Sushi na randkę albo na lunch

Aby móc otworzyć restaurację Koku sushi, trzeba dysponować lokalem o powierzchni 70-80 m2 oraz kwotą od 90 do 150 tys. zł.
Poniedziałek
27.07.2015
Franczyzodawca Koku Sushi otwiera punkty w dwóch modelach. Tradycyjne restauracje wymagają nieco innego przygotowania, niż format express.
 

W tej chwili pod logo Koku Sushi działa siedem restauracji, z czego sześć należy do franczyzobiorców. Z końcem lipca otwarta zostanie kolejna – w Poznaniu, przy typowo „restauracyjnej” ulicy. 

– Na pewno jeszcze w tym roku nasz franczyzobiorca z Legnicy otworzy drugi lokal w tym mieście – informuje Urszula Olechno, współwłaściciel sieci. Prowadzimy też kolejne rozmowy z potencjalnymi partnerami. Sądzę, że do końca roku powstaną jeszcze dwie restauracje franczyzowe, z czego jedna w centrum handlowym. Będzie to nasz pierwszy lokal w galerii, dotychczasowe były otwierane wyłącznie przy ulicach.

Nauczą, czego trzeba

Aby zostać franczyzobiorcą restauracji serwującej sushi, trzeba dysponować lokalem o powierzchni 70-80 m2 oraz budżetem na inwestycję. Koszty przystosowania lokalu wahają się od 90 do 150 tys. zł.
 Są wyższe, jeśli np. lokal jest w stanie deweloperskim i trzeba w nim zrobić dosłownie wszystko – tłumaczy Urszula Olechno. – Ale jeśli będą to pomieszczenia po funkcjonującej już wcześniej gastronomii, koszty znacznie spadną.

Lokal trzeba przystosować do wymogów sieci. Wszystkie restauracje Koku Sushi wyglądają jednakowo, obowiązujące kolory wnętrz to zieleń, czerń, biel i szarość. Więcej na temat wymogów odnośnie lokalu na restaurację Koku sushi przeczytasz w artykule Sushi w świetle dziennym na portalu Lokalnabiznes.pl.

Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci to wydatek 25 tys. zł. W tej kwocie zawiera się m.in. miesięczne szkolenie w lokalu franczyzobiorcy.
– Nasi szkoleniowcy przyjeżdżają trzy tygodnie przed otwarciem restauracji i zostają jeszcze tydzień po – tłumaczy Urszula Olechno. – Szkolenie obejmuje część gastronomiczną, przygotowywanie menu, ale także obsługę kelnerską, sprzedaż, szkolenia komputerowe, z obsługi serwisu internetowego. Franczyzobiorcy korzystają także ze wspólnej hurtowni produktów.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 2,5 tys. zł.

Małe miasta z potencjałem

Oprócz tradycyjnych restauracji, można też otwierać lokale Koku Sushi w formacie express.
– To punkty z mniejszą liczbą miejsc siedzących, przeznaczone do szybkiego serwowania dań, raczej w sprzedaży na wynos lub on line, bardziej na szybkie lunche niż długie kolacje – tłumaczy Urszula Olechno. – To właśnie taki lokal powstanie wkrótce w Legnicy. Ten format jest też przeznaczony dla galerii handlowych.
Średni czas oczekiwania na zwrot inwestycji – zdaniem licencjodawcy – wynosi rok. Z obserwacji franczyzodawcy wynika, że restauracja wcale nie musi mieścić się w dużym mieście, aby szybko zaczęła na siebie zarabiać.
– Nie wyznaczamy limitów, jeśli chodzi o liczbę mieszkańców miejscowości, w których lokalizujemy restauracje – zapewnia Urszula Olechno. – Z naszych doświadczeń wynika, że małe miasta miewają większy potencjał sprzedażowy, niż duże. Rynek nie jest w nich jeszcze nasycony, nie potrzeba nawet dużych nakładów na promocję, aby zdobyć klienta. Niższe czynsze także pomagają w szybszym osiągnięciu rentowności. Świetną lokalizacją są też aglomeracje, jak np. w województwie śląskim.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Moim zdaniem najwygodniejszą apką do zamawiania jest pizza portal, osobiście jeśli coś zamawiam to właśnie przez ich aplikację. Nie tylko pizza, ogólnie dobre jedzenie...

21 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018