Dwie licencje, większy zysk

Sobota
13.09.2008
Sieci franczyzowe często łączą swoje siły. Dwie marki działające obok siebie odnoszą obustronne korzyści.
 

Dwa sąsiadujące ze sobą stoiska franczyzowe - różnych, ale uzupełniających się marek - mogą wzajemnie podnieść sobie sprzedaż. To obustronnie korzystna sytuacja. Sieci franczyzowe współpracują ze sobą zarówno we własnych punktach, wtedy stroną umowy o co-brandingu są tylko centrale sieci, inną wersją jest umowa trójstronna, w której franczyzobiorca dokupuje drugą licencję i stara się pożenić obie sieci w jednym lokalu.

 

Jak skorzystać

Spójrzmy na przykład co-brandingu. W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych jedna z firm wynajmuje drugiej część swojej powierzchni, pod warunkiem, że marki pasują do siebie, a sprzedawane produkty uzupełniają się. Np. taki układ sprawdza się, kiedy sieć supermarketów spożywczych współpracuje z siecią piekarni.

Co-branding także jest korzystny, gdy franczyzobiorca ma w swoim lokalu wolne miejsce i chce klientom zaoferować dodatkowy serwis - kupuje wtedy drugą licencję np. na małą kawiarenkę w punkcie poligraficznym, czy na punkt kasowy w osiedlowym sklepie spożywczym. W ten sposób franczyzobiorca może zaoferować szerszy asortyment towarów lub usług i zdobyć więcej klientów.

Uważnie wybierać

Franczyzobiorca musi być pewien, że z powodu co-brandingu marka jego pierwszej sieci nie straci prestiżu. Oczywiście, pilnują tego też franczyzodawcy, którzy muszą się zgodzić na współpracę i określić, czy rzeczywiście ich bliskość da efekt synergii i obopólny wzrost sprzedaży. Co-brandingowcyh partnerów trzeba wybierać uważnie, aby nie byli oni konkurencją dla siebie, a przyciągali dodatkowych klientów. Na początku współpracy należy zwrócić uwagę na kwestie prawne i organizacyjne. Umowy o co-brandingu mogą być dość skomplikowane, bo w większości przypadków wchodzi w grę trójstronność umowy: dwóch franczyzodawców i franczyzobiorca.

Co w umowie

W umowie należy dokładnie ustalić warunki codziennej współpracy. Są to m.in. rozstrzygnięcia dotyczące podziału kosztów codziennego utrzymywania lokalu, ewentualnych napraw oraz sprzątania, a także decyzje dotyczące godzin otwarcia, a także przechowywania i składowania towarów. Należy ustalić, czy lokal powinien być podzielony na obszary sprzedaży dla każdej z marek oraz uzgodnić formy płatności, księgowania oraz raportowania - szczególnie jeżeli różne opłaty są ponoszone na rzecz dwóch różnych właścicieli licencji.

Anna Smolińska, PROFIT system


POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Assignment Help Online 

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

We are the best in Assignment Help Online.we have well educated experts. Students often feels issues in writing assignment, so to make students comfortable in assignment we...

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Mi w prowadzeniu firmy pomaga ten system https://ax-dynamics.com/pl/dynamics-365/enterprise-edition . W dużym stopniu wspomaga zarządzanie firmom.Potrafi również...

68 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Not keen you need to be very careful when you spray it as if you accidentally inhale any then it induces a coughing fit and burns...

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Things are very open and intensely clear explanation of issues. was truly information. Your website is very beneficial. Python Programming Homework Help

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jak reklamować swój biznes lokalnie?

Zachęcam zgłosić się do profesjonalnej agencji reklamowej. Ja skorzystałam z TechMedia i jestem bardzo zadowolona. Firma indywidualnie dobiera rodzaj reklamy do potrzeb...

30 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
zobacz więcej na forum