. sali sprzedaży. Mniejszy format 150-250 mkw. dotyczy gównie sklepów w dużych i większych miastach, a większy, rzędu 400-600 mkw. sali sprzedaży, to przede wszystkim sklepy w mniejszych, gminnych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Strategia 2.0
W ostatnim czasie Delikatesy mocno stawiają na nowe technologie.
– W ubiegłym roku ogłosiliśmy dla Delikatesów Centrum nową strategię 2.0, która jest realizowana przy szerokim udziale franczyzobiorców. W bieżącym roku nadal będziemy się skupiać na jej realizacji – mówi Marek Lipka.
Delikatesy będą też dalej inwestować w działania prokonsumenckie, w tym aplikację konsumencką Delikarta. Rabaty, vouchery, regularne promocje oraz akcje specjalne, takie jak m.in. Łappacz pozwoliły jej użytkownikom zaoszczędzić w minionym roku ponad 250 mln zł.
– Bardzo ważne jest dla nas także ułatwianie i usprawnianie pracy sklepów w oparciu o innowacyjne technologie. Do tej pory zautomatyzowaliśmy proces zamówień w sieci przy wykorzystaniu algorytmu, który pozwala na wyliczenie propozycji zamówień, co przełożyło się na optymalizację czasu zespołów i lepsze dostosowanie ilości zamówionego towaru do potrzeb danej placówki. W wielu sklepach są już kasy samoobsługowe, także z umiejętnością rozpoznawania produktów, które zmniejszyły kolejki i odciążyły pracowników sklepów – mówi Marek Lipka.
Ponadto Delikatesy wdrażają aplikację mobilną do zdalnego zarządzania operacjami w sklepie. Umożliwi ona zarządzanie franczyzobiorcom całą siecią sklepów za pomocą jednego intuicyjnego narzędzia, które pozwoli na komunikację, generowanie odpowiednich zadań i dostęp do raportów online.
– Dla lokalnych sklepów chcemy być nie tylko operatorem systemu franczyzowego, ale także platformą technologiczną znacznie usprawniającą ich funkcjonowanie – podsumowuje Marek Lipka.
Bez zaangażowania ani rusz
Warunki do prowadzenia sklepów spożywczych są dzisiaj wymagające.
– Biznes w branży spożywczej łatwiej prowadzić w ramach rozpoznawalnej marki i ze wsparciem stabilnego partnera. Nasi partnerzy mogą liczyć na atrakcyjne warunki u dostawców – dzięki naszej sile zakupowej, a także na świetną logistykę i rozwiązania cyfrowe. Nie bez znaczenia jest również udzielane z naszej strony wsparcie marketingowe – to dziś jedno z kluczowych działań na tak konkurencyjnym rynku. Dodatkowo w ramach m.in. Akademii Umiejętności Eurocash nasi franczyzobiorcy mogą podnosić swoją wiedzę czy umożliwiać rozwój pracownikom swoich sklepów, a także wspierać ich marketingowo, co jest kluczowe na tak konkurencyjnym rynku – mówi Marek Lipka.
Podkreśla, że pomimo dużej pomocy franczyzodawcy, ważne jest także ogromne zaangażowanie zarówno franczyzobiorcy, jak i jego pracowników.
Zainteresowanie otwarciami nowych sklepów pod szyldem Delikatesów Centrum jest na podobnym poziomie co w poprzednim roku.
– Przy nowych obiektach bazujemy na współpracy z naszymi franczyzobiorcami w sieci, ale też aktywnie pozyskujemy nowych na rynku – mówi Marek Lipka.
Firma współpracuje z różnymi franczyzobiorcami: zarówno takimi, którzy prowadzą jeden sklep, jak i tymi, którzy mają ich kilkanaście. Zwrot z inwestycji zależy od indywidualnego biznesplanu, ale także od lokalizacji czy metrażu sklepu.
– Ogromny potencjał rozwoju marki widzimy z franczyzobiorcami, którzy operują 5-10 sklepami. Ale już w ramach jednego lokalu współpraca może układać się świetnie i generować naprawdę dobre wyniki – mówi Marek Lipka.
Od franczyzobiorcy firma oczekuje przede wszystkim posiadania odpowiednich środków finansowych i doświadczenia w handlu.
WIZYTÓWKA SIECI DELIKATESY CENTRUM
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 1500
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
- najlepiej sprawdza się sklep o powierzchni 250-400 mkw.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
Biznes sklepów spożywczych podczas pandemii złapał drugi oddech, ale nadal pozostał wybitnie konkurencyjny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Chętnych do otwierania punktów pod szyldem Furgonetka przybywa. Co firma oferuje partnerom?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....