04.03.2010

Fuzja na rynku odzieży sportowej

W drugim kwartale 4F Sport Performance połączy się ze spółką Outhorn.

Pierwszy etap połączenia, to zmiana nazw obu spółek na OTCF. Pod nową nazwą firmy funkcjonują od 1 marca bieżącego roku.
- Zmiana nazwy na OTCF jest wynikiem planowanego na drugi kwartał bieżącego roku połączenia 4F Sport Performance ze spółką Outhorn. W wyniku tego połączenia powstanie przedsiębiorstwo, które będzie pod wieloma względami liderem w branży odzieży outdoorowo – sportowej – mówi Sławek Żurek, specjalista ds. rozwoju sieci 4F.

Witryna sklepu 4f w centrum handlowym Bonarka

Nowy sklep 4F został otwarty m.in. w krakowskim centrum handlowym Bonarka.

Obie spółki są producentami i importerami odzieży oraz sprzętu sportowego i działają na rynku od kilkunastu lat. W ofercie 4F można znaleźć dwie marki: 4F, czyli specjalistyczną odzież sportową oraz FOB, pozycjonowaną w segmencie casual i skierowaną do osób, które żyją aktywnie.

W sieci 4F działa obecnie 25 sklepów własnych i 16 franczyzowych, odzież firmy można też znaleźć na ponad 50 stoiskach w sklepach multibrandowych. Niedawno nowe sklepy 4F pojawiły się w krakowskim centrum handlowym Bonarka, piotrkowskim Focus Parku oraz galerii Rondo Center w Gorlicach. Firma otworzyła też kilka punktów sezonowych m.in. w Szczyrku, Szkalrskiej Porębie i Lesku.

- W planach na ten rok mamy otwarcie co najmniej kilkunastu sklepów marki 4F. Chcemy, żeby pojawiły się one w galeriach handlowych największych polskich miast, takich jak Warszawa czy Poznań, których potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez naszą markę – mówi Sławek Żurek.

Sklepy 4F mają najczęściej powierzchnię od 100 do 250 m2. Koszty wykończenia i wyposażenia lokalu wahają się od 800 zł do 1,2 tys zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,7 tys. zł. Placówki mieszczą się najczęściej w galeriach handlowych oraz przy głównych ulicach handlowych większych miast.

(mak)