06.12.2016

Zyski z fotopstrykania

Fotobudka może być sposobem na dorobienie do pensji, jak i samodzielnym biznesem.

Wszystko zależy od liczby fotobudek, którymi będzie zarządzać franczyzobiorca. Koszt kupna jednej licencji wynosi od 6 do 8 tys. zł netto, w skład inwestycji wchodzi również kaucja w wysokości 5 tys. zł, którą po dwóch miesiącach współpracy można zamienić na zabezpieczenie wekslowe. Fotobudka ma 1,7 m wysokości, w podstawie jest kwadratem 0,5 na 0,5 m. Można ją wykorzystywać na dwa sposoby. Pierwszy (budka vendingowa) polega na znalezieniu atrakcyjnego miejsca, w którym można taki automat postawić na stałe. Najlepsze są domy weselne, bądź miejsca, w których często organizowane są przyjęcia. Budka stoi tam przez cały czas i goście mogą z niej korzystać w każdej chwili. Druga forma to budka eventowa. Wtedy nie wstawiamy automatu w jedno miejsce, ale jeździmy z nim po imprezach: weselach, targach, studniówkach, sylwestrach itp. Czas pracy przy obsłudze jednej fotobudki vendingowej franczyzodawca szacuje maksymalnie na kilka godzin w miesiącu. – Dzięki czemu franczyzobiorca może zarządzać nawet 20-30 budkami jednocześnie – mówi Tomasz Mróz, przedstawiciel sieci Sesja Party.

Fotobudka marki Sesja Party Fot. Sesja Party

Fotobudka ma 1,7 m wysokości, w podstawie jest kwadratem 0,5 na 0,5 m. Można ją wykorzystywać na dwa sposoby. Pierwszy (budka vendingowa) polega na znalezieniu atrakcyjnego miejsca, w którym można taki automat postawić na stałe. Druga forma to budka eventowa.

Fotobudka drukuje zdjęcia w formacie 10 x 15 cm, zarówno pojedyncze, jak i kolaże. Zdjęcia mogą być pobierane i publikowane w mediach społecznościowych zaraz po ich wykonaniu. Najgorętszy okres dla franczyzobiorców Sesja Party przypada na miesiące od czerwca do października, podczas których odbywa się wiele wesel. Andrzejki, sylwester i okres studniówek to czas, w którym na brak zleceń franczyzobiorcy marki również nie narzekają.

Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Nie mamy szczególnych wymagań co do naszych franczyzobiorców. Najważniejsze, żeby były to osoby, które łatwo nawiązują kontakty. W przeciwnym razie trudno będzie im rozpocząć współpracę z właścicielami i menedżerami lokali gastronomicznych, w których odbywają się przyjęcia weselne i okolicznościowe – stwierdza Tomasz Mróz.

Każdy franczyzobiorca przechodzi szkolenie z zakresu obsługi fotobudki. W trakcie współpracy płaci comiesięczny abonament w wysokości 100 zł (jeśli udostępnia fotobudkę na eventy) lub 150 zł (jeśli fotobudka działa w modelu vendingowym). Firmie udało się jak na razie pozyskać trzech franczyzobiorców. Z kalkulacji franczyzodawcy wynika, że zysk roczny z jednej budki wynosi mniej więcej 6 tys. zł (przy założeniu, że wykona ona 2,4 tys. zdjęć).