01.08.2013

Ekspert od wakacji

Pierwszego partnera firma Expert Wakacje już znalazła. Plany na ten rok zakładają otwarcie kolejnych pięciu biur podróży.

Pod logo Expert Wakacje działa jedno własne biuro podróży oraz jedno partnerskie – otwarte w czerwcu tego roku z Żorach. W tym roku strategia firmy zakłada otwarcie pięciu partnerskich biur, zaś docelowo 30.
- Idealny partner, to osoba otwarta na świat, lubiąca poszerzać swoje horyzonty, pasjonat podróży, dla której ważną rzeczą w biznesie są relacje międzyludzkie. Jednocześnie inwestor powinien posiadać minimum 30 tys. zł na sfinansowanie inwestycji. Na pewno nie szukamy osób nastawionych na szybki zysk – mówi Danuta Jarzynka z Expert Wakacje.

Obsługa klienta w biurze podróży Expert Wakacje Fot. Expert Wakacje

Kupujący wycieczki nie chcą już wypoczywać 7 lub 14 dni. Oczekują indywidualnego pakietowania, czyli dopasowania przelotu, transferu, zwiedzania, zakwaterowania dla swoich osobistych potrzeb.

Wymagania dotyczące lokalizacji biura podróży mówią o lokalu na parterze z witryną ekspozycyjną. Nie musi to być centrum miasta, ale również dzielnice miast z dużą liczbą mieszkańców. Minimalna wielkość miasta w przypadku Expert Wakacje to 50 tys. mieszkańców. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji wynosi 18 miesięcy. Większą część kwoty inwestycji (18 tys. zł) trzeba wydać na aranżację biura oraz zakup sprzętu komputerowego. Pozostałe 12 tys. zł to opłata licencyjna. Ponadto franczyzodawcę pobiera miesięcznie 1 proc. uzyskanych obrotów i kwotę 200 zł na działania marketingowe.

- Jedną z zalet współpracy we franczyzie są atrakcyjne prowizje za sprzedaż, w większości przypadków dużo korzystniejsze niż przy indywidualnie otwieranym biurze. Partner otrzymuje również spersonifikowaną stronę internetową, która pomaga w dotarciu do klientów – zapewnia Danuta Jarzynka.

Ubiegłoroczna seria upadków touroperatorów turystycznych spowodowała powrót do Last Minute. - Wyraźnie dostrzegamy, iż klienci Expert Wakacje w większości zrezygnowali z wczesnych zakupów na rzecz decyzji na ostatnią chwilę. Innym trendem jest oczekiwanie klientów, że otrzymają produkt przygotowany pod ich potrzeby. Kupujący wycieczki nie chcą już wypoczywać 7 lub 14 dni. Oczekują indywidualnego, dynamicznego pakietowania, czyli dopasowania przelotu, transferu, zwiedzania, zakwaterowania dla swoich osobistych potrzeb - wylicza Danuta Jarzynka.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0