20.05.2011

Auto-Spa zarobiło na myjniach

Operator myjni bezdotykowych przedstawia dobre wyniki finansowe i pozyskuje pierwszych franczyzobiorców.

W 2010 roku działania Auto-Spa koncentrowały się na rozbudowie sieci myjni bezdotykowych i przygotowaniu programu franczyzowego. Grupa wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 14 mln zł - o ponad 1280 proc. więcej niż w 2009 roku, w którym firma rozpoczęła działalność (109 tys. zł). Ubiegły rok spółka zamknęła zyskiem netto w wysokości 2,1 mln zł. Wzrost przychodów możliwy był przede wszystkim dzięki uruchomieniu działalności operacyjnej we wszystkich zaplanowanych myjniach oraz sprzedaży gotowych myjni podmiotom zewnętrznym.

Auto-Spa Stalowa Wola nocą

Obecnie w sieci Auto-Spa działa 17 myjni bezdotykowych. Do końca roku w sieci ma działać nawet 60 obiektów, z czego 30 franczyzowych.

- Rok 2010 zakończył się dla Auto-Spa satysfakcjonującym wynikiem. Mamy nadzieję, że zachęci to naszych przyszłych partnerów do inwestowania w myjnie. Jak pokazują nasze dotychczasowe doświadczenia działamy w biznesie, który charakteryzuje się wysoką rentownością. Dodatkowym atutem naszego konceptu są lokalizacje o ogromnym potencjale, które w naszej branży decydują o sukcesie danej placówki - mówi Sławomir Decewicz, Prezes Zarządu Auto-Spa.

Obecnie w sieci Auto-Spa funkcjonuje 17 myjni bezdotykowych. Do końca czerwca 2011 roku firma uruchomi pięć nowych myjni. Kolejnych 14 obiektów jest w trakcie budowy. W maju 2011 roku firma podpisała dwie umowy franczyzowe, w ramach których wybudowane zostaną pierwsze partnerskie myjnie Auto-Spa. Do końca 2011 roku firma planuje uruchomić 30 myjni franczyzowych.

W 2010 roku firma zawarła strategiczną umowę z siecią super i hipermarketów Tesco. Dzięki tej współpracy Auto-Spa może zaproponować swoim przyszłym franczyzobiorcom atrakcyjne lokalizacje, które przyciągną zmotoryzowanych klientów. Firma przewiduje, że środki uzyskane od franczyzobiorców z tytułu opłat licencyjnych pozytywnie wpłyną na wynik finansowy w 2011 roku. Według prognoz przychody Auto-Spa na koniec tego roku przekroczą 21 mln zł, a zyski ok. 5 mln zł.

Auto-Spa jest jedynym franczyzodawcą w Polsce, który zaciąga kredyt na budowę myjni partnera. Warunkiem uzyskania wsparcia finansowego jest wkład własny franczyzobiorcy w wysokości 30 proc. inwestycji, czyli minimum 150 tys. zł. W zależności od liczby stanowisk całkowity koszt budowy i uruchomienia trzystanowiskowej myjni bezdotykowej to około 500 tys. zł.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Karolina Kazuła

doradca we franczyzie
Napisz do autora