Obecnie w sieci Auto-Spa działa 17 myjni bezdotykowych. Do końca roku w sieci ma działać nawet 60 obiektów, z czego 30 franczyzowych.
Piątek
20.05.2011
Operator myjni bezdotykowych przedstawia dobre wyniki finansowe i pozyskuje pierwszych franczyzobiorców.
 

W 2010 roku działania Auto-Spa koncentrowały się na rozbudowie sieci myjni bezdotykowych i przygotowaniu programu franczyzowego. Grupa wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 14 mln zł - o ponad 1280 proc. więcej niż w 2009 roku, w którym firma rozpoczęła działalność (109 tys. zł). Ubiegły rok spółka zamknęła zyskiem netto w wysokości 2,1 mln zł. Wzrost przychodów możliwy był przede wszystkim dzięki uruchomieniu działalności operacyjnej we wszystkich zaplanowanych myjniach oraz sprzedaży gotowych myjni podmiotom zewnętrznym.

- Rok 2010 zakończył się dla Auto-Spa satysfakcjonującym wynikiem. Mamy nadzieję, że zachęci to naszych przyszłych partnerów do inwestowania w myjnie. Jak pokazują nasze dotychczasowe doświadczenia działamy w biznesie, który charakteryzuje się wysoką rentownością. Dodatkowym atutem naszego konceptu są lokalizacje o ogromnym potencjale, które w naszej branży decydują o sukcesie danej placówki - mówi Sławomir Decewicz, Prezes Zarządu Auto-Spa.

Obecnie w sieci Auto-Spa funkcjonuje 17 myjni bezdotykowych. Do końca czerwca 2011 roku firma uruchomi pięć nowych myjni. Kolejnych 14 obiektów jest w trakcie budowy. W maju 2011 roku firma podpisała dwie umowy franczyzowe, w ramach których wybudowane zostaną pierwsze partnerskie myjnie Auto-Spa. Do końca 2011 roku firma planuje uruchomić 30 myjni franczyzowych.

W 2010 roku firma zawarła strategiczną umowę z siecią super i hipermarketów Tesco. Dzięki tej współpracy Auto-Spa może zaproponować swoim przyszłym franczyzobiorcom atrakcyjne lokalizacje, które przyciągną zmotoryzowanych klientów. Firma przewiduje, że środki uzyskane od franczyzobiorców z tytułu opłat licencyjnych pozytywnie wpłyną na wynik finansowy w 2011 roku. Według prognoz przychody Auto-Spa na koniec tego roku przekroczą 21 mln zł, a zyski ok. 5 mln zł.

Auto-Spa jest jedynym franczyzodawcą w Polsce, który zaciąga kredyt na budowę myjni partnera. Warunkiem uzyskania wsparcia finansowego jest wkład własny franczyzobiorcy w wysokości 30 proc. inwestycji, czyli minimum 150 tys. zł. W zależności od liczby stanowisk całkowity koszt budowy i uruchomienia trzystanowiskowej myjni bezdotykowej to około 500 tys. zł.


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.