29.11.2014

Zagadki dla biznesu

Logical Room to biznes i zabawa w jednym. Ma tylko jedną wadę – trudno liczyć na lojalnych klientów, kiedy w grę można zagrać tylko raz.

Wyboraź sobie, że nagle zostałeś zamknięty ze znajomymi na klucz w pokoju. Macie tylko godzinę, żeby się z niego wydostać, ale by tego dokonać, musicie znaleźć klucz. Doprowadzi was do niego rozwiązanie szeregu zagadek, które znajdziecie w pokoju. Czas start! Właśnie taką formę zabawy proponuje Logical Room.
- Oferujemy grę głównie dla osób indywidualnych, przy okazji organizowanego wieczoru kawalerskiego czy panieńskiego, zaręczyn, albo po prostu w ramach imprezy. Jednak w kolejce stoją do nas również firmy, które chciałyby wykorzystać grę jako pomysł na integrację dla swoich pracowników – mówi Barbara Pente, właścicielka Logical Room we Wrocławiu.

Szyfr do sejfu

Partnerzy prowadzący Logical Room również mogą zgłaszać własne pomysły na rozwój gry.

Wśród klientów są Allegro, Qatar Airways, Bank Zachodni WBK czy Kuźnia Polska. Najchętniej w grę bawią się osoby w wieku od 23 do 38 lat. Jej koszt to ok. 100 zł za grupę do 5 osób. Podobna gra od czterech lat funkcjonuje na Węgrzech, gdzie powstało już kilkadziesiąt pokoi do zabawy. Obserwując ten sukces Barbara Pente postanowiła przenieść pomysł na polski grunt. Logical Room działa we Wrocłaiu od roku i właśnie rozpoczyna poszukiwania pierwszych franczyzobiorców.

W ramach franczyzy Logical Room zapewnia wszystko, co potrzebne do stworzenia pokoju z zagadkami albo pokoi, ponieważ w ramach jednej lokalizacji można otworzyć dwa i więcej pomieszczenia do gry. Franczyzodawca pomaga w promocji i doborze lokalizacji. Partner musi zainwestować w licencję 5 tys. zł, a potem co miesiąc uiszczać opłatę za każdy pokój z zagadkami. Firma szuka partnerów głównie w dużych miastach. Logical Room ma tylko jedną wadę – klienci wrócą do niego, dopiero po zmianie wystroju pokoju i zasad nowej gry. Pokój i zagadki pozostają takie same przez pewien okres. Właścicielka firmy planuje zmieniać wystrój średnio raz w roku, jednak częstotliwość zmian będzie ostatecznie zależała od zainteresowania klientów.

Do tej pory firma nawiązała kontakt z trzema potencjalnymi franczyzobiorcami, z którymi prowadzi rozmowy na temat współpracy. - Partnerzy również mogą zgłaszać własne pomysły na rozwój gry – mówi właścicielka. Logical Room to nowy koncept, ale na rynku pojawiają się także firmy, które oferują tzw. escape game. Jedna z nich, podobnie jak Logical Room, funkcjonuje we Wrocławiu, druga – Enigma Room, w Warszawie. Escape game to gra dla dorosłych, którzy jeszcze kilkanaście lat temu bawili się w podchody, a etap gier komputerowych mają już za sobą. Wydaje się, że biznes może się powieść, a pomogą w nim marketing szeptany oraz zainteresowanie firm, którzy w tej formie zabawy widzą dobrą okazję do integracji zespołów pracowników. (dp)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0