Kaworower posiada własne zasilanie i wyposażony jest w ciśnieniowy ekspres do kawy i młynek przystosowany do użycia na zewnątrz. Franczyzodawca zapewnia serwis sprzętu, a także pełne wyposażenie kawiarni.
Wtorek
22.04.2014
Bike Café sprzedaje licencję na mobilną kawiarnię. Dzięki umowie z bankiem spada początkowa kwota inwestycji.
 

Oprócz świeżo mielonej kawy w mobilnych kawiarniach Bike Café można także kupić gorącą czekoladę, chłodne napoje, a latem mrożoną kawę. Klienci na dwóch kółkach płacą za kawę o złotówkę mniej. Specjalnie zaprojektowana lada, w którą jest wyposażony rower umożliwia sprzedaż 10 różnych produktów, w tym wyrobów cukierniczych. Na razie siedem mobilnych kawiarni działa w Poznaniu oraz Warszawie. Priorytetem franczyzodawcy jest pozyskanie partnerów w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Katowicach.

- Chcielibyśmy nawiązać współpracę z osobami, które zdecydują się na masterfranczyzę. W tym modelu współpracy partnerzy otrzymają wyłączność na całe miasto, które podzielą na strefy zasięgu między poszczególne jednostki. W przypadku mniejszych miejscowości biznes można traktować dorywczo – prowadząc go w weekendy, na przykład na targach, festiwalach i koncertach organizowanych pod chmurką – wyjaśnia Michał Łojewski, współwłaściciel Bike Café.

Koszt prowadzenia biznesu obejmuje miesięczną opłatę administracyjną za ochronę, ubezpieczenie i serwis (330 zł) oraz opłatę za tzw. pit-stop, czyli parking, gdzie kawiarnia będzie mogła przenocować. Całkowity koszt inwestycji w biznes wynosi ok. 55 tys. zł, jednak na początek wystarczy dysponować kwotą 15 tys. zł. To zasługa współpracy z bankiem Credit Agricole, dzięki której mobilną jednostkę można kupić w leasingu. Wtedy spłata rat rozłożona jest na cztery lata, gdzie pierwsza wpłata początkowa wynosi 10 proc. wartości roweru, czyli 4,4 tys. zł.
(dw)


 


Daniel Wilk
dziennikarz