17.07.2016

Dobry pomysł jest najważniejszy

O tym jak stworzyć nowy biznes i szybko zarobić opowiada Marcin Ciesielski, właściciel Red Hot Chicken i sieci pizzerii Stopiątka.

Niedawno wystartował pan z nową siecią gastronomiczną Red Hot Chicken. Jak udał się debiut?
Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni reakcją klientów. Już pierwszego dnia sprzedaż była nieoczekiwanie wysoka. Lokal w Busko Zdroju funkcjonuje już trzy tygodnie i wciąż utrzymuje się tendencja wzrostowa. Przy takim tempie szacujemy, że zwrot z inwestycji nastąpi już po roku działalności. Co więcej, wśród klientów znalazły się osoby chętne do otwarcia kolejnych lokali pod szyldem Red Hot Chicken. Prowadzimy rozmowy i mamy nadzieję, że już niedługo pojawią się nowe placówki RHC.

Marcin Ciesielski, franczyzodawca Red Hot Chicken i Stopiątki Fot. Red Hot Chicken/Stopiątka

Inwestycja w pizzerię Stopiątki to wydatek mniej więcej 140 tys. zł. Lokal Red Hot Chicken można z kolei otworzyć już za 70 tys. zł.
Marcin Ciesielski, franczyzodawca Stopiątki i Red Hot Chicken

Ile wynosi kwota inwestycji w placówkę Red Hot Chicken?
70 tys. zł. Nad konceptem pracowałem dwa lata. Chciałem, żeby nie był drogi i szybko się zwracał. Zresztą jak pokazują pierwsze tygodnie placówki Red Hot Chicken w Busko Zdroju chyba mi się to udało. Nie chcę zapeszać, ale mam nadzieję, że inne punkty będą generować podobną sprzedaż.

Co oferują lokale Red Hot Chicken?
Serwujemy dania z kurczaka panierowanego w stylu amerykańskim. Wszystko przygotowujemy ze świeżych produktów. Mamy codziennie dostawy surowego i świeżego mięsa. Nic nie jest mrożone. Zależy nam na wysokiej jakości oferty. To jest klucz do biznesu i serca klientów, którzy odwdzięczają się lojalnością.

Red Hot Chicken ma podobno również mniejszy format? Czym się charakteryzuje?
Tak. Placówki Red Hot Chicken otwieramy również w formie wysp w centrach handlowych. Placówki mają wewnętrzny system wentylacji, który pozwala na samodzielne funkcjonowanie i smażenie w głębokim tłuszczu. Nie ma potrzeby podłączania się do centralnych przewodów galerii handlowych. Stoiska wyposażone są w specjalne filtry, które zapobiegają jakimkolwiek zapachom. Dzięki temu Red Hot Chicken może funkcjonować poza strefą food court. Produkcja dań oparta jest na technologii, którą stosują amerykańskie sieci. Spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i higieny wymagane w Polsce. Została sprawdzona i otrzymała zgodę na rozwój od inspekcji sanitarnych. Koszt inwestycji w wyspę wynosi 30 tys. zł.

Ile wysp aktualnie funkcjonuje pod szyldem Red Hot Chicken?
Obecnie działają dwie wyspy Red Hot Chicken na Śląsku. Wkrótce chcemy otworzyć kolejne placówki. Interesują nas mniejsze centra handlowe w mniejszych i większych miastach.

Jest pan również właścicielem drugiego konceptu z branży gastronomicznej – sieci pizzerii Stopiątka. Jak przebiega rozwój tej sieci?
Obecnie pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 22 punktów. Kolejne dwa punkty pojawią się do końca wakacji. Rok chcemy zakończyć z liczbą 30 Stopiątek. Koszt inwestycji w pizzerię wynosi mniej więcej 140 tys. zł. Jesteśmy również w stanie wesprzeć franczyzobiorców w inwestycji w ten koncept. Placówki Stopiątka powstają w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.

Rozmawiała Magdalena Kurda

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

1