31.05.2013

Muszkieterowie z pełnym bakiem

Supermarket i stacja paliw to najdroższe franczyzy. Intermarché uruchomił ostatnio na Dolnym Śląsku placówki obu branż.

Grupa Muszkieterów, zarządzająca handlowymi konceptami Intermarché i Bricomarché, umacnia się na rynku przysklepowych stacji paliw. Uruchomiony w maju punkt w dolnośląskiej Bielawie jest 42. stacją pod szyldem Intermarché w Polsce. Oznacza to, że Muszkieterowie umocnili się na pozycji wicelidera pod względem liczby stacji sąsiadujących ze sklepami. Więcej tego typu placówek ma tylko Carrefour.

Stacja paliw Intermarche w Bielawie Fot. Grupa Muszkieterów

Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce opracowany przez PROFIT system, średnia inwestycja we franczyzową stację paliw sięga ponad 2,5 mln zł.

Polityka stacji Intermarché zakłada, że ceny dostępnych tam paliw są najniższe w danym mieście. Tak jest również w Bielawie. Kierowcy zatankuję tam benzynę Pb-95, Pb-98, olej napędowy oraz gaz LPG.

- Jako jedyna sieć handlowa, podajemy do publicznej wiadomości, kto jest naszym dostawcą paliw i gazu LPG (Orlen PetroCentrum oraz Gaspol S.A. - przyp. red.) to też wpływa na wzrost wiarygodności i na wybór naszych stacji – mówi Aleksander Hołoga, odpowiedzialny za rozwój stacji Intermarché w Polsce.

Prz stacji działa trzystanowiskowa myjnia samoobsługowa oraz sklepik o powierzchni ok. 90 m2, w którym dostępne są artykuły motoryzacyjne, spożywcze, papierosy i alkohol. Docelowo stacje benzynowe mają funkcjonować przy każdym supermarkecie Intermarché, przy którym będzie możliwe jego uruchomienie.

Najwięcej franczyzowych stacji benzynowych działa pod szyldami PKN Orlen (Bliska i Premium). Jest ich łącznie 430. Drugą co do zasięgu partnerską sieć rozwija BP, w ramach której działa 217 stacji franczyzowych. Trzeci Lotos ma 110 placówek franczyzowych.

Od 1 stycznia 2013 obowiązują nowe przepisy środowiskowe, w myśl których stacje musiały zostać wyposażone w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników. Koszty modernizacji bardzo nadszarpnęły finanse wielu niezależnych przedsiębiorców z branży - średni koszt wprowadzenia zmian wyniósł ok. 100 tys. zł na jedną stację.

(gum)