29.09.2009

Apetyt na kolejne 20

Subway, sieć barów kanapkowych od początku 2009 roku otworzyła 28 nowych placówek w Europie Środkowo-Wschodniej.

Najwięcej, bo aż 13 restauracji Subway, powstało w Polsce. Na drugim miejscu są Czechy, gdzie liczba barów wzrosła z ośmiu do jedenastu.
– Strategia rozwoju sieci Subway w 2009 rok początkowo zakładała uruchomienie w Europie Środkowo-Wschodniej 30 nowych placówek. Plan został już prawie wykonany i obecnie zamierzamy rozwinąć sieć do ok. 50 barów Subway w tym regionie – mówi Martin Prince, dyrektor ds. rozwoju sieci Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

W Polsce działa 25 barów Subwaya

Kolejne 20 barów ma powstać przede wszystkim w Polsce, na Słowacji i w Czechach. Aktualnie w Europie Środkowo-Wschodniej funkcjonuje 123 placówki Subway. Najwięcej restauracji zlokalizowanych jest w Rosji - 66. Polska sieć liczy 25 barów.

Przedsiębiorca, który chciałby otworzyć bar Subwaya musi liczyć się ze sporym wydatkiem. Koszt licencji na Polskę to 7,5 tys. euro. Do tej kwoty potencjalny franczyzobiorca powinien doliczyć koszt pozyskania lokalu o powierzchni minimum 60 m2 oraz jego wyposażenia.

(smoli)