Franczyza na czasie
Jak branża marketingowa odnajduje się dzisiaj na rynku?
Branża social media oraz marketingu internetowego ma się bardzo dobrze. Firmy chętnie przenoszą swoje biznesy do sieci, a w ślad za tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalne usługi marketingu internetowego. Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing takich usług, ponieważ wolą powierzyć prowadzenie swoich mediów społecznościowych specjalistom, którzy wiedzą, jak robić to skutecznie.
Z jakimi wyzwaniami muszą się państwo dzisiaj mierzyć?
Największym wyzwaniem jest wysoka inflacja. Dotyka ona wszystkich przedsiębiorstw bez wyjątku i niewątpliwie odbija się na ich funkcjonowaniu. Wpływa na wzrost kosztów usług oraz pracowników. Na szczęście biznes internetowy jest stabilny. Nie odczuwamy istotnych zmian, które negatywnie odbiłyby się na naszej działalności, choć obserwujemy pewne trendy, które pojawiają się w działalności stawiających na nasze usługi firm.
Jeśli chodzi o sytuację w gospodarce i wojnę w Ukrainie, to podobnie jak w czasie pandemii, kiedy wiele firm bankrutowało, my notujemy większe zyski. To dlatego, że firmom bardziej zależy na rozwoju w social mediach oraz na aktywnym marketingu online. W ten sposób mogą bowiem nie tylko pozyskiwać nowych klientów, lecz także umacniać relacje z obecnymi. Jest to szczególnie istotne dla tych spółek, które w związku z sytuacją na Ukrainie czy sytuacją gospodarczą mają pewne problemy – aktywność w sieci i przemyślane działania marketingowe mogą pomóc im zminimalizować straty, a nawet stworzyć nowe możliwości zarabiania.
Czy to dobry czas na otwieranie franczyzy w branży marketingowej?
Franczyza w naszej branży zawsze jest dobrym rozwiązaniem, także, a może nawet w szczególności, w trudnych czasach, ponieważ jest bezpieczniejsza i niesie za sobą znacznie mniejsze ryzyko porażki. Działalność franczyzowa opiera się na sprawdzonym pomyśle, który okazał się już dobrym sposobem na pewny dochód dla wielu osób. Nie inwestujemy więc w kota w worku. W sieci można ponadto wypracować większy zysk, ograniczając jednocześnie do minimum koszty związane z prowadzeniem działalności, co dla początkującego przedsiębiorcy zawsze jest ważne.
Jakie macie plany na ten rok?
Nasza branża rozwija się bardzo prężnie, a do Social Media Group wciąż zgłaszają się nowe osoby chętne do współpracy. Planujemy zatem otworzyć kolejne jednostki franczyzowe, a dodatkowo mamy zamiar wprowadzić dla naszych obecnych franczyzobiorców dodatkowe szkolenia, które pomogą im działać jeszcze efektywniej.
W swojej pracy wykorzystujemy potęgę social mediów, aby realizować założenia biznesowe współpracujących z nami marek oraz zwiększać ich widoczność w sieci i rozpoznawalność, a także umacniać ich relacje z konsumentami. Cel ten realizujemy na wielu polach, w tym m.in. poprzez aktywne prowadzenie za naszych klientów profili firmowych w mediach społecznościowych. Skupiamy się ponadto na realizacji umiejętnie zaplanowanych strategii marketingowych oraz wdrażamy profesjonalne kampanie reklamowe.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Nasz biznes jest dobry dla każdej osoby, która interesuje się social mediami i wie, jak one funkcjonują. Od przyszłych partnerów wymagamy prowadzenia działalności gospodarczej lub chęci jej założenia – jest to niezbędne, by stać się franczyzobiorcą Social Media Group. Do codziennej pracy w tej branży potrzebny będzie oczywiście również laptop z szybkim dostępem do Internetu oraz telefon komórkowy. Nie wymagamy natomiast, by nasi partnerzy otwierali biuro stacjonarne. Z powodzeniem swoją działalność prowadzić można z domu, jeszcze bardziej ograniczając w ten sposób koszty. Od naszych przyszłych partnerów nie wymagamy ponadto kierunkowej wiedzy czy doświadczenia w marketingu. Wszystkim naszym franczyzobiorcom gwarantujemy specjalistyczne szkolenia wdrażające.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA SOCIAL MEDIA GROUP
- Kwota inwestycji – 20 tys. zł
- Opłata miesięczna – 300 zł
- Liczba placówek – 2 własne i 33 franczyzowe
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
DlaWas.info ma niskie koszty prowadzenia działalności. Co firma oferuje partnerom?
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.