13.03.2017

Budują i zyskują

Właściciel marki Edukido rozpoczął rozwój poprzez franczyzę raptem pół roku temu. Czy udało mu się znaleźć już franczyzobiorcę?

Pierwszy franczyzobiorca rozpoczął współpracę z Edukido wkrótce po opracowaniu przez franczyzodawcę warunków współpracy. Placówka franczyzowa rozpoczęła swoją działalność we wrześniu 2016 roku w Poznaniu. Obecnie w sieci działa już dwóch franczyzobiorców. – Proces tworzenia i testowania systemu franczyzowego zajął nam 2,5 roku. Ale teraz mamy pewność, że jest on w 100 proc. doposowany do rynku – mówi Łukasz Nowak, współwłaściciel Edukido.

Dzieci na zajęciach marki Edukido Fot. Edukido

Franczyzobiorca marki Edukido będzie zobowiązany prowadzić regularne zajęcia pozalekcyjne, warsztaty szkolne i przedszkolne, półkolonie tematyczne oraz urodziny z wykorzystaniem klocków LEGO.

Franczyzobiorca marki Edukido będzie zobowiązany prowadzić regularne zajęcia pozalekcyjne, warsztaty szkolne i przedszkolne, półkolonie tematyczne oraz urodziny z wykorzystaniem klocków LEGO. Szacowana kwota inwestycji mieści się w granicach 12,5-50 tys. zł w zależności od obszaru, na który franczyzobiorca zyska wyłączność oraz nakładów finansowych niezbędnych do wyremontowania i adaptacji lokalu na potrzeby Centrum Nauczania Edukido. Opłata wstępna to wydatek 1,5-15 tys. zł. Przez pierwsze trzy miesiące współpracy franczyzodawca nie pobiera opłaty bieżącej. Należy ją uiszczać dopiero od czwartego miesiąca współpracy w kwocie od 150 zł (gdy franczyzobiorca otrzyma wyłączność terytorialną na obszar zamieszkały przez 10 tys. mieszkańców) do 1,1 tys. zł (jeśli będzie na nim mieszkać ponad 100 tys. mieszkańców). Według franczyzodawcy średni okres zwrotu z inwestycji wynosi rok.

Idealny kandydat na franczyzobiorcę Edukido powinien mieć doświadczenie menedżerskie, być aktywnym biznesowo. Dobrze, żeby mieszkał w miejscu, gdzie chciałby rozwijać biznes pod naszą marką. Może być przedsiębiorca, nauczycielem, byłym pracownikiem korporacji. Nie musi posiadać lokalu na własność, za to powinien dysponować niezbędnymi środkami na inwestycję – mówi Łukasz Nowak.

Optymalny lokal na placówkę marki powinien mieć od 70 do 150 m2 i znajdować się na terenie dużego osiedla, gdzie miesza wiele rodzin z dziećmi, są szkoły, przedszkola.