Marka Koku Sushi jest obecna na rynku od maja 2011 roku, ale właściciele restauracji Urszula i Mariusz Olechno w gastronomii działają już od kilku dobrych lat.
Niedziela
14.04.2013
W maju zostanie otwarta pierwsza franczyzowa restauracja Koku Sushi.
 

Pod logo Koku Sushi działają dwie restauracje własne: w Białymstoku i Łomży. W maju dołączy do nich pierwsza restauracja franczyzowa w Ostrowie Wielkopolskim. Właściciele marki zapowiadają, że do wakacji powstanie kolejny bar we franczyzie, które obsłuży amatorów sushi z Olsztyna. Do końca tego roku mają powstać trzy nowe placówki i to one będą oczkiem w głowie franczyzodawców.

- Zanim wystartowaliśmy z restauracją Koku Sushi prowadziliśmy inne punkty gastronomiczne. Od 2004 sushi bar Orient Express, później restaurację Bombay Express oraz restaurację Sztuka Mięsa. Chociaż nasze doświadczenie gastronomiczne jest duże, to nigdy wcześniej nie zarządzaliśmy dwoma restauracjami działającymi w tym samym segmencie, np. sushi barami. Dlatego zanim oddaliśmy nasz koncept w ręce franczyzobiorców otworzyliśmy kolejny lokal oddalony od naszego rodzinnego Białegostoku o 100 km. To doświadczenie pomogło nam stworzyć przejrzysty system franczyzowy – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci Koku Sushi.

Franczyzobiorca sam szuka lokalu o powierzchni 50-70 m2, w którym powstanie restauracja Koku Sushi. Opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł, a całość inwestycji powinna zamknąć się w kwocie od 70 do 120 tys. zł w zależności od stanu lokalu. Franczyzodawca daje swoim partnerom wykaz formalności, który krok po kroku przeprowadzi ich przez wszystkie procedury związane z zakładaniem firmy (od założenia działalności, przez odbiór Sanepidu, koncesje na alkohol, czy pozwolenie na ogródek letni). Otrzymują oni wytyczne dotyczące urządzenia lokalu, mogą też liczyć na pomoc w doborze wyposażenia restauracji. Załoga zostaje przeszkolona, a restauracja może liczyć na wsparcie marketingowe.

- Organizujemy pokazy i szkolenia z przygotowywania sushi, w naszych restauracjach odbywają się również imprezy promujące kulturę japońską oraz imprezy typu „body sushi”. Koku Sushi, wraz z innymi sushi barami, jest również organizatorem większych imprez – np. Nocy Sushi – wymienia Urszula Olechno.

(mak)


Magdalena Krocz