Franczyzowa ekspansja
Sweet Gallery działa na rynku od 2013 roku, kiedy to w Polsce pojawił się pierwszy mobilny punkt sztandarowego konceptu firmy, czyli Lodolandii. Obecnie marka zajmuje 15 proc. rynku lodowego w segmencie małych punktów gastronomicznych.
– Weszliśmy w niszę, upowszechniając jednocześnie lody świderki. Ucywilizowaliśmy branżę, która wcześniej należała do mało estetycznych budek z lodami. Obecnie wartość rynku lodowego rośnie co roku o kilkanaście procent. Chcemy wykorzystać ten potencjał i zbudować pozycję czołowego gracza w branży – mówi Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery.
Z czasem Sweet Gallery uruchomiło kolejne koncepty, także działające na zasadach franczyzy: Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. W sumie placówek pod tymi trzema szyldami działa dziś 470. Franczyzodawca zapowiada, że w ciągu dwóch lat ta liczba ma się podwoić i sięgnąć tysiąca. Jeszcze w tym roku w kolejce do otwarcia jest co najmniej 70 – 90 punktów.
- Gwarancją inwestycji są umowy na wynajem lokalizacji z galeriami i centrami handlowymi oraz przyczepy w każdej chwili gotowe do pracy. Działalność franczyzową można zacząć natychmiast. Zapewniamy lokalizacje i całą infrastrukturę w postaci gotowych punktów. Licencjobiorca od razu skupia się na sprzedaży, co też przyspiesza zwrot inwestycji w biznes – podkreśla Marcin Olesiak.
Firma od początku istnienia stawia na współpracę z galeriami i centrami handlowymi. Jej punkty stoją na zewnątrz przy wejściu do budynków, gdzie - jak twierdzi Marcin Olesiak - jest największy przepływ klientów. W tej chwili spółka współpracuje ze 120 galeriami i centrami handlowymi w całej Polsce. Oprócz tego Sweet Gallery posiada umowy ramowe z Tesco, Kauflandem, Carrefourem, Intermarché i L'Eclerc, które umożliwiają rozwój jej placówek na terenie supermarketów w całym kraju.
– Niemal codziennie pozyskujemy lokalizacje. Jesteśmy w kontakcie z istniejącymi galeriami i centrami handlowymi oraz śledzimy nowe inwestycje. Po otwarciu nowych obiektów staramy się od razu nawiązać współpracę – zapewnia Marcin Olesiak.
W 2018 roku Sweet Gallery zaczęła rozwój sieci także w małych miastach od 5 tys. mieszkańców. – Często nasze punkty stają się tam „najmodniejszym” miejscem, które skupia niemal całą społeczność. Pełnimy rolę gastronomii i rozrywki, której brakuje w najmniejszych miastach – mówi Marcin Olesiak. Obecnie w tego typu lokalizacjach istnieje 100 placówek (Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab), a do końca roku powstanie jeszcze ok. 50.
– Od początku roku obroty spółki są o 26 proc. większe w stosunku do 2017 r. Jeśli chodzi natomiast o samą Lodolandię, to do jesieni sieć osiągnie sprzedaż o kilkanaście procent lepszą niż w ubiegłym roku, natomiast sprzedaż w pojedynczych punktach like for like zwiększy się o 16 proc. – mówi Marcin Olesiak.
Firma obecna jest również na rynkach zagranicznych pod szyldem Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). Na Słowacji funkcjonuje kilkanaście placówek franczyzowych zarządzanych przez licencjobiorców z południa Polski. W Niemczech koncept biznesowy rozwija masterbiorca, który posiada pięć punktów własnych i ma już kilku franczyzobiorców. W Wielkiej Brytanii działają trzy placówki – w Manchesterze i w Liverpoolu. Niedługo dołączy do nich punkt w Londynie. W 2019 roku Sweet Gallery planuje powiększyć zasięg o Rumunię i Chorwację.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali